آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

مخالفت با خروج فولاد از بورس به دولت اعلام شد

مثلث مالی : عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه انجمن فولاد و تولیدکنندگان با موضوع خروج فولاد از بورس کالا مخالف است گفت: این مخالفت به دولت و وزارت صمت اعلام شده است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه انجمن فولاد و تولیدکنندگان با موضوع خروج فولاد از بورس کالا مخالف است گفت: این مخالفت به دولت و وزارت صمت اعلام شده است.

نادر سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم افزود: درصورت بروز این اتفاق، شرایط بازار فولاد بغرنج خواهد شد، بازار سوداگری شکل می گیرد و امضاهای طلایی به این معاملات برمی گردد. 

وی عنوان کرد: به عقیده ما تضعیف معاملات فولاد در بورس کالا علاوه بر از بین رفتن شفافیت، باعث می شود تا هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان نهایی از این تصمیم متضرر شده و در نتیجه یک بازار سوداگری شکل بگیرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به این ترتیب این راه کنترل بازار مطلوب نبوده و نتیجه نخواهد داد کما اینکه همواره شاهد هستیم با افزایش عرضه ها در بورس، بازار به سمت متعادل شدن حرکت کرده و قیمت ها نیز به سمت واقعی شدن پیش رفته است. در چنین شرایطی، وارد کردن چنین شوکی به بازار، شفافیت را از بین برده و همانطور که گفته شد هم تولیدکنندگان کل زنجیره فولاد و هم مصرف کنندگان از این تصمیم متضرر خواهند شد.

وی مطرح کردن این موضوع را غیر کارشناسی خواند و ادامه داد: امیدواریم هیئت دولت با حسن نیت و دیدگاه کارشناسی به این مسئله نگاه کرده و همین مسیر فعلی یعنی عرضه محصولات در بورس کالا و کشف قیمت ها در این بازار تداوم یابد.

این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: باید تلاش کرد عرضه در بورس افزایش یابد چراکه به محض کاهش عرضه ها در بورس، شاهد جهش قیمت ها هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث لزوم تزریق فولاد به طرح های حمایتی مسکن اشاره کرد و گفت: کشف قیمت در بورس برای تمامی محصولات فولادی اتفاق می افتد و تنها بخشی از تولید فعلی، مقاطع طویل ساختمانی مورد نیاز در مسکن بوده و مابقی مقاطع تخت مورد نیاز صنایع خانگی و خودرو می باشد لذا به طور کلی این موضوع که بتوان قیمت کالایی را دستوری کرده و امضاهایی را ناخودآگاه طلایی کنیم، خودبه خود مشکل و فساد سیستمی ایجاد می کند.

سلیمانی در خاتمه تنها راهکار تعادل در بازار فولاد را افزایش عرضه در بورس عنوان کرد و گفت: ایران کشوری است که در حوزه فولاد به جهت مازاد ۱۴ تا ۱۵ میلیون تنی، کمبودی ندارد و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد تولید فولاد مازاد بوده و قابلیت صادرات دارد پس با چنین حجمی از تولیدات، دستوری کردن نرخ ها یا خروج فولاد از بورس امری کارشناسی شده محسوب نمی شود و بنابراین بهترین راه افزایش عرضه و متعادل شدن قیمت ها از این راه می باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید