آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

۵ مصوبه فوری برای تولید / ٩٠ درصد از نهاده های تولید، بدون کدرهگیری بانک ترخیص میشود /

مثلث مالی : معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که مطابق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای پشتیبانی از تولید، ۹۰ درصد از نهاده های تولید، بدون کدرهگیری بانک ترخیص می شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که مطابق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای پشتیبانی از تولید، ۹۰ درصد از نهاده های تولید، بدون کدرهگیری بانک ترخیص می شود.

مهرداد جمال ارونقی  مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را تشریح کرد.


واردات با ارز متقاضی

وی گفت: مطابق این تصمیمات، وارد کننده می تواند از محل ارز خود یا اشخاص دیگر، با ثبت اطلاعات مربوط به گردش مالی ریالی واردکننده و فروشنده ارز در سامانه جامع تجارت نسبت به خرید ارز، منوط به تعهد طرفین معامله بر اساس وجود و تأمین ارز مورد مبادله اقدام کند.

صدور مجوز ورود موقت توسط گمرک

معاون امور گمرکی گمرک ایران افزود: واردات مواد اولیه به صورت ورود موقت برای پردازش، صرفاً پس از انجام ثبت آماری در سامانه جامع تجارت و صدور مجوز نهایی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاز است و پروانه صادراتی از این محل حق واگذاری بابت واردات ندارد و صادر کننده صرفاً به میزان مابه‌التفاوت واردات و صادرات، متعهد به بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور است.

حذف پروانه های صادراتی سرزمین اصلی به مناطق آزاد و ویژه

این مقام مسئول در گمرک ایران با اشاره به اینکه مصوب شد گمرک ایران،   پروانه‌های صادراتی صادر شده از سرزمین اصلی به مناطق آزاد یا ویژه که برای مصرف در منطقه استفاده می‌شوند را از گزارش آماری صادرات کشور حذف کند و دارندگان این پروانه‌ها حق واگذاری آن را ندارند. افزود: در صورت صادرات کالا از سرزمین اصلی به مناطق یاد شده و از آنجا به خارج از کشور، صادر کننده متعهد به بازگشت ارز حاصله به چرخه اقتصادی کشور است.

ترخیص ۹۰ درصدی نهاده های تولید بدون کد رهگیری بانک

ارونقی گفت: مهمترین تصمیم اتخاذ شده مرتبط با گمرک که در سال جاری مشکل واحدهای تولیدی را مرتفع خواهد کرد این است که گمرک مجاز است بر اساس تعرفه های اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی، بدون کد رهگیری بانک اقدام به ترخیص ۹۰ درصد کالاهای اظهار شده نماید. این اقدام منوط به دریافت تعهد از متقاضی مبنی بر ارائه کد رهگیری، حداکثر دو ماه پس از ترخیص درصدی کالا می باشد.

رفع تعهد پروانه های صادراتی سال ۹۷

معاون گمرک ایران یادآور شد :براساس این تصمیمات، وارد کننده میتواند ارز مورد نیاز خود را از محل ارز صادرکنندگان (خود یا غیر) به میزان کوتاژ صادراتی به شکل واردات در برابر صادرات تامین کند. این روش برای پروانه های صادراتی سال ۱۳۹۷ و بعد از آن و منوط به ثبت اظهار صادر کننده مبنی بر در اختیار داشتن ارز مربوط به پروانه صادراتی امکانپذیر است. / ایسنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید