آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

وزارت ارتباطات یک سامانه امن برای شناسایی خانه های خالی ایجاد کند

مثلث مالی : اختلاف بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی درباره نحوه معرفی واحدهای خالی از سکنه ظاهرا با نظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به آنجا ختم شده که یک سامانه امن تحت نظر وزارت ارتباطات ایجاد و اطلاعات واحدهای مسکونی در آن درج شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : اختلاف بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی درباره نحوه معرفی واحدهای خالی از سکنه ظاهرا با نظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به آنجا ختم شده که یک سامانه امن تحت نظر وزارت ارتباطات ایجاد و اطلاعات واحدهای مسکونی در آن درج شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر امکان درج اطلاعات  سکونتی در سامانه املاک و اسکان وجود ندارد و رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ گفته است که به زودی این سامانه مجددا راه‌اندازی خواهد شد.

از طرف دیگر ماه‌هاست که بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی کشمکشی درخصوص نحوه معرفی واحدهای خالی از سکنه ایجاد شده است. وزرات راه می‌گوید که اطلاعات ۲.۳ میلیون خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی داده اما این سازمان اعلام می‌کند که این اطلاعات را دریافت نکرده است.

از آن‌جا که اطلاعات به صورت دستی و در قالب سی‌دی تحویل سازمان امور مالیاتی شده، سازمان امور مالیاتی ترجیح می‌دهد که این اطلاعات را در قالب سامانه دولتی دریافت کند.

طبق آخرین پیگیری‌ها کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حق را به سازمان امور مالیاتی داده و اعلام کرده که به دلیل پایین بودن ضریب امنیت سامانه املاک و اسکان در پی حمله سایبری تابستان امسال که به توقف دو ماهه این سامانه منجر شد، سامانه‌ای امن با محوریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود. تا کنون چنین سامانه‌ای طراحی و به وزارت راه و شهرسازی تحویل نشده است.

مجوز ایجاد یک سامانه جدید قرار است توسط مجلس ارایه شود. دفعه قبل این مجوز از سوی ستاد ملی کرونا که مصوبات آن حکم قانون را دارد ارایه شده بود.

مالیات خانه‌های خالی در حالی هنوز اندر خم ایجاد سامانه واسط بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ باید مالیات خانه‌های خالی تا پایان بهمن ماه اخذ شود و خرید و فروش ملک از آن تاریخ به بعد مستلزم کسب رقم تعیین شده مالیات در مفاصا حساب سازمان امور مالیاتی  است. اما در شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد که مالیات بر خانه‌های خالی به این زودی محقق شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید