آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

همتی در برنامه بدون تعارف : با هیچ کس تعارف ندارم / آرامش به بازار ارز بازمی گردد /

مثلث مالی : عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی ایران شامگاه 17مرداد روز خبرنگارکه با سالروز تاسیس بانک مرکزی ایران نیز مصادف شده است ، در برنامه بدون تعارف تلویزیونی که درحیاط خود بانک مرکزی ضبط شده بود ، از اجرای طرح کنترل قیمت دلاردربازارخبرداد و گفت : دلار، این قیمت ها نیست ، قیمت ها به زودی به ثبات می رسد و سپس شاهد روند کاهشی قیمت ها هستیم.

این پست را به اشتراک بگذارید

او درپاسخ به این پرسش که آیا آقازاده ها درجمع اخلاگران بازار هستند ؟ توضیح داد : آقا زاده ها به دنبال منافع خود هستند اما بانک مرکزی برخورد میکند. من به عنوان رییس کل بانک مرکزی هیچ توصیه ای رانمی پذیرم و پای هیچ درخواست غیرقانونی ، دستور نمیدهم . تقریبا همه مرا شناختند ومیدانند کار غیر قانونی نمیکنم.

مثلث مالی : عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی ایران شامگاه ۱۷مرداد روز خبرنگارکه با سالروز تاسیس بانک مرکزی ایران نیز مصادف شده است ، در برنامه بدون تعارف تلویزیونی که درحیاط خود بانک مرکزی ضبط شده بود ، از اجرای طرح کنترل قیمت دلاردربازارخبرداد و گفت : دلار، این قیمت ها نیست ، قیمت ها به زودی به ثبات می رسد و سپس شاهد روند کاهشی قیمت ها هستیم.

همتی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره قیمت ارز دربازار یادآورشد : بازار ارز فقط مسئله اقتصادی نیست ، مسائل امنیتی – سیاسی و اقتصادی است ، بانک مرکزی وظایف اقتصادی خود را انجام میدهد و الان هماهنگی نهادها با یکدیگربهتر شده است و اطمینان دارم نتایج بهتری به دست خواهد آمد.

همتی با بیان اینکه اخلاگران بازارارز ازبرخی کشورها حمایت می شوند ، گفت : یکشبه ۱۰۰۰ تومان دلار را گران میکنند .

او درپاسخ به این پرسش که آیا آقازاده ها درجمع اخلاگران بازار هستند ؟ توضیح داد : آقا زاده ها به دنبال منافع خود هستند اما بانک مرکزی برخورد میکند. من به عنوان رییس کل بانک مرکزی هیچ توصیه ای رانمی پذیرم و پای هیچ درخواست غیرقانونی ، دستور نمیدهم . تقریبا همه مرا شناختند ومیدانند کار غیر قانونی نمیکنم.

کسری بودجه

رییس کل بانک مرکزی در بخش دیگرگفت وگویش به شایعه گرانی ها به بهانه جبران کسری بودجه پرداخت و متذکر شد : دولت هر چه درآمد دارد با دلار ۴۲۰۰ تومانی مصرف میکند ، رییس جمهور دنبال کنترل نرخ ارز است ، بانک مرکزی هم همینطور . هیچ گاه سرنوشت ۸۵ میلیون ایرانی را فدای کسری بودجه نمی کنیم.

همتی میزان ارز صادراتی را ۲۷ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت : در مهلت۱۰روزهای که برای صادرکنندگان در نظرگرفته شد ۲/۵ میلیارد دلار بازگشت .

او در مورد اینکه چرا بانک مرکزی فقط نام ۲۵۰ نفراز صادرکنندگانی که ارز صادراتی را برنگردانده اند به قوه قضاییه معرفی کرده است ، توضیح داد : طبق قانون با تشخیص بانک مرکزی به قوه قضاییه ارجاع داده میشود و بانک مرکزی نمی خواهد همه آنها را ارجاع دهد ، ۲۵۰ نفری که معرفی شدند نه تنها تولید کننده نبودند ، بلکه حتی یک ریال به کشوربرنگرداننده بودند، جایی برای مدارا نبود .

همتی گفت : با همین دلارهایی که بازگشت کالاهای گمرک ترخیص می شود و بربازار تاثیرخواهد داشت .

وی درباره این موضوع که قیمت ها بعد از ثبات قیمت دلار هم کاهش نمی یابد ، گفت : این استدلال را قبول ندارم . در میان مدت کاهش می یابد . من شخصا هفته ای دوباربه سطح شهرمی روم و از نزدیک بازار ارز را می بینم . این نرخ ها منطقی نیست و خیلی خوب میدانم گرانی چه تاثیری روی زندگی اقشارآسیب پذیر دارد ، تمام دغدغه ما کنترل قیمت هاست و این قول را میدهم برای کنترل قیمت تلاش کنیم.

وصول ۱۶ هزار میلیارد تومان مطالبات بانکی

همتی گفت : اقدامات آقای رییسی و همکاری خوب قوه قضاییه در برخورد با اخلاگران اقتصادی نتایج خوبی داشته است ، اخیرا توانستیم ۱۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی را وصول کنیم که اقدام خوبی است و شبکه بانکی هم باید مراقب باشد .

وی درباره سختگیری بانک ها درمورد اعطای تسهیلات خرد به مردم یادآورشد : همیشه درجلسات ازمدیران عامل بانک ها میخواهم درپرداخت تسهیلات خرد سختگیری نکنند برای مردم ساده بگیرند و همین که اطمینان داشته باشند ،وام گیرنده اقساط را می پردازد ، کافی است .

رییس کل بانک مرکزی از اختصاص یک خط تلفن به شماره ۲۷۰۶ برای ارتباط مستقیم مردم با بانک مرکزی خبرداد و گفت : سامانه ارتباطی ما با مردم از هفته آینده راه اندازی می شود که روابط عمومی بانک مرکزی اعلام خواهد کرد.

همتی درباره عدم پرداخت مطالبات ایران از سوی سایر کشورهاگفت : آمریکا همه جا نفوذ کرده و همه کشورها برای پرداخت پول های ایران اذیت می کنند اما ما هم تدابیر خود را داریم ،ازحلقومشان بیرون می کشیم . این پولها برای ملت ایران است.

او درباره چاپ اسکناس های جدید گفت : با کمیسیون اقتصادی مجلس جدید جلسه داشتیم ، چهارصفری که باید حذف شود در سری جدید کمرنگ شده است و به عنوان نمونه یک ۱۰۰ تومانی را ازطریق دوربین صدا و سیما نشان داد . ایران چک ۱۰۰ تومانی آبی رنگ .

همتی که ۱۳ سال در صدا و سیما حضور داشته است درپاسخ به این پرسش که کاردر صدا و سیما سخت تر است یا بانک مرکزی؟ توضیح داد : البته بانک مرکزی سخت تراست . زیرا صدا و سیما از همه طلبکار است در حالیکه بانک مرکزی به همه بدهکاراست.

وی درخاتمه ازمردم خواست به نوسانات کوتاه مدت ارزتوجه نکنند وبدانند بدون تعارف معشیت مردم دغدغه ماست و تلاش میکنیم تا بازار رنگ آرامش را ببیند.

همتی از مسوولان خواست ، لطفا عبارت ” باید ” را از سخنرانی های خود حذف کنند . باید این باشد آن باشد ، یعنی چه معنایی دارد ؟ هرکاری درست است و باید انجام شود ،انجام دهید .معطل چه هستید ؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید