آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

کاهش ۶ درصدی سود تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران

مثلث مالی : بانک توسعه صادرات ایران طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صادرات داشته است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : بانک توسعه صادرات ایران طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صادرات داشته است.

این بانک طی سال های اخیر توجه ویژه ای به ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه صادرات داشته است؛ پتانسیل مطلوب این شرکت ها در حوزه صادرات، این بانک توسعه ای را بر آن داشت تا با هدف حمایت از این واحدها، با همکاری سازمان هایی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، در حوزه تامین مالی ورود کند. در همین راستا به تازگی تفاهم نامه ای بین بانک توسعه صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسیده و به زودی وارد مرحله عملیاتی می شود؛ بر اساس این تفاهم نامه دو طرف برای برقراری و توسعه تعاملات فی مابین در زمینه پرداخت تسهیلات و ارائه سایر خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده و متعهد شدند که تمهیدات لازم را برای تحقق هدف یادشده به کار ببندند.

بر اساس تفاهم نامه دو جانبه یاد شده، نرخ سود موثر تسهیلات بر اساس منابع تلفیقی بانک و منابع صندوق توسعه ملی ۱۲ درصد خواهد بود. در این تفاهم نامه بانک توسعه صادرات ایران متعهد شده است از محل منابع خود و منابع تلفیقی نسبت به اعطای تسهیلات برای سرمایه در گردش و طرح های شرکت های دانش بنیان اقدام کند. بر اساس این گزارش بانک می تواند شرکت هایی که پتانسیل لازم جهت برخورداری از خدمات حمایتی صندوق را دارا هستند، شناسایی و به صندوق معرفی کند؛ لازم به ذکر است ارائه هرگونه خدمات به این شرکت ها مستلزم تایید رسمی از سوی صندوق است. بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار صادرات رسمی داشتند همچین بخش عمده‌ای از صادرات این شرکت‌ها به کشورهای همسایه به صورت ریالی و یا تهاتری صورت گرفته و شامل صادرات دانش این شرکت‌ها در حوزه نرم افزار و تولید محتوا می شود و البته صادرات این محصولات در آمارهای گمرک وارد نمی‌شود. گفته می شود مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار صادرات دانش بنیان باید با یک و نیم برابر مبلغ فوق تجمیع شود تا رقم واقعی صادرات محصولات دانش‌بنیان مشخص شود. لازم به ذکر است که بیشترین سهم صادرات محصولات دانش بنیان مربوط به حوزه زیست فناوری شامل دارو و تجهیزات پزشکی است.

منبع : نقدینه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید