آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

قائم مقام بیمه مرکزی : طرح تخصصی بازار اتکایی آزمایشی و کاملا اختیاری است /

مثلث مالی - لیلا اکبرپور: پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی ایران درباره "بازار متشکل اتکایی" به پایگاه خبری مثلث مالی گفت : موضوع مطرح شده یک طرح آزمایشی اختیاری برای همکاری شرکت های بیمه اتکائی و شرکت‌های دارای مجوز قبولی اتکایی جهت تنظیم و حرفه‌ای نمودن نرخ و شرایط واگذاری و قبولی اتکائی در کشور با مشارکت بخش اتکائی بیمه مرکزی است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور : خبر ” مرحله اول بازار متشکل بیمه در قالب همکاری مشترک اتکایی وارد فاز اجرایی شد” در پایگاه خبری مثلث مالی ، با واکنش هایی از سوی برخی از مدیران عامل شرکت های بیمه همراه شد، گروهی به طور غیررسمی و با تاکید براینکه نامشان ذکر نشود ، مخالفت خود را اعلام و گروهی بازهم با اشاره به اینکه مطلب منتشره بدون ذکر نام آنها باشد ، عنوان کردند تشکیل این بازار با اهمیت و به صلاح صنعت بیمه کشور است . برخی خواستار واگذاری حل مشکلات بازاراتکایی به سندیکای بیمه گران شدند و بازهم به صورت غیررسمی اعلام شد سندیکا با تشکیل چنین بازاری مخالف است .البته گفته نشد کدام بخش سندیکای بیمه گران مخالف است . شورای عمومی مخالف است ؟ هیات رییسه مخالف است ؟ دبیرکل مخالف است ؟ یا عضوی از سندیکا ؟

پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی ایران دراین باره به پایگاه خبری مثلث مالی گفت : موضوع مطرح شده یک طرح آزمایشی اختیاری برای همکاری شرکت های بیمه اتکائی و شرکت‌های دارای مجوز قبولی اتکایی جهت تنظیم و حرفه‌ای نمودن نرخ و شرایط واگذاری و قبولی اتکائی در کشور با مشارکت بخش اتکائی بیمه مرکزی است.

خسروشاهی با اشاره به اینکه معاونت اتکائی بیمه مرکزی با دعوت از شرکت‌های بیمه‌ای که اتکایی هستند و یا مجوز قبولی اتکایی دارند از آنها درخواست کرد به صورت آزمایشی و البته کاملا اختیاری و بدون اجبار در این طرح شرکت نمایند. طرحی که درآن قرار است ساز و کاری برای تنظیم و حرفه‌ای نمودن نرخ و شرایط قبولی و واگذاری اتکائی در میان شرکت هایی که مایل به مشارکت‌ در آن طرح هستند توسط خود آنها تهیه شود و واگذاری و قبولی اتکائی توسط آنها بر اساس ساز و کار تفاهم شده انجام پذیرد.

وی گفت : در همین راستا در جلسه‌ای که برگزار شد مقرر شده شیوه‌نامه‌ای برای این همکاری تدوین و پس از تایید از سوی مدیران عامل شرکت های علاقه مند به حضور در این طرح و بخش اتکایی بیمه مرکزی، به مرحله اجرا گذاشته شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید