آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ششمین سایت تجاری G ۵ ایرانسل به جزیره کیش رسید

مثلث مالی : ششمین سایت تجاری G ۵ ایرانسل با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان در کیش به بهره برداری رسید.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : ششمین سایت تجاری G ۵ ایرانسل با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان در کیش به بهره برداری رسید.

سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین افتتاح و بهره‌برداری از ششمین سایت تجاری ۵G در جزیره کیش با ابراز خرسندی از این رویداد گفت: بسیار خرسندم که در آستانه عید مبعث شاهد رونمایی از سایت تجاری ۵G ایرانسل در جزیره کیش هستیم. آن چیزی که بایستی به آن توجه داشت این است که صرفاً به ۵G به عنوان یک زیرساخت ارتباطی نگاه نشود بلکه بایستی محرکی برای شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال باشد و حوزه‌های مختلف صنعتی، پزشکی و کشاورزی با استفاده از ۵G و نسل‌های شبکه تلفن همراه خواهد بود و ما این را به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به عرصه‌های جدید کسب و کار در کشور می‌دانیم.

هاشمی افزود: متناسب با مطالعه بازاری که به وسیله اپراتور‌های تلفن همراه در دستور کار داریم به صورت تدریجی و با یک افق ۳ تا ۴ ساله بتوانیم پوشش مناسبی را با استفاده از ظرفیت ۵G در داخل کشور محقق کنیم و یک نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کنم این است که برای رسیدن به فناوری ۵G طبیعتاً باید به زیرساخت‌های مورد نیاز در این خصوص توجه داشته باشیم که این امر هم مستلزم هزینه و هم نیازسنجی است، به این معنا که اساساً متناسب با حجم ترافیکی که شاهد آن هستیم می‌بایست استفاده از ظرفیت‌های فناوری پاسخگوی نیاز از سوی کاربران باشد.

او بیان داشت: امیدواریم هم زمان با پیشرفتی که در دنیا در حال اتفاق است و پیش بینی شده است که فراگیری ۵G طی ۳ تا ۴ سال آینده اتفاق بیوفتد و کشور ما هم عملاً از این مسیر و رشد جهانی عقب نخواهد بود و این اتفاقذ بسیار خوبی است که به توسط جامعه ارتباطی کشور در حال رقم خوردن است و باید به این نکته نیز اشاره کنم که تمامی حوزه‌ها باید در کنار هم قرار گرفته تا بتوانیم از ظرفیت حداکثری فناوری نسل پنجم استفاده نماییم واین بدان معناست که سطح بلوغ صنعت خود را ارتقا داده و در حوزه تامین منابع انرژی و برق به این موضوع توجه کنیم همچنین صنعت بیمه می‌تواند پیش روم بسیار جدی در بحث ۵G و کسب و کار‌های جدید در کشور باشد که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

وی در خصوص پوشش روستا‌ها و استفاده از این ظرفیت اعلام کرد: برطبق برنامه‌های اعلام شده ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور بایستی به شبکه ملی اطلاعات متصل باشند و در حال حاضر این وضعیت بیشتر از ۸۰ بوده و بالغ بر ۹۰ درصد روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و ما خود را مقید به این موضوع نکرده‌ایم که فقط تکالیف برنامه‌ای خود را پوشش دهیم بلکه فراتر از آن پیشرفت کرده و وضعیت ارتباطی ما در کشور دارای شرایط قابل قبولی بوده و در شرایط کرونا و در بحث آموزش که اکثر خانواده‌ها با آن درگیر بودند این موضوع را تا حدود بسیار زیادی نشان می‌دهد.

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با بیان این نکته که از جزیره کیش همیشه به عنوان شهر هوشمند و اینترنتی یاد می‌شود عنوان کرد: در سال‌های گذشته و با همکاری مراجع ذیربط فعالیت‌های عظیمی برای تبدیل کردن کیش به یک شهر هوشمند انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرا و توسعه ۱۰۰کیلومتر فیبر نوری، اتصال فیبر نوری جزیره به سرزمین اصلی، ارتباط با دکل‌های تجمیعی و ارتباط تمام کسب و کارها، سازمان‌ها و نهاد‌ها برای ایجاد ارتباط پایدار در این جزیره کوچک که برنامه ریزی‌هایی برای تبدیل به شهر هوشمند دارد اشاره کرد..

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش افزود: اگرچه فعالیت‌های بسیاری در کیش صورت پذیرفته، اما برای جزیره‌ای که مسئولان به عنوان پایلوت شهر هوشمند در نظرگرفته شده است کافی نبوده و باید برای تحقق توقعاتی که از این منطقه داریم تلاش‌های بسیاری را انجام دهیم.

او همچنین با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت وزارت ICT بین این وزارتخانه و تمامی مناطق آزاد ارتباط خوبی شکل گرفته از معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد تا نگاه ویژه‌ای به جزیره کیش به عنوان بستری مناسب برای تحقیقات نسل بعدی شبکه تلفن همراه داشته و پیشنهاد ایجاد یک پایگاه تحقیقاتی در جزیره کیش را مطرح نمود.

جعفر آهنگران همچنین با تاکید بر این نکته که امکانات مطلوب و بستر‌های مناسب منطقه آزاد کیش شرایط را برای برای هوشمندسازی و تبدیل به الگویی برای کشور تسهیل می‌کند بیان داشت: جایگاه ویژه این جزیره کیش در بین سایر مناطق آزاد کشور و پیشرو بودن آن در تمامی امور و مدیریت یکپارچه مسئولان جزیره، تسهیلات مقرراتی و قوانین مناطق آزا نیز راه را برای این امور هموار کرده است.

اپراتور ایرانسل در سال ۱۳۹۵ مطالعه نسل ۵ را به صورت جدی با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی داخلی و شرکت‌های بین المللی فعال در این زمینه آغاز نمود و موفق شد در تیرماه سال ۱۳۹۶ اولین بار در ایران از نخستین شبکه رادیویی واقعی مبتنی بر تکنیک‌های ۵G بهره برداری و در شهریورماه همان سال نیز در حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمونه کاملی از شبکه ۵G را آزمایش کند. طی یک برنامه دقیق و فشرده مطالعاتی و عملیاتی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای راه اندازی شبکه کاربردی و واقعی ۵G ایرانسل اول مرداد ماه ۱۳۹۹ نخستین سایت تجاری نسل پنجم ایران را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ICT راه اندازی کرد. این سایت در حاشیه جلسه هیأت دولت توسط رئیس جمهوری و به صورت آنلاین افتتاح شد و با فاصله چند روز پس از آن در ۷ مرداد ماه دومین سایت ۵G در ساختمان مرکزی ایرانسل توسط دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و با حضور خبرنگاران رونمایی شد. سومین سایت نسل ۵ ایران و ایرانسل هم ۲۱ آبان ماه در دانشگاه تربیت مدرس به بهره برداری رسید. چهارمین سایت ۵G ایرانسل در بوستان آب و آتش تهران، پل طبیعت ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا به صورت آنلاین توسط وی افتتاح و در دسترس استفاده عموم مردم قرار گرفت.

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل نیز که در تاریخ سوم اسفندماه ۹۹ که در شهر شیراز به بهره برداری رسیدمانند سایت آب و آتش در دسترس استفاده عموم مردم است؛ و اینک ششمین سایت ۵G در جزیره کیش در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید و به زودی پس از افتتاح رسمی آماده استفاده عموم مردم خواهد شد.

کاربرانی که تلفن همراه آن‌ها از فناوری نسل ۵ تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند می‌توانند با اتصال به این سایت سریع‌ترین نسل اینترنت در جهان را تجربه کنند و کاربرانی که گوشی هوشمند آن‌ها قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G را نداشته باشند نیز می‌توانند از طریق هات اسپات مودم ۵G ایرانسل اینساید به صورت وای فای به شبکه نسل ۵ تلفن همراه متصل شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید