آموزش مجازی در صنعت بیمه تقویت می شود

دکتر غلامرضا سلیمانی در جمع اعضای شورای راهبردی آموزش و آزمون در صنعت بیمه گفت : پژوهشکده بیمه با درک صحیح از ماهیت امر پژوهش از فعالیت های آموزشی خود کاسته و در بخش های "مساله محور" متمرکز شده است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رییس کل بیمه مرکزی ایران گفت : تمرکز بر مسائل محوری صنعت بیمه یک دیدگاه راهبردی است که می تواند در همگانی سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه نقش اصلی را ایفا کند.

دکتر غلامرضا سلیمانی در جمع اعضای شورای راهبردی آموزش و آزمون در صنعت بیمه گفت : پژوهشکده بیمه با درک صحیح از ماهیت امر پژوهش از فعالیت های آموزشی خود کاسته و در بخش های “مساله محور” متمرکز شده است.

رییس کل بیمه مرکزی تغییر رویکرد آموزشی در پژوهشکده بیمه را یک حرکت حرفه ای و مترقی دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی پژوهشکده بیمه، بررسی، تشریح و ارائه راه حل برای صنعت بیمه است که باید با جدیت و حساسیت خاصی دنبال شود.

وی از سندیکای بیمه گران و انجمن های حرفه ای بیمه به عنوان بازوان توانمند صنعت بیمه یاد کرد و افزود: تقویت نظارت مالی و فنی در صنعت بیمه در واقع نوعی برنامه ریزی برای رشد و ارتقای این صنعت است که بخش هایی از آن به برون سپاری نیاز دارد.

دکتر سلیمانی نوع نظارت، کیفیت و فرایند آن را دارای اهمیت ویژه دانست و اظهار داشت: شورای راهبردی آموزش و آزمون با برنامه ریزی منسجم و سیاستگذاری دقیق می تواند نسل تازه ای را در این صنعت پرورش دهد.

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به این مطلب که حدود هفتاد هزار نمایندگی و یکصد و شصت هزار نیروی کار به طور مستقیم در صنعت بیمه فعالیت می کنند، اعلام کرد: صنعت بیمه جذابیت های خاص خود را دارد و به همین خاطر علاوه بر درخواست تاسیس شرکت های جدید، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها توجه خاصی به فعالیت در این صنعت، نشان می دهند.

وی بر اهمیت نهادینه سازی امر کارورزی و آموزش عملی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: حرفه بیمه فقط در مبانی نظری خلاصه نمی شود و نیروهای متخصص باید در زمینه عملی نیز تجارب قابل قبولی داشته باشند.

وی از آمادگی کشورهای منطقه برای مبادلات آموزشی بیمه ای خبر داد و تصریح کرد: با وجود تحریم های اعمال شده، صنعت بیمه می تواند به یک مرجع معتبر در خاورمیانه مبدل شود که تحقق این امر در گرو حضور در مجامع بین المللی و توسعه آموزش های روزآمد است.

وی از شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از تمرین های امکان سنجی برای تقویت رویکرد آموزشی از سنتی به مجازی نام برد و خاطرنشان کرد: بحث آموزش های مجازی در صنعت بیمه سال هاست که جریان دارد اما در ماه های اخیر بنا بر ضرورت های موجود از شتاب بیشتری برخوردار شده است.

دکتر سلیمانی مساله آموزش در سطح جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: همگانی سازی صنعت بیمه از مسیر ساده سازی مفاهیم آن می گذرد که خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته در اداره کل روابط عمومی علاوه بر اجرای طرح “زنگ بیمه در مدارس”، دروس بیمه ای نیز در تمامی پایه های مقطع متوسطه تحصیلی تدریس می شود.

منبع : روابط عمومی و اموربین الملل بیمه مرکزی ایران

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بازار مالی

رییس کل خواستار فعالیت های بین المللی انجمن حرفه ای صنعت بیمه شد

مثلث مالی : مهندس مجید بهزادپور، با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد و متخصص گفت: بیمه، صنعتی مبنتی بر نیروی انسانی است که در تمام سطوح باید به توانایی و پویایی آنها توجه ویژه داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل ضمن ابراز خرسندی از فعالیت انجمن حرفه ای صنعت بیمه در راستای ارتقاء سطح دانش فعالان صنعت بیمه گفت: پیشنهاد می‌شود این انجمن فعالیت خود در حوزه های بین المللی را گسترش دهد و با برگزاری دوره های بین المللی برای کارکنان صنعت بیمه، دانش تخصصی آنها با تکنیک های جدید بیمه ای و ارزیابی ریسک به روز رسانی شود.

بیمه

بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

مثلث مالی : شرکت بیمه پاسارگاد برای سال های متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال ۱۴۰۰ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۳۰۴ درصد شده است.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید