آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

نوشتن نقش تازه برای بیمه های اتکایی کشور / آثار نبود لیدرها در بازار بیمه کشور چیست ؟ /

مثلث مالی : "عدم حضور لیدر" که باید به عنوان عاملی مستقل وظیفه تعیین نرخ کارشناسی شده، هدایت و توزیع ریسک‌ها به صورت اتکایی در بازار بیمه کشور را برعهده داشته باشد ، موجب شد تا بیمه مرکزی ایران طی سال های گذشته در تعیین نرخ و شرایط دخالت نماید . هرچند بارها بیمه گران از دو نقش موازی نهاد ناظر و شریک تجاری در قبولی های اتکایی انتقاد داشتند و می گفتند : بیمه مرکزی نباید محل مذاکرات نرخ و شرایط باشد . اما اینکه چه کسی باید جایگزین بیمه مرکزی باشد، موضوعی بود که همواره در صنعت بیمه کشورجای بحث داشت.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : “عدم حضور لیدر” که باید به عنوان عاملی مستقل وظیفه تعیین نرخ کارشناسی شده، هدایت و توزیع ریسک‌ها به صورت اتکایی در بازار بیمه کشور را برعهده داشته باشد ، موجب شد تا بیمه مرکزی ایران طی سال های گذشته در تعیین نرخ و شرایط دخالت نماید . هرچند بارها بیمه گران از دو نقش موازی نهاد ناظر و شریک تجاری در قبولی های اتکایی انتقاد داشتند و می گفتند : بیمه مرکزی نباید محل مذاکرات نرخ و شرایط باشد . اما اینکه چه کسی باید جایگزین بیمه مرکزی باشد، موضوعی بود که همواره در صنعت بیمه کشورجای بحث داشت.

برای حل این موضوع گفته می شود ، درشورای عالی بیمه موضوع ” تدوین نقش جدید شرکت های بیمه اتکایی کشور ” در دست بررسی است ، بطوریکه بیمه های اتکایی کشور نقش لیدر، حلقه مفقوده بازار بیمه کشور را ایفا کند .

جزییات زیادی از این طرح منتشر نشده اما اطلاعات اولیه میگوید : “بیمه مرکزی در نظر دارد بخشی از رهبری بازار را به بخش خصوصی بسپارد ، به طوریکه توزیع ریسک پروژه های بزرگ مانند پالایشگاه ها با بیمه مرکزی ایران و توزیع ریسک های کوچکتر با بیمه های اتکایی کشور باشد .

برخی از کارشناسان بیمه می گویند : در سال های گذشته که صنعت بیمه به این شکل درگیر تحریم ها نبود ، ورود لیدرها به بازار بیمه کشور و تشکیل میزهای مختلف در سندیکای بیمه‌گران ایران می‌توانست نقش بسزایی در توسعه بازار ایفا کند.

هرچند اعطای مجوز به کارگزار رسمی اتکایی ، بنا به گفته خود کارگزار در دوران تحریم توزیع در بازار داخلی است ، اما کارشناسان بازار بیمه کشورمان می گویند : درحالی که شرایط برای واردات وصادرات بیمه فراهم نیست ، حضور کارگزاران دراین عرصه مشکلی را حل نخواهد کرد و بازار بیمه کشورمیتواند مانند گذشته عملیات اتکایی خود را انجام دهد.

گفتنی است دردوران تحریم ، بیمه مرکزی ایران به دنبال راهکارهای نوین درجهت جایگزینی بازار داخلی با بیمه گران خارجی در پذیرش ریسک های کشور باشد ، انتشار اوراق اتکایی ، اعطای مجوز به کارگزار رسمی اتکایی و تقسیم کار با بخش خصوصی بخشی از این اقدامات است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید