آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

گزارش ۹۰ روزه رییس سازمان بورس / ورود ۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی

مثلث مالی : رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: ورود نقدینگی به بورس در کل سال ۹۸ به میزان ۳۰‌ هزار میلیارد تومان بوده که تنها در پایان ۳ ماه ابتدایی سال این عدد به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: ورود نقدینگی به بورس در کل سال ۹۸ به میزان ۳۰‌ هزار میلیارد تومان بوده که تنها در پایان ۳ ماه ابتدایی سال این عدد به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

حسن قالیباف اصل با اعلام اینکه سازمان بورس متولی شفافیت در بازار سرمایه است اظهار داشت: در بازار سرمایه نباید موازی کاری صورت بگیرد و کارهای اجرایی باید به نهادهای مربوطه واگذار شود و در حال حاضر هیات پذیرش به بورس و فرابورس واگذار شد تا یک مرز مشخص و شفاف بین حوزه نظارت و اجرا شکل بگیرد.

وی ادامه داد: نقدشوندگی نسبت به گذشته بهتر شده، اما باید آن را ارتقا دهیم و در همین راستا پیگیری سهام‌شناور آزاد از سوی شرکت ها و افزایش آنها انجام شد و با مصوبه هیات مدیره سازمان، در بحث سهام ممتاز اقدامات تازه تری شکل می گیرد که در عرضه آریا ساسول انجام شد.

راه‌اندازی صندوق توسعه تامین‌مالی

رییس سازمان بورس گفت: مقررات صندوق توسعه تامین‌مالی مصوب و ابلاغ شده تا برای سهام شرکت هایی که در بورس عرضه تامین مالی صورت بگیرد تا به سهام شناور بازار کمک کند. قالیباف اصل افزود: افزایش طرفیت تامین مالی از مهم ترین رسالت ها و فلسفه وجودی بازار سرمایه است و در سال ۹۹ هم انتشار اوراق بدون ضامن در بازار سرمایه برای شرکت هایی که رتبه بندی سطح بالا دریافت کرده اند اجرایی شد.

وی اظهار داشت: ارتقای جایگاه بین المللی بازار سرمایه ایران هم از جمله اهداف جاری سازمان است. همچنین افزایش سواد مالی در کشور هم از راهبردهای ویژه نهاد ناظر است.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: ارتقای سلامت نظام بازار به صورت خاص در سازمان بورس در جهت ارتقای شفافیت عملیاتی می شود و در عین حال کنترل و پایش ریسک، اصلاح قوانین و مقررات هم در دستور کار قرار دارد. ت

دوین لایحه ارتقای نظام مالی

قالیباف اصل گفت: لایحه ارتقای نظام مالی در دستور کار قرار دارد تا با بررسی کانون ها و فعالان بازار سرمایه به صورت یک برنامه مهم در بازار سرمایه عملیاتی شود.

رییس سازمان بورس با اعلام اینکه ایجاد زیر ساخت های فناورانه در بازار سرمایه هم باید در جهت ارتقا گام بردارد گفت: در ۱۰ سال گذشته ۳ ماموریت مهم به بازار سرمایه سپرده شده که واگذاری های اصل ۴۴ یکی از آنها است که باعث افزایش عمق بازار سرمایه شد.

وی افزود: تامین مالی از مسیر بازار سرمایه سومین ماموریت بزرگی است که در این بازار دنبال می شود و هر برنامه ای در بازار سرمایه اجرایی شود اساسا به تامین مالی بر می گردد. قالیباف اصل گفت: ارزش معاملات در کل سال ۹۸ به میزان ۸۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که در ۳ ماه ۹۹ به بیش از ۷۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ثبت نام ۹.۵۰۰.۰۰۰ نفر در سجام

رییس سازمان بورس افزود: تعداد کدهای معاملاتی در سال ۹۸ به میزان ۸۲۰ هزار کد معاملاتی بوده و این در حالی است که در ۳ ماه سال ۹۹ این عدد به ۱.۶۰۰.۰۰۰ کد معاملاتی رسیده است. در سال ۹۸ دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در سجام ثبت نام کردند که در سال ۹۹ به ۹.۵۰۰.۰۰۰ نفر رسیده که بیش از ۶.۰۰۰.۰۰۰ نفر احراز هویت هم شده اند.

وی درخصوص آمار ورود نقدینگی به بازار سرمایه اظهار داشت: در کل سال ۹۸ به میزان ۳۰‌ هزار میلیارد تومان بوده که تنها در پایان ۳ ماه ابتدایی به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: تسهیل ورود و پذیرش شرکت ها به بازار سرمایه در سطح کلان کشور مطرح و پیگیری شد تا تسهیل گری برای اینگونه شرکت ها ایجاد شود و یک‌ امتیاز مالیاتی نیز به شرکت ها داده می شود تا بتوانند تامین مالی آسان انجام دهند.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی در ۳ ماه

قالیباف اصل گفت: در سال ۹۷ به میزان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار سرمایه صورت گرفته که در سال ۹۸ این حجم به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان و در پایان ۳ ماه ابتدایی سال ۹۹ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که انتظار می رود تا پایان سال این رقم به شدت افزایش پیدا کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید