آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

شاخص کل بورس از مقاومت ۱.۶ میلیون واحد عبور می‌کند؟

مثلث مالی : پس از افت شاخص کل بورس در هفته گذشته، امروز شاهد روند مثبت بورس در اولین روز هفته هستیم. به گفته فعالان بورس، عبور از مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، هدف بعدی نماگر است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : پس از افت شاخص کل بورس در هفته گذشته، امروز شاهد روند مثبت بورس در اولین روز هفته هستیم. به گفته فعالان بورس، عبور از مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، هدف بعدی نماگر است.

تحولات بازار سهام در هفته های گذشته به گونه ای بوده است که امیدواری در میان سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه ایجاد شده است. هرچند در هفته گذشته، افت حدود ۳۰ هزار واحدی شاخص کل بورس را شاهد بودیم، اما برآیند شاخص از ابتدای تابستان تا به امروز، بازدهی بیش از ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

در این میان، به باور بسیاری از فعالان بازار سرمایه، رسیدن شاخص کل به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی پس از ماه ها انتظار، مهم بوده و حالا باید منتظر شکستن مقاومت بعدی یعنی عبور از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی بود.

در این باره، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه و جو انتخاباتی بازار شروع به رشد کرد اظهار داشت: تقریبا شاخص کل بورس از محدوده یک میلیون و ۹۰ هزار واحد به نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده؛ اما نکته ای که در این شرایط حائز اهمیت است، شناسایی سود توسط یک سری از معامله گران کوتاه مدت است؛ موضوعی که در هفته گذشته یکی از دلایل عقب گرد شاخص بورس بود. دارابی در ادامه افزود: علاوه بر شناسایی سود توسط این گروه از سهامداران، باید به توقف قیمت دلار و فشاری که روی قیمت ارز وجود دارد، اشاره داشت. 

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: بازار همچنان نظاره گر تحولات اقتصادی است. به عبارت دیگر در شرایط کنونی، بازار سرمایه به نشانه هایی در مورد سیاست انقباضی احتمالی دولت به خصوص حرف های آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه توجه می کند و این مساله باعث شده عملا یک مقداری معامله گران کوتاه مدت دست به شناسایی سود بزنند. هرچند حجم معاملات خوب هست و عملا سهام دست به دست می شود.

دارابی تاکید کرد اما برای عبور از مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، بازار نیازمند حجم وسیعی از معاملات است که من فکر می کنم ابتدای این هفته شاهد حجم بالای معاملات در این محدوده باشیم و بعد از این، بازار بتواند روند جدیدی را در پیش بگیرد. هرچند برای پیش بینی آینده بورس، دو مساله مهم نرخ دلار و سیاست انقباضی دولت، نیازمند شفاف شدن است و البته شناسایی سود افراد کوتاه مدت هم در این بازار نقش دارد، زیرا این موضوع به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی فشار وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه بحث های مربوط به سهام عدالت می تواند در روند بازار تاثیرگذار باشد افزود: سهام عدالت حجم قابل ملاحظه ای از روند معاملات بورس را به خودش می تواند اختصاص دهد، در نتیجه در نمادهای بزرگ این مساله می تواند اثرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان به شرایط نسبتا خوب صندوق تثبیت و صندوق توسعه اشاره داشت و افزود: این صندوق ها نقش مهم خودشان را برای بهبود بازار سرمایه، ایفا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در یک ساعت ابتدایی شروع به کار بورس در معاملات امروز (شنبه سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۴ هزار واحدی همراه شده است. روندی که نماگر را به محدوده یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی رسانده است. / ایبنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید