آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

طرح توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا بیمه تعاون در دانشگاه لیورپول تشریح شد

مثلث مالی : مدیرعامل بیمه تعاون در کنفرانس آنلاین «کووید-۱۹ و مدل‌سازی در علم مدیریت» که از سوی دانشگاه لیورپول انگلستان برگزار شد، به تشریح چگونگی مدل‌سازی و اجرای طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی (شیوع کووید-۱۹) پرداخت.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مدیرعامل بیمه تعاون در کنفرانس آنلاین «کووید-۱۹ و مدل‌سازی در علم مدیریت» که از سوی دانشگاه لیورپول انگلستان برگزار شد، به تشریح چگونگی مدل‌سازی و اجرای طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی (شیوع کووید-۱۹) پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه تعاون ، یونس مظلومی در این کنفرانس با اشاره به اینکه با شیوع کووید-۱۹ بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها دچار توقف شده و حتی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی با تعطیلی موقت یا دائمی مواجه شده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه ایران از جمله کشورهایی است که نرخ بالایی در ابتلای موارد جدید به این ویروس دارد و به همین دلیل نیز در دوره‌های مختلف توقف‌هایی در فعالیت برخی رسته‌های شغلی صورت گرفته است تا شیوع بیماری کاسته شود که این موضوع، منجر به بروز مشکلات اقتصادی برای بنگاه‌های اقتصادی شده است.وی افزود: شیوع کرونا ریسک فعالیت‌های اقتصادی برای بنگاه‌ها را افزایش داده است که برای مدیریت این ریسک، بیمه‌ها می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند. به‌طور کلی، صنعت بیمه به دلیل ماهیت پذیرش ریسکی که دارد، به بهبود محیط کسب‌وکار کمک می‌کند. 
 مدیرعامل بیمه تعاون با بیان اینکه در دنیا معمولاً توقف فعالیت‌های کسب‌وکارها در اثر بروز بیماری‌های فراگیر مشمول بیمه نمی‌شود، گفت: در اکثر قراردادهای بیمه توقف کسب‌وکار، بندهای ممانعت ویروسی وجود دارد تا شامل بیماری‌های گسترده و همه‌گیر نشود. برای مثال شرکت‌های مهم بیمه دنیا مانند شرکت‌های زوریخ، مونیخ و آکسا چنین ریسکی را پوشش نمی‌دهند اما شرکت هیسکاس کلیه محرومیت‌های ناشی از عدم دسترسی به دلیل بیماری‌ها را پوشش می‌دهد یا شرکت بیمه سوئیس وقفه‌های تجاری ناشی از بیماری‌های خاص را پوشش می‌دهد اما شامل کووید-۱۹ نمی‌شود. وی ادامه داد: با این وجود، برای پاسخ به تقاضای روزافزون برای کاهش ریسک و زیان ناشی از تعطیلی واحدهای اقتصادی و صدور بیمه‌های توقف کسب‌وکار ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، بیمه تعاون تلاش کرده است تا محصول جدیدی معرفی کند که از آن به عنوان «واکسن اقتصادی ویروس کرونا» نام برده می‌شود.
 مظلومی افزود: ایده اولیه «بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی» در اسفندماه ۱۳۹۸ مطرح شد. در آن زمان تیمی منسجم متشکل از کارشناسان فنی، بیمه اتکایی، مدیریت ریسک و فناوری اطلاعات روی طراحی محصول جدید متمرکز شدند و سرانجام بعد از مذاکرات متعدد با بیمه مرکزی ایران و اخذ مجوزهای لازم، این محصول جدید در شهریور ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد که مورد استقبال صنوف مختلف قرار گرفته است.وی در تشریح ویژگی‌های بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی گفت: در این طرح کسب‌وکارها بر اساس احتمال تعطیلی و توقف فعالیت به دلیل شیوع بیماری به سه دسته تقسیم می‌شوند: کم‌ریسک کم، با ریسک متوسط و پرریسک که تخفیف‌ها یا هزینه‌هایی اضافی بر مبنای ریسک هر دسته تعیین شده است. این محصول که به طور  انحصاری از سوی بیمه تعاون در پاسخ به از دست دادن درآمد ناشی از توقف فعالیت در اثر شیوع بیماری کرونا طراحی شده است، واکسن اقتصادی کووید-۱۹ نیز نامیده می‌شود و تقریباً تمام کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری می‌توانند از این محصول بهره‌مند شوند. 
 مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در ادامه به تشریح میزان حق‌بیمه‌های تعریف‌شده در این طرح پرداخت و اظهار داشت: حق بیمه پرداختی مشاغل در این طرح بین دو میلیون و یکصدهزار ریال تا ۱۰۸ میلیون ریال (۲۱۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) در سال است. پوشش بیمه‌ای این محصول برای کسب‌وکارها به ازای هر روز تعطیلی پنج میلیون ریال تا ۱۲۰ میلیون ریال و برای حداکثر ۶۰ روز است. به عنوان مثال یک نانوایی می‌تواند با پرداخت حق بیمه دو میلیون و یکصدهزار ریالی، تا ۳۰۰ میلیون ریال خسارت یا با پرداخت حق بیمه شش میلیون و سیصدهزار ریالی تا ۹۰۰ میلیون ریال در سال خسارت دریافت کند. در این زمینه موضوع حائز اهمیت آن است که پرداخت خسارت به کسب‌وکارهایی صورت می‌گیرد که تعطیلی طبق دستورالعمل‌های مقامات دولتی صورت گرفته باشد. البته این محصول بیمه‌ای نه تنها برای بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بلکه برای سایر بیماری‌های همه‌گیر که منجر به تعطیلی و توقف کسب‌وکار می‌شود نیز کاربرد دارد. 
 وی در ادامه به بیان جزئیات علمی و محاسباتی این خدمت بیمه‌ای پرداخت.مظلومی در پایان ارائه خود در این کنفرانس گفت: صنعت برای مشکلات مختلف و شرایط متفاوت، راهکارهای مختلفی دارد و همواره در صدد حمایت از رونق کسب‌وکار و ایجاد آرامش در بخش صنعتی و خدماتی برای توسعه بیشتر اقتصادی است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید