آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

در جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ چه گذشت

عرضه های بیشتری در راهند

این پست را به اشتراک بگذارید

لست نیوز : علی ربعی سخنگوی دولت گفت : ” دولت در نظر دارد که صندوق ها و بنگاه هایش بیشتری را برای واگذاری در دستور کار قرار دهد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه بهترین راه این است که نقدینگی مردم به سمت بورس برود، گفت: صندوق‌ها و بنگاه‌های بیشتری در راه واگذاری سهام با ۲۰ درصد تخفیف به مردم هستند.
علی ربیعی در ادامه نشست با اشاره به اینکه در هفته گذشته شیوه دادن وام به کسب و کار‌های آسیب دیده تعیین شد، افزود: بنابر گزارش همکاران ما در وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی استقبال خوبی از این وام‌ها صورت گرفته است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه فکر نمی‌کردیم چنین استقبالی از این وام‌ها صورت بگیرد، اظهار داشت: حتی ممکن است ما با کمبود منابع هم روبرو شویم.
ربیعی افزود: شرط اصلی اختصاص این وام ها، حفظ اشتغال و نگه داشتن کارگران براساس لیست بیمه سه ماهه است؛ ترتیبی داده شد که این وام فقط معطوف به دستمزد نباشد و برای صاحبان کارگاه‌ها هم تخصیص صورت بگیرد و پول در دستشان باشد تا بنگاه را سر پا نگه دارند.
وی گفت: ۵۰ درصد این وام در بخشی از آن بنگاه‌ها که بنابر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا تعطیل شدند، قرار بگیرد و ۳۰ درصد به بنگاه‌هایی که ناگزیر تعطیل شده اند، اختصاص پیدا کند.
سخنگوی دولت افزود: هر روز در دولت درباره اینکه چطور می‌توانیم این بنگاه‌ها را سر پا نگه داریم بحث و بررسی صورت می‌گیرد.
ربیعی با اشاره به موضوعات مورد بررسی در جلسات هیأت دولت گفت: یکی از این مباحث درباره انبار‌ها و پیش بینی برای تأمین کالا‌ها در ماه مبارک رمضان بود؛ به وزارت صمت دستور داده شد تا پیش بینی‌های لازم را اجام دهند.
وی افزود: برخی از اقلام در گمرکات مانده بودند و با تاکید هیأت دولت مقرر شد، آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی با همه افرادی که در این مدت نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور و یا کالا‌های اساسی را وارد کرده اند مذاکره کنند و براساس توافق صورت گرفته ارز کالا‌ها وارد شده تخصیص پیدا کند.

سخنگوی دولت گفت: اگر در این زمینه کوتاهی‌هایی از سوی وارد کنندگان صورت گرفته باشد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
ربیعی در ادامه تشریح بحث‌های صورت گرفته در جلسه هیأت دولت، افزود: موضوع عرضه سهام و شاد بودن بورس در هر جلسه دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ما بهترین راه را در این می‌دانیم که نقدینگی مردم به سمت بورس برود.
این عضو کابینه گفت: این نگاه کمک می‌کند که ما از محل عرضه سهام بتوانیم مجدداً منابعی را برای سرمایه گذاری‌های جدید در نظر بگیریم و رفتن نقدینگی مردم به سمت مسکن، سکه و ارز باعث نابودی اقتصاد کشور می‌شود.
ربیعی همچنین اظهار داشت: گزارش وزیر اقتصاد و دارایی درباره صندوق‌هایی که می‌شود در آن‌ها سرمایه گذاری کرد، قرائت شده؛ یک صندوق ایمیدرو است و چند بنگاه بزرگ و چند بیمه و بانک هم جزو واگذاری‌ها قرار دارد. علاوه بر این نهاد‌های عمومی مثل تأمین اجتماعی هم در راه واگذاری سهام هستند.
سخنگوی دولت تاکید کرد: ما تداوم واگذاری سهام برخی صندوق‌ها با ۲۰ درصد تخفیف به مردم را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود.
ربیعی با اشاره به وضعیت شاخص‌های بورس در سراسر دنیا اظهار داشت: در همه دنیا، بورس آسیب دیده است، اما در ایران این شاخص‌ها رو به رشد است و شبکه‌های فارسی زبان خارجی در تلاش هستند برای مردم در زمینه سرمایه گذاری در بورس واهمه ایجاد کنند.
وی همچنین گفت: بخشی از جلسه دیروز دولت به موضوع دام و طیور و مرغ اختصاص پیدا کرد؛ در بحث جوجه و مرغ گفتگوی مفصلی در دولت انجام شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید