آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

گزارش پژوهشی سوییس‌ری / سرعت فرآیندهای صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارات افزایش یافت

مثلث مالی : شرکت بیمه آکسا ربات‌های پردازشگری را در بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای به خدمت گرفته است، به طوریکه دریک مورد ، ربات مربوط به پردازش پرونده‌های خسارتی رشته اموال، وظایف خود را در عرض 42 ثانیه انجام می دهد، درحالی که انجام این وظیفه توسط انسان بطور متوسط 4 دقیقه زمان نیاز دارد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : شرکت بیمه آکسا ربات‌های پردازشگری را در بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای به خدمت گرفته است، به طوریکه دریک مورد ، ربات مربوط به پردازش پرونده‌های خسارتی رشته اموال، وظایف خود را در عرض ۴۲ ثانیه انجام می دهد، درحالی که انجام این وظیفه توسط انسان بطور متوسط ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

بیمه‌‌گران به مدد داده‌کاوی، پیشرفت معنی‌داری در زمینه افزایش کارایی و اثربخشی در فرآیندهای صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت داشته‌اند.

بعنوان مثال شرکت بیمه آلیانز قصد دارد رسیدگی به آن دسته از پرونده‌های خسارت‌ مربوط به فعالیت‌های تجاری و بازرگانی را که دارای مبالغ کم و فراوانی زیاد است (دربرگیرنده ۶۰ تا ۷۰ درصد کل خسارت‌ها) خودکار نماید و خسارت‌های ساده‌تر را در عرض یک روز پرداخت کند (متوسط فعلی صنعت بیمه برای رسیدگی و پرداخت خسارت در این مورد چندین هفته است).

سایر شرکت های بیمه از ریابت‌های نرم‌افزاری جهت کمک به تیم‌های بررسی خسارت مثلاً از طریق تطبیق و چک کردن ایمیل‌های مشتریان با ادعاهای خسارت ثبت‌‌شده بهره می‌گیرند. بعنوان نمونه شرکت بیمه آکسا ربات‌های پردازشگر را در بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای به خدمت گرفته است. در یک مورد، ربات مربوط در پردازش پرونده‌های خسارتی رشته اموال، وظایف خود را در عرض ۴۲ ثانیه انجام داده است ، انجام این وظیفه توسط انسان بطور متوسط ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

امروزه با هدف افزایش کارایی و اثربخشی با استفاده از داده‌کاوی پیشرفته، پروژه‌های متعددی بصورت پایلوت در سراسر جهان در دست اجراست که در ادامه به نمونه‌‌هایی از آنها اشاره می‌‌شود:
۱) بیمه‌ اتومبیل در آلمان: تا ۵۰ درصد کاهش در هزینه‌های پردازش پرونده‌های خسارت با بکارگیری ابزارهای تایید ادعاهای خسارت (فناوری هوش مصنوعی)‌.
۲) بیمه‌ اتومبیل در ترکیه: ۵.۷ میلیون دلار صرفه‌جویی توسط یک شرکت بیمه با کشف و ممانعت از تقلب با بکارگیری داده‌کاوی پیش‌گو (فناوری هوش مصنوعی).
۳) بیمه اموال در ایالات متحده: بالای ۵۰ درصد کاهش در هزینه‌های بررسی‌ و کارشناسی حضوری و میدانی با بکارگیری تکنولوژی شناخت و تحلیل ماشینی به منظور تجزیه و تحلیل تصاویر دریافت‌شده از راه دور جهت بررسی ریسک‌های مورد نظر.
۴) بیمه اموال در شرکتهای بیمه جهانی: حدود ۱۷۰۰۰ نفر – ساعت صرفه‌جویی سالانه توسط یک شرکت بیمه از طریق بکارگیری ربات‌های نرم‌افزاری جهت انجام وظایف ورود داده‌ها در بخش خسارت‌های اموال آن شرکت.
۵) بیمه مسؤولیت در شرکتهای بیمه جهانی: ۴۰۰۰۰ ساعت صرفه‌جویی در کارهای دستی از طریق کاهش زمان ارزیابی پرونده‌های پزشکی از یک ساعت به چند ثانیه. فایده سالانه این صرفه‌جویی برای شرکت بیمه مورد بحث روی هم رفته معادل ۵ میلیون دلار در سال بود. / کانال نکته متعلق به پرویز خسرو شاهای قائم مقام بیمه مرکزی ایران .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید