آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

مهلت تعهدات ارزی صادرکنندگان اعلام شد / بانک مرکزی پاسخ اتاق ایران را داد

مثلث مالی : رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به رئیس اتاق ایران اعلام کرد کلیه صادرکنندگان تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال 1398 اقدام کنند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رئیس کل بانک مرکزی پاسخ نامه ۱۴ اردیبهشت ۹۹ غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران را با ارسال نامه‌ای داد و اعلام کرد : کلیه صادرکنندگان تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.

رئیس اتاق ایران درنامه به عبدالناصر همتی ، اعتراض بخش خصوصی را نسبت به حذف تعدیل ۲۰ درصدی برای صادرات سال‌های ۹۸ و ۹۹ اعلام کرده و گفته بود : این تصمیم بانک مرکزی بر خلاف رایزنی‌های صورت گرفته است و موجب ضرر هنگفت صادرکنندگان می‌شود.

درآن نامه آمده بود : حال که پس از اتمام سال ۹۸، بانک مرکزی در تداوم انجام اقدامات بی‌سابقه مبنی بر عطف بماسبق کردن بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها تصمیم گرفته تا نظرات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی توجهی ننماید، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مراتب اعتراض خود را به عدم ابلاغ طبق توافق صورت گرفته اعلام نموده و بار دیگر تأکید می‌نماید، ۲۰ درصد تعدیل پیش‌بینی‌شده نه یک لطف به صادرکنندگان، بلکه محلی برای پوشش نرخ‌های پایه صادراتی به دلیل عدم امکان قیمت‌گذاری دقیق، افزایش هزینه حوالجات ا ارزی به دلیل تحریم‌های تحمیلی، عدم امکان استفاده از سیستم بانکی و مواردی از این دست بوده که به طور قطع عدم توجه به آن باعث کاهش صادرات و تحمیل هزینه‌های هنگفت به صادرکنندگان خواهد شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در۱۲ خرداد ماه پاسخ شافعی را ارسال و اعلام کرد : تمامی صادرکنندگان تا پایان تیرماه سال ۹۹ مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۳۹۸ اقدام و باید به‌منظور بهره‌مندی از مشوق‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط، تا تاریخ اعلام شده ، تعهدات ارزی سال قبل خود را ایفا کنند.

همتی با اشاره به مفاد مصوبات هیئت محترم وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر «تکلیف کلیه صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور که از ۱۳۹۷.۰۱.۲۲وفق ترتیبات اعلامی این بانک منتهی به بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۱۳۹۸ و نحوه رفع تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان »، ابلاغ شده است ، تمدید بسته یادشده در سال ۱۳۹۹ وفق تصمیم اعضای کمیته موضوع ماده «۲» مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، به استحضار می‌رساند کلیه صادرکنندگان به‌منظور بهره‌مندی از مشوق‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط تا پایان تیرماه سال جاری مهلت خواهند داشت نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۳۹۸ خود اقدام کنند. ازاین‌رو خواهشمند است دستور فرمایند در راستای اجرایی نمودن مفاد بسته مزبور، اقدامات مقتضی را معمول نمایند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید