۵ فرمان بانک جهانی برای بیمه گران / چگونه صنعت بیمه می تواند راه های ما را ایمن تر کند

ترجمه - مثلث مالی : در یادداشت بانک جهانی که با موضوع نقش شرکت های بیمه درکاهش تصادفات جاده ای نوشته شده تاکید شده ، چالش ایمنی جاده ها به تمامی کمک های تعیین کننده و مشخص ذینفعان دولتی و خصوصی نیازمند است . هرچند این یادداشت در دسامبر سال 2015 نوشته شده است اما موضوع آن در کشور ما و شاید در دنیا هنوز تازگی خود را حفظ کرده است.

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print

با توجه به این تراز و قاطعیت ، فرصتی برای صنعت بیمه وجود دارد تا بتواند در پیشبرد علت ایجاد جاده های ایمن نقش رهبری را ایفا کند. به طور خاص ، ما معتقدیم که پنج حوزه وجود دارد که بنگاه های بیمه می توانند سهم بسزایی داشته باشند.

ترجمه – مثلث مالی : در یادداشت بانک جهانی که با موضوع نقش شرکت های بیمه درکاهش تصادفات جاده ای نوشته شده تاکید شده ، چالش ایمنی جاده ها به تمامی کمک های تعیین کننده و مشخص ذینفعان دولتی و خصوصی نیازمند است . هرچند این یادداشت در دسامبر سال ۲۰۱۵ نوشته شده است اما موضوع آن در کشور ما و شاید در دنیا هنوز تازگی خود را حفظ کرده است.

بانک جهانی : تصادفات جاده ای یک چالش جهانی برای سلامتی و توسعه با هزینه های چشمگیر انسانی و اقتصادی به ویژه در کشورهای در حال توسعه و علت اصلی مرگ و میر در بین افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله است .

تصادفات جاده ای هر ساله ۱.۲۵ میلیون نفر را می کشد و ۵۰ میلیون نفر دیگر را مجروح می کند که بیشتر از مرگ ناشی از مالاریا یا سل است.  تخمین زده می شود که همین امردر کشورهای کم درآمد و متوسط ، تولید ناخالص داخلی را ۳ تا ۵ درصد کاهش می دهد. سازمان ملل متحد با اتخاذ اهداف خاص ایمنی در جاده ها ، برای کاهش تعداد کشته ها و زخمی های جهانی در اثر تصادفات جاده ای تا سال ۲۰۲۰ ، شدت این چالش را به رسمیت شناخته است.

این هدف بلند پروازانه فقط با یک تلاش مشترک می تواند به دست آید که شامل همه ذینفعان اصلی مانند دولت های ملی و محلی ، بانک های توسعه چند جانبه ، اهدا کنندگان دو طرفه ، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

دوم اینکه ، یکی از ذینفعان اصلی در این دستور کار ، می تواند دانش ، منابع و نوآوری هایی را که برای سرعت بخشیدن به پیشرفت و تغییر قاطع روندهای موجود مورد نیاز است ، به شما کمک کند ، صنعت بیمه است .

به عبارتی صنعت بیمه بخش اصلی این ائتلاف است. این صنعت که قبلاً نقش مهم اما تا حدودی پنهان داشته است ، در دستور کار ایمنی جاده ها قرار دارد ، این صنعت تقریباً ۱ میلیارد وسیله نقلیه را در سطح جهان بیمه و به کاهش هزینه های تصادفات جاده ای به جامعه و اقتصاد کمک می کند.

بهبود در ایمنی جاده ها به نفع مردم و همچنین صنعت بیمه است. هرچند بنظر می رسد تحت پوشش بیمه ، هزینه های بهداشتی و اموال قربانیان تصادفات جاده ای محافظت می شود ، اما با گسترش بازار به نفع شرکت های بیمه نیز می باشد. در همین راستا ، کاهش تعداد یا شدت تصادفات برای همه ما فایده دارد و درنهایت  باعث کاهش حجم مطالبات شرکت های بیمه نیز می شود.

در واقع یک انگیزه بزرگ برای ایجاد شیوه های خوب ایمنی در جاده به معنای مسئولیت پذیری شخصی نهفته است. راننده ای که می خواهد به یک رکورد ایمن برسد به مراتب بیشتر از راننده ای که مراقبت از ایمنی نداشته باشد از تصادفات اجتناب می کند. اگر بیمه نامه هر دو به خوبی طراحی و اجرا شده باشد ، می تواند تأثیر بسزایی در بهبود ایمنی جاده ها داشته باشد.

با توجه به این تراز و قاطعیت ، فرصتی برای صنعت بیمه وجود دارد تا بتواند در پیشبرد علت ایجاد جاده های ایمن نقش رهبری را ایفا کند. به طور خاص ، ما معتقدیم که پنج حوزه وجود دارد که بنگاه های بیمه می توانند سهم بسزایی داشته باشند:

۱-      منیت جاده ای را در محصولات و خدمات بیمه ای مانند مکانیسم مجازات جریمه برای بیمه قرار دهید. قیمت گذاری مبتنی بر ریسک ابزاری قدرتمند در ارتقاء مسئولیت شخصی است ، زیرا علت تصادف را به اقتصاد پرداخت آن عواقب مرتبط می کند ، به نوبه خود به تدریج منجر به رانندگی ایمن تر و تغییر رفتار می شود.

۲-      از طریق برنامه ها و ابزارهای دیگر ، فن آوری های جدیدی را ایجاد کنید که کاربران را در مورد رفتار رانندگی آگاه سازد. در ارتباط با بیمه نامه و قیمت گذاری مبتنی بر ریسک ، این می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد.

۳-      دانش و تحقیقات اشتراکی با محوریت داده ها را برای درک بهتر دلایل تصادفات جاده ای و رفتار ایمن در جاده ها فراهم کنید.

۴-      سرمایه گذاری در افزایش آگاهی عمومی از عوامل خطر برای استفاده کنندگان در جاده ها (سرعت ، استفاده از الکل ، عدم وجود کمربند ایمنی ، فصلی) ، با محوریت مصرف کنندگان آسیب پذیر در جاده ها از جمله کودکان ، موتور سیکلت ها و وسایل نقلیه بدون موتور.

۵-      همکاری با مقامات دولتی و جامعه مدنی ، به اشتراک گذاری تخصص و توسعه راههای ابتکاری برای توسعه و تأمین مالی سیاست ها و برنامه های ایمنی جاده

بسیاری از این مشارکت ها در حال حاضر نشان دهنده موفقیت در کشورها و مناطق خاص است. اما راه حل های موفق در مقیاس و موفقیت آمیز بودن آنها در کشورهایی با درآمد متوسط و متوسط که در آن میزان تصادفات جاده ای بالاترین است ، چه خواهد کرد؟ ما معتقدیم که این امر نیاز به یک تعهد مشترک به یک فرآیند مشارکت عمومی و خصوصی دارد که ترکیبی از توسعه یک محیط  مساعد ، ایجاد مؤسسات و برنامه های قوی دولتی و یک بخش خصوصی محلی است که دارای سرمایه و دانش لازم برای موفقیت ایمنی جاده ها در محصولات بیمه ای باشد

در این راستا ، دیدن کار پیشگام و تعهد تعداد فزاینده ای از شرکت های بیمه دلگرم کننده است. به عنوان مثال ، در دومین کنفرانس جهانی سطح بالا در مورد ایمنی جاده ها در برزیل ، در یک میزگردی که توسط IFC ، بانک جهانی و AXA تشکیل شده است ، چهار شرکت بیمه بین المللی قول داده اند که با همکاری مقامات دولتی ، مشارکت های خود را در زمینه ایمنی جاده ها تقویت کنند. و جامعه مدنی این گامی در جهت درست است و ما به این اقدامات و تعهدات بیشتر احتیاج داریم.

بهبود ایمنی جاده ها یک فرایند پیچیده است که عناصر مختلف اقتصاد و جامعه را در بر می گیرد. ضروری است که مسئولیت و اقتدار روشن به نهادهای مختلف درگیر اختصاص داده شود تا اطمینان حاصل شود که همه جنبه های مهم به طور مناسب پوشش داده می شوند. داشتن یک نهاد مشخص با مسئولیت روشن هماهنگی برای اطمینان از برنامه های منسجم و استفاده مؤثر از منابع برای اجرای اقدامات ایمنی جاده ای به همان اندازه مهم است.

امروز ، بین دولت ها ، بیمه گران و کاربران نهایی شکاف وجود دارد. ما باید برای دستیابی به هم افزایی بیشتر بین تلاش این ذینفعان در کاهش بیشتر تصادفات جاده ای پرهزینه ، با هم جمع شویم.

تغییرات احتمالی در چارچوب های قانونی ، و اجرای تعرفه رویکرد مبتنی بر ریسک باید براساس آمار قابل اعتماد ، ایجاد صندوق ضمانت ، یک روش مدیریت شفاف ادعا و اجرای قوی و اجرایی باشد.

در بانک جهانی و IFC و از طریق تسهیلات جهانی ایمنی جاده ای ما می توانیم نقش کاتالیزور در چنین تلاشها و مشارکت هایی را ایفا کنیم. ذینفعان به دور میز ، حمایت از دولت ها ، سازمان های مردم نهاد و شرکت های خصوصی برای ایجاد یک محیط مساعد و اجرای بهترین شیوه ها ، به روشی که ترکیب جاده های امن تر با موفقیت در تجارت به سود همه ، اما به ویژه فقیرنشینان باشد.

چالش ایمنی جاده ها به تمامی کمک های تعیین کننده و مشخص ذینفعان مربوطه دولتی و خصوصی نیازمند است مشتاقانه منتظر هستیم تا شرکای بیشتری را به این اقدامات بسیار مورد نیاز اضافه کنیم.

نویسندگان :

       Karla Gonzalez Carvajal

       Nathalie Louat

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بانک

۷۰ درصد تسهیلات بانکی صرف تامین سرمایه در گردش شد

مثلث مالی : در دو ماهه نخست امسال مجموعا بیش از ۲۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت-معدن، مسکن-ساختمان، ‌ بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت شده که ۷۳.۷ درصد معادل ۲۰۱ هزار میلیارد از این مبلغ صرف تامین سرمایه در گردش در بخش‌های مختلف شده است که بیشترین سهم از این تسهیلات را نیز به خود اختصاص داده است.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید