آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

طبق صورت های مالی حسابرسی نشده / حق بیمه تولیدی بیمه سامان ۳۰ درصد رشد کرد

مثلث مالی : سود بیمه سامان ۱۱۰ درصد سود جهش کرد و این شرکت با مدیریت احمد رضا ضرابیه موفق شد در سال گذشته سود خالص خود را با ۱۱۰ درصد افزایش از ۴۷۲ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال به رقم ۹۹۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال افزایش دهد و به ازای هر سهم ۵۶۷ ریال سودسازی کند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : سود بیمه سامان ۱۱۰ درصد سود جهش کرد و این شرکت با مدیریت احمد رضا ضرابیه موفق شد در سال گذشته سود خالص خود را با ۱۱۰ درصد افزایش از ۴۷۲ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال به رقم ۹۹۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال افزایش دهد و به ازای هر سهم ۵۶۷ ریال سودسازی کند.

حق بیمه صادره شرکت بیمه سامان در پایان سال ۱۳۹۸ بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده نسبت به سال قبل آن با ۳۰ درصد افزایش مواجه شده و به رقم ۱۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال رسیده و درآمد این شرکت از محل حق بیمه صادره هم در پایان سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۷ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال برآورد شده که ۴۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

نکته مهم اینکه درآمد بیمه سامان از محل حق بیمه سهم نگهداری هم ۴۳ درصد در پایان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد داشته و به رقم ۷ هزار و ۴۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که خسارت پرداخت‌شده توسط بیمه سامان به بیمه‌گذاران تنها ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش را تجربه کرده و به ۶ هزار و ۱۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیارد ریال رسیده است.

صورت‌های مالی منتشرشده توسط بیمه سامان نشان می‌دهد که این شرکت موفق شده تا سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای در سال گذشته را ۱۱۸ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و به رقم یک هزار و ۷۶۸ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال برساند بیمه سامان که سال گذشته سرمایه خود را با ۱۷ درصد افزایش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۷۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش داده است در سال مالی گذشته توانسته سود هر سهم را از ۳۱۵ ریال به ازای هر سهم در سال ۹۷ به ۵۶۷ ریال در سال ۹۸ افزایش دهد.

چشم‌انداز بیمه سامان در ۱۴۰۰ بیمه سامان پیش‌بینی کرده که حق بیمه صادره این شرکت در پایان امسال با رشدی ۴۱ درصدی از ۱۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال به رقم ۱۸ هزار و ۵۸۳ میلیون ریال افزایش یابد و به همین دلیل در برنامه راهبردی این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰، روند افزایشی میزان سهم از بازار و درآمد حق بیمه هدف‌گذاری شده است. افزون بر اینکه راهبرد رضا ضرابیه و هیئت‌مدیره بیمه سامان در سرمایه‌گذاری بیمه سامان بر محورهایی چون رصد بازارهای مختلف در چهارچوب قوانین و دستورالعمل‌ها موردنظر مدیران شرکت و انتخاب ترکیب بهینه‌ای از انواع گزینه‌های سرمایه‌گذاری در جهت بازدهی مطلوب با کمترین تحمل ریسک در مقاطع زمانی و در سال‌های آینده قرار گرفته است.

مدیران بیمه سامان درصدد هستند تا امسال زیرساخت‌های لازم جهت ارائه راه‌حل‌های جامع برای مشتریان شرکتی را ایجاد کنند و فعالیت خود در حوزه صدور دیجیتالی بیمه‌نامه‌ها را افزایش داده و همچنین در راستای خدمات‌رسانی مناسب به بیمه‌گذاران از شتاب‌دهنده‌ها (استارت آپ ها) حمایت کنند.

منبع : دنیای بانک و بیمه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید