آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

کرونا تاثیری بر ارزش سهام شرکت های بیمه ندارد /

مدیرعامل بیمه رازی با تاکید براینکه ترکیب کلی پرتفوی صنعت بیمه در دوران کرونا دستخوش تغییر ات خاصی نخواهد شد، ادامه داد: در بحث بیمه های اموال و مسوولیت بیمه نامه ها تمدید خواهند شد و ترکیب کلی بازار بیمه حفظ خواهد شد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مجمع عمومی عادی سالانه بیمه رازی فردا سه شنبه ۳۱ تیرماه ساعت ۱۵ درساختمان مرکزی این شرکت برگزار می شود ، مقرر شده این نشست با رعایت پروتوکل های بهداشتی برگزار و درباره صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ تصمیم گیری شود. این درحالی است که صف خرید سهام ورازی سنگین است و برخی از فعالان بازار داد و ستدهای اخیر را حاصل واگذاری کد به کد حقوقی عنوان کردند ، اما مجید بختیاری مدیرعامل بیمه رازی این گفته را حاصل بی تجربگی بورسی و کم لطفی گوینده با وجود ناظر برمعاملات می داند.

بختیاری در گفت و گو با مثلث مالی درباره این شایعه گفت : وضعیت نماد ورازی بخاطر برگزاری مجمع که فردا ۳۱ تیرماه برگزار می شود، بسته است ، صف خرید حقیقی ها سنگین است ،حجم تقاضای خرید ورازی بسیار بالاتر از حجم عرضه شده مبناست و اینکه داد وستد کد به کد بوده ناشی از بی تجربگی بورسی و کم لطفی است.

مدیرعامل بیمه رازی درباره سود آوری های این شرکت متذکر شد : بیمه رازی تیم سرمایه گذاری مجربی دارد و سود عاید شده سه ماهه اول ۹۹ نیز از محل سرمایه گذاری هاست.

بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا کرونا صنعت بیمه را تهدید می کند و تاثیر منفی آن پایان امسال خود را نشان می دهد؟ متذکر شد : کرونا تاثیری بر ارزش سهام شرکت ها ندارد و اتفاقا بیشتر تحت تاثیر تورم و نوسان بازار است.

وی ادامه داد: کرونا اگر موجب کاهش حق بیمه شده باشد به موازات آن خسارات را نیز کاهش داده و صنعت بیمه متضرر نخواهد شد .

وی از بیمه شخص ثالث به عنوان پر ریسک ترین رشته بیمه ای که ضریب خسارت بالایی دارد نام برد و گفت : در دوران کرونا حجم سفرها و به تبع آن تصادفات جاده ای کاهش پیدا کرده است، همچنین در شرایط اپیدمی کنونی افراد از رفتن به پزشک خودداری می کنند و حجم مراجعات به مراکز پزشکی هم کاهش یافته است ، بنابراین کرونا در مورد بیمه های شخص ثالث و درمان تکمیلی زیان زیادی برای صنعت بیمه ندارد.

مدیرعامل بیمه رازی با تاکید براینکه ترکیب کلی پرتفوی صنعت بیمه در دوران کرونا دستخوش تغییر ات خاصی نخواهد شد، ادامه داد: در بحث بیمه های اموال و مسوولیت بیمه نامه ها تمدید خواهند شد و ترکیب کلی بازار بیمه حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم بیمه های مسافرتی کاهش چشمگیری داشته است ، یاد آورشد: بیمه های مسافرتی همواره در پرتفوی صنعت بیمه سهم کوچکی داشتند و این کاهش تاثیر چندانی بر میزان حق بیمه تولیدی شرکت ها ندارد.

بختیاری گفت: در بیمه های درمان تکمیلی که عمدتا گروهی صادر می شود موسسه و‌نهادی پیدا نمی شود که بیمه های درمان کارکنان خود را تمدید نکند .

مدیرعامل بیمه رازی متذکر شد : آنچه در دوران کرونا می تواند موجب نگرانی شرکت های بیمه باشد ، فروش اعتباری است.

بختیاری ادامه داد: در شرایط سخت کنونی وصول مطالبات مشکل خواهد بود و تا جایی که می توان باید از فروش اعتباری دوری کرد.

او درباره واگذاری های اتکایی اعتباری یادآورشد: پرداخت اعتباری مشکل اصلی مراودات بیمه ای با دنیا نیست بلکه مشکل اصلی محدودیت در انتخاب بیمه گر اتکایی است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید