آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

۳۰ درصد از سهام “بیمه اتکایی آوای پارس” پذیره‌نویسی می شود / هشتم آبان

مثلث مالی : مجید بنویدی، نماینده هیئت مؤسس بیمه اتکایی آوای پارس در این مراسم با تأکید بر اینکه آوای پارس، یک شرکت تخصصی در صنعت بیمه است، گفت: بیمه اتکایی نوعی قرارداد برای پوشش ریسک‌های عملیات بیمه‌گری شرکت بیمه است و قراردادی است که برای جبران خسارت‌بین یک بیمه‌گر اتکایی و بیمه‌گر مستقیم با شرایط و مقررات ویژه عملیات اتکایی، منعقد می‌شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : فلسفه وجودی شرکت‌های اتکایی، توزیع ریسک بین چند بیمه‌گر است تا آسیب کمتری در هنگام وقوع خسارت برای شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد شود.

نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی سهام در درست انتشار شرکت بیمه اتکایی آوای پارس (سهامی عام در شرف تأسیس) در فرابورس برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران مجید بنویدی، نماینده هیئت مؤسس بیمه اتکایی آوای پارس در این مراسم با تأکید بر اینکه آوای پارس، یک شرکت تخصصی در صنعت بیمه است، گفت: بیمه اتکایی نوعی قرارداد برای پوشش ریسک‌های عملیات بیمه‌گری شرکت بیمه است و قراردادی است که برای جبران خسارت‌بین یک بیمه‌گر اتکایی و بیمه‌گر مستقیم با شرایط و مقررات ویژه عملیات اتکایی، منعقد می‌شود.

بیمه اتکایی چیست؟

به گفته وی شرکت‌های اتکایی ریسک را در صورت وقوع خسارت برای شرکت‌های بیمه‌ای کاهش می‌دهند.

نماینده هیئت مؤسس بیمه اتکایی آوای پارس عنوان کرد: فلسفه وجودی شرکت‌های اتکایی، توزیع ریسک بین چند بیمه‌گر است تا آسیب کمتری در هنگام وقوع خسارت برای شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد شود.

به گفته وی آنچه منجر به سود شرکت‌های بیمه می‌شود، فرصت دریافت حق بیمه تا پرداخت خسارت است که می‌توانند با سرمایه‌گذاری، منافع بیمه‌ای ایجاد کنند و شرکت‌های بیمه‌ای و اتکایی معمولاً شرکت‌های مدیریت دارایی تلقی می‌شوند.

وی بابیان اینکه در بحث بیمه اتکایی، دو قرارداد اجباری و اختیاری داریم، گفت: در کشور ما بزرگ‌ترین بیمه اتکایی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

بنویدی عنوان کرد: در شرکت بیمه آوای پارس ما قراردادهای اختیاری داریم و بخش قراردادهای اجباری مربوط به بیمه مرکزی است.

تاریخچه فعالیت بیمه‌های اتکایی در ایران

وی در تشریح تاریخچه فعالیت بیمه‌های اتکایی در داخل کشور گفت: شروع بیمه‌های اتکایی در ایران از سال ۱۳۱۶ بوده است. همچنین قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری در سال ۱۳۵۰ به عملیات اتکایی پرداخته و نیز آیین‌نامه شورای عالی بیمه موازینی برای عملیات اتکایی شرکت‌های بیمه تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی، بیمه‌گر اصلی اتکایی کشور در قراردادهای اجباری و اختیاری است افزود: از دلایل اصلی برای دایر کردن شرکت بیمه اتکایی، افزایش ارزش و سرمایه موارد بیمه‌شده در سال‌های اخیر و عدم تناسب آن با ظرفیت نگهداری شرکت‌های بیمه است. همچنین افزایش ظرفیت نگهداری ریسک کشور بر اساس ضوابط فنی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و جذب حق بیمه و درآمد ارزی از خارج از کشور از دیگر دلایل اصلی برای راه‌اندازی این شرکت‌ها است.

دلایل اصلی تأسیس شرکت‌های بیمه اتکایی

بنویدی تغییر سیاست‌های دولت در صنعت بیمه و فراهم شدن زمینه توسعه بیمه‌های اتکایی توسط بخش خصوصی را از دیگر موارد مدنظر برای تشکیل شرکت‌های بیمه اتکایی دانست و در خصوص چشم‌انداز بیمه اتکایی آوای پارس گفت: شرکت بیمه اتکایی آوای پارس، شرکتی پیشرو در حوزه بیمه‌های اتکایی، مدیریت ریسک و دیگر خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در بازارهای داخلی، منطقه و سایر کشورهای درحال‌توسعه است که با بالاترین استانداردهای ارائه خدمات، فعالیت می‌کند.

مأموریت‌های آوای پارس

نماینده هیئت مؤسس بیمه اتکایی آوای پارس درباره مأموریت این شرکت نیز با تأکید بر اینکه ارائه باکیفیت‌ترین خدمات بیمه اتکایی در صدر مأموریت‌های مهم این مجموعه قرار دارد، افزود: استفاده بهینه از منابع مالی برای بهبود کیفیت نرخ‌های اتکایی، ایجاد شریک‌های استراتژیک در بازارهای داخلی و بین‌المللی بیمه برای استفاده از فرصت‌های بازار و ارائه پاسخ مؤثر و کارا به نیازهای مشتری‌ها از دیگر رسالت‌های آوای پارس است.

به گفته وی این مجموعه برای ارائه پیشرفته‌ترین خدمات مدیریت ریسک به بازارهای داخلی و خارجی، ایجاد سودآوری و رشد مالی بلندمدت و پایدار برای سهام‌داران، سرمایه‌گذاری در جدیدترین فن‌آوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای تسهیل کارایی عملیاتی، کنترل مدیریتی، اثربخشی هزینه‌ای و رقابتی تلاش می‌کند.

اهداف کلان

بنویدی در ادامه مراسم معرفی شرکت بیمه اتکایی آوای پارس پیش از پذیره‌نویسی این شرکت در فرابورس ایران، اهداف کلان این شرکت بیمه اتکایی را هم بررسی کرد و اظهار داشت: سودآوری، حفظ و افزایش حقوق صاحبان سهام از مهم‌ترین اهداف ما است.

وی ارائه پوشش به مازاد ظرفیت نگهداری شرکت‌های بیمه مستقیم داخلی و مناطق آزاد را هم از دیگر هدف‌های آوای پارس دانست و ادامه داد: ارائه پوشش‌های متنوع اتکایی به شرکت‌های واگذارکننده ریسک با شرایط مطلوب و رقابتی، ایجاد ظرفیت‌های اتکایی برای بازارهای هدف اعم از داخلی و خارجی، مشارکت و عضویت در صندوق‌های اتکایی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری متقابل با بیمه‌گران اتکایی به‌صورت واگذاری در مقابل قبولی، همکاری با بیمه‌گر مستقیم در سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری برای فعالیت‌های بیمه‌ای، ایجاد ثبات در امر بیمه‌گری شرکت‌ها و اجتناب آن‌ها از نوسانات خسارت‌ها، توسعه فعالیت بیمه‌گران بیمه مستقیم و اجتناب آن‌ها از نوسانات خسارات، توسعه فعالیت‌های بیمه‌گران از دو جنبه حجم و تنوع و ریسک‌های قابل‌پذیرش، ارائه کمک‌های فنی و تخصصی به بیمه‌گران مستقیم و کاهش فشار از بیمه مرکزی و صندوق ویژه تحریم در راستای برنامه توسعه ششم از دیگر اهداف مهم این شرکت است.

معرفی مؤسسین و درصد مالکیت

وی در ادامه به مؤسسین شرکت بیمه اتکایی آوای پارس اشاره کرد و گفت: شرکت گروه مالی پارسیان با مالکیت ۲۰ درصدی، بیمه پارسیان با مالکیت ۱۵ درصدی، شرکت صبا تأمین پارسیان با مالکیت ۲۰ درصدی، سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین با مالکیت ۱۰ درصدی و شرکت آتیه پارسیس پارس با مالکیت ۵ درصدی هیئت مؤسسین این شرکت را تشکیل می‌دهند.

جزییات پذیره‌نویسی

وی در ادامه به جزئیات پذیره‌نویسی بیمه اتکایی آوای پارس نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه این شرکت بیمه‌ای نیز ۵ هزار میلیارد ریال است که مؤسسین ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد آن را تعهد و ۷۰ درصد آن معادل ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال را به‌صورت نقدی پرداخت کرده‌اند. همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط پذیره‌نویسان تعهد شده که ۷۰ درصد مبلغ مذکور معادل یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال به‌صورت نقدی در زمان پذیره‌نویسی تأمین خواهد شد.

وی در ادامه مبلغ قابل پرداخت به ازای هر سهم را در پذیره‌نویسی شرکت بیمه اتکایی آوای پارس ۷۰۰ ریال (معادل ۷۰ درصد ارزش اسمی سهم) اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در زمان پذیره‌نویسی به‌صورت نقد واریز خواهد شد و مابقی ارزش اسمی هر سهم به مبلغ ۳۰۰ ریال به ازای هر سهم نیز به‌عنوان تعهد پذیره‌نویسان خواهد بود که مطابق ماده ۵ طرح اساسنامه حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها وصول خواهد شد.

نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی پارس اعلام کرد: سی درصد از سهام شرکت روز شنبه ۸ آبان ماه پذیره‌نویسی می شود که این عرضه به مدت یک ماه ادامه دارد.

گفتنیی است: سهام در دست انتشار بیمه اتکایی آوای پارس از تاریخ ۸آبان به قیمت پذیره نویسی هر واحد ۷۰ تومان و ارزش اسمی ۱۰۰تومان پذیره نویسی می شود.حداکثر سهم حقیقی ها و حقوقی ها به ترتیب۱۰۰ هزار و ۱میلیون سهم می باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید