آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

چهار کارت هدیه بردم بانک با ۵ کارت برگشتم ! / کانون بانک‌ها طی ابلاغیه ای بررعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد

مثلث مالی : در حالی امروز کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی طی ابلاغیه ای در خصوص رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در اوج پاندمی کرونا به اعضا این کانون بر رعایت ۷ بند تاکید کرده است که برخی از دستورالعمل های قدیمی ودست و پاگیربانکی خود میتواند باعث شیوع کرونا باشد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : در حالی امروز کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی طی ابلاغیه ای در خصوص رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در اوج پاندمی کرونا به اعضا این کانون بر رعایت ۷ بند تاکید کرده است که برخی از دستورالعمل های قدیمی ودست و پاگیربانکی خود میتواند باعث شیوع کرونا باشد.

اینکه با توجه به اوج پاندمیک ویروس کرونا و بلحاظ حفظ سلامت کارکنان بانک‌ها و مراجعین ، استفاده از ماسک در داخل شعب و ساختمان های اداری الزام باشد ، درست است اما کافی نیست و برای مقابله با این ویروس ابتدا باید از نحوه ارایه خدمات آغاز کرد.

به عنوان مثال :

روایت اول : چندی پیش ، به کارت های هدیه ای که داخل کشوی میزم نگه داشته بودم ، نیاز داشتم . اما دیدم تاریخ انقضا گذشته است و قابل استفاده نیست . تصمیم گرفتم به شعبه بانک مراجعه و همه کارت ها را به یک کارت با رقم درشت تر تبدیل کنم .

وارد شعبه بانک شدم و بعد از گرفتن شماره نوبتم شد. حال اینکه شعبه این بانک محترم به خاطر محافظت از کارکنان دورتا دور گیشه ها را با مشما پوشش داده بود و کولرها فقط قسمت کارکنان را خنک می کرد ، بماند . چهار کارت ۵۰۰ هزار تومانی را همراه کارت ملی روی میزگذاشتم و گفتم : آقا می شه یک کارت تازه هدیه با جمع این چهارتا برای من صادر کنید ؟

کارت ها را نگاه کرد و سپس کارت ملی و برداشت گفت : لطفا ماسک تونو یک لحظه بردارید و خیلی حرفه ای با یک نگاه تشخیص داد ، صاحب کارت ملی من هستم.

پرسید، شما دراین شعبه حساب دارید ؟ خوشحال شدم گفتم چرا به فکر خودم نرسید با این کارت ها حساب باز کنم؟ گفتم : خیر ندارم. چند تا فرم گذاشت رو میز و گفت : پرکنید.

عینکم و زدم مشغول شدم ، ایشون هم رفت از کارت ملی کپی گرفت و چهار تا کارت هدیه رو با دقت از پاکت درآورد و فرمی پرکرد و گذاشت جلوی من تا امضا کنم.

خلاصه هردو سرگرم شده بودیم من فرم های افتتاح حساب را تکمیل می کردم و ایشون فرم های کارت های هدیه . وقتی کارم تمام شد کاغذها را از زیر مشما رد کردم . گفتند : خانم از خود پرداز ۵۰ تومن بگیرید . پرسیدم ، چرا ؟ با دست اشاره کرد که برو بگیرو بیا. با الکل رفتم پای خود پرداز همه کلیدها را ضد عفونی کردمو ۵۰ تومن گرفتم و تحویل دادم. با دلخوری منتظر شدم. دیدم ۵ تا کارت از زیرمشما رد کرد سمت من و گفت بفرمایید.

گفتم ، آقا دیگه اون کارت های باطل شده رو نمی خوام . گفتند : اینا کارت های جدید هستند با تاریخ های جدید . چهارکارت۵۰۰ تومنی . این هم کارت سپرده ای که باز کردید با موجودی همون ۵۰ تومن .

با تعجب نگاه کردم . باورم نمی شد . مگه می شه ؟ من آمده بودم تا ۴ کارت و تبدیل کنم به یک کارت و درنهایت ناباوری با ۵ تا کارت دارم میرم بیرون . درحالیکه ریسک رفتن به خود پرداز و گرفتن اسکناس هایی که خدا می داند ، دست چند نفربوده را هم به جان خریده بودم. گفتم این نهایت بانکداری الکترونیک است ؟ این یعنی چی آقا ؟ شما اصلا متوجه شدید من چه درخواستی داشتم ؟

گفت : خانم ما نمی تونم کارت های هدیه را نقد کنیم . گفتم چرا من و فرستادی از خودپرداز پول بگیرم ؟ از اون کارت ها حساب باز می کردی خوب !

گفت : خانوم ما نمی تونیم با این کارت ها حساب بازکنیم . برای افتتاح حساب ، مشتری حتما باید پول نقد بده .

جوری نگاه میکرد انگار این من بودم که از غارآمده ام و از بانک انتظار زیادی دارم ؟

روایت دوم :

موقع افتتاح حساب در یکی از بانک های بزرگ کشور در دل پایتخت و اوج کرونا ، به همراه همسرم برای افتتاح حسابی مشترک مراجعه کردیم بعد ازپرکردن صفحاتی بیشمار اینبار هم گفتند برای افتتاح باید پول نقد پرداخت کنید . خواهش کردم با کارت بپردازم اما گفتند : برای افتتاح حساب فقط پول نقد .

شاید این مراحل برای بانک ها عادی باشد و جزو دستورالعمل هاست ، اما بیش از ۸ ماه از پیدایش کرونا می گذرد ، به جای اینکه کانون بانک‌ها در ابلاغیه ای ۷ ماده ای استفاده از ماسک و ماده ضد عفونی را تاکید کند ، کمی به فکر توسعه بانکداری الکترونیک باشد تا مشتری برای افتتاح حساب مجبورنباشد پول نقد به باجه تحویل دهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید