آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

وام ودیعه مستاجران تا پایان تیرماه تصویب میشود

مثلث مالی : وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی از مستاجران شامل وام ودیعه و منبع مالی شتاب‌بخشی به تولید مسکن‌ملی تا پایان تیرماه امسال در ستاد مبارزه با کرونا و همینطور ستاد اقتصادی دولت تصویب می‌شود ، این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی از مستاجران شامل وام ودیعه و منبع مالی شتاب‌بخشی به تولید مسکن‌ملی تا پایان تیرماه امسال در ستاد مبارزه با کرونا و همینطور ستاد اقتصادی دولت تصویب می‌شود ، این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند.

محمد اسلامی امروز سه‌شنبه ، در حاشیه مراسم ورود ناوگان ریلی جدید به شبکه راه آهن کشور، در جمع خبرنگاران در خصوص بسته سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی به بازار اجاره گفت: دولت یک بسته سیاستی و تنظیم‌گری داشت که در آن مصوبه سقف افزایش قیمت اجاره بها مشخص شد و اجرای آن برای همگان اجباری است.

وی گفت: بر اساس این مصوبه اجاره بها در تهران تا سقف ٢۵ درصد و در هفت کلانشهر تا سقف ٢٠ درصد و در سایر شهرها تا سقف ١۵ درصد اعمال خواهد شد تا تنظیم گری باشد در مقابل پیشنهادات ٣ تا چهار برابری اجاره بها که از سوی برخی مالکان به مستاجران پیشنهاد می شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ خطر کرونا جدی است و اسباب‌کشی و جابجایی یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است و برای همین سیاست ما تمدید قراردادهای اجاره است.

وی گفت: در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید قراردادهای اجاره بها را پیش از این دو ماه مصوب کرده بود و دو روز پیش هم با مصوبه جدید، سقف مجاز افزایش قیمت تعیین شد.

اسلامی در خصوص تبصره هایی که در مصوبه آمده است گفت: در این مصوبه اگر مستأجر با مالک ناهماهنگی داشته باشد، باید ظرف دو ماه خانه را تخلیه کند و اگر مالک خانه را بفروشد، مستأجر باید تخلیه کند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از این مصوبه به اخذ کد رهگیری و ثبت معاملات تاکید دارد، گفت: همه معاملات مسکن باید در سامانه ثبت معاملات انجام شود و این مصوبه با جمیع جهات بابت تنظیم‌گری در نظر گرفته شده است.

وی درباره بسته حمایتی از مستاجران و تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: این بخش جزو بسته حمایتی ما از مستاجران است. این موضوع در حال بررسی است، منابع مالی برای شتاب بخشیدن به تولید و عرضه مسکن ملی و وام ودیعه مستاجران تا پایان تیرماه مشخص می شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: رقم تسهیلات حمایت از مستأجران نیز تا آخر ماه مشخص می‌شود به هر حال برخی از مجوزها باید از سوی ستاد اقتصادی دولت و بخشی باید از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب شود تا مبلغی به مستأجران کمک شود اما این رقم ودیعه هنوز تصویب نشده است.

اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید