آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

نگاه منتظر آلمان و فرانسه، به تغییر در کاخ سفید

مثلث مالی : دوره چهارساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ «آب سردی» بود بر روابط دوسوی اقیانوس اطلاس، اتحادیه اروپا و ایالات متحده. بی دلیل نیست که بسیاری از چشم ها در قاره سبز به اعلام نتیجه انتخابات آمریکا دوخته شده است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : دوره چهارساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ «آب سردی» بود بر روابط دوسوی اقیانوس اطلاس، اتحادیه اروپا و ایالات متحده. بی دلیل نیست که بسیاری از چشم ها در قاره سبز به اعلام نتیجه انتخابات آمریکا دوخته شده است.

در همین راستا واکنش های غیرمستقیم برخی ازمقامات عالی اروپایی در شبانه روز گذشته نشان می دهد که اغلب آنها برای پیروزی احتمالی جو بایدن و رفتن او به کاخ سفید لحظه شماری می کنند.

مهم ترین واکنش پیش از اعلام رسمی پیروز انتخابات آمریکا، متعلق به هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان است. آلمانی که به تنهایی قدرتمندترین اقتصاد اروپا را دارد و عمدتا در تعیین استراتژی های سیاست خارجی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، نقش رهبری ایفامی کند.

ماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با وجود «دوقطبی بودن کامل جامعه آمریکا» میزان شرکت شهروندان در این انتخابات نشان از یک ساختار دموکراتیک نمونه دارد. وزیر خارجه آلمان در همین بیانیه از همه سیاستمداران آمریکایی خواست تا به سیستم رأی گیری در ایالات متحده و نتایج آن انتخابات اعتماد کنند.

در واقع واکنشی مستقیم به اعتراضات کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و شخص رئیس جمهوری که در شبانه روز گذشته بارها بحث اشتباه و تقلب انتخاباتی را پیش کشیده اند.

چهار سال حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید برای دولت مرکل به سختی گذشت.

از روابط شخصی آنگلا مرکل قدرتمندترین زن اروپا با دونالد ترامپ که چندان تعریفی نداشت تا روابط برلین و واشنگتن در ماه های آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ.

تا جایی که خانم مرکل در ماه ژوئن به دلیل نگرانی از شیوع کرونا، دعوت آمریکا را برای شرکت در نشست گروه ۷ به میزبانی واشنگتن رد کرد. اندکی پس از آن دونالد ترامپ اعلام کرد نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان را به کشورهای دیگری اعزام خواهدکرد.

این در حالی است که آلمان و ایالات متحده یکی از دیرینه ترین متحدان تاریخی در دوران معاصرهستند.

فرانسه هم درانتظار بایدن

در مقابل آنگلا مرکل، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که خود یکسال پس از دونالد ترامپ به قدرت رسید، سعی کرد تا روابط نزدیکی با رئیس کاخ سفید برقرارکند و او را حتی به رژه نظامی چهاردهم ژوئیه هم دعوت کرد، اما تصمیم های یکجانبه کاخ سفید خصوصا در زمینه وضع تعرفه های جدید علیه محصولات فرانسوی به آمریکا نتوانست قوامی به دوستی ها ببخشد. به اینها باید خروج دونالد ترامپ از برجام و پیمان آب و هوایی پاریس را اضافه کرد.

بی تردید، دولت فرانسه هم به عنوان دومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا خواهان به قدرت رسیدن جو بایدن نامزد دموکرات ها خواهدبود.

در همین راستا، وزیر خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان در اولین واکنش به حواشی پیش آمده در ساعات گذشته درانتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده گفت که «اروپا و آمریکا باید روابط جدیدی رابین دو سوی اقیانوس اطلس از نو بسازند.» لودریان بدون اشاره به نتیجه انتخابات ایالات متحده، نشان داد که کاخ الیزه بی صبرانه در انتظار به قدرت رسیدن معاون پیشین باراک اوباما است.

با این حال به نظر می رسد که جو بایدن در صورت پیروزی، که بیش از پیش محتمل به نظر می رسد، اولین سفر رسمی خود را به اروپا برنامه ریزی خواهدکرد. اگرچه احیای روابط میان متحدان دیرینه بیش از همیشه ضروری به نظر می‌رسد اما با پیروزی جو بایدن در انتخابات هم نمی‌توان انتظار تغییرات شگرف و سریع را داشت. بی اعتمادی ایجاد شده توسط دونالد ترامپ در چهار سال اخیر آنچنان عمیق هستند که برای ترمیم آنها زمان زیادی لازم است. / یورونیوز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید