آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

سیگنال های مثبت دربازار ارز و پول نشانه بهبودی اقتصاد است

مثلث مالی : دکتر عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن ارائه توضیحاتی درباره شرایط اقتصادی کشور، بر روند در حال بهبود و قابل مدیریت آن تأکید کرد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : دکتر عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن ارائه توضیحاتی درباره شرایط اقتصادی کشور، بر روند در حال بهبود و قابل مدیریت آن تأکید کرد.

رئیس کل این بانک طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در اواسط اردیبهشت ماه،اعلام کردم: شرایط دشوار است. لیکن، روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است». امروز و بعد از ۲۰ روز از آن نوشته، تأیید و تأکید میکنم که: ۱- در بخش تأمین ارز، برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواداولیه وضروری کشور، ازطریق روشهای مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی خود برگشته است. به طوریکه دراین مدت بیش از ۵. ۴ میلیارد دلار برای انجام واردات تأمین شده است. طبعاً، بازار از شرایط ایجاد شده در سامانه نیما و دیگر روشهای تأمین ارز و نیز اقدامات در دست اجرا، به تدریج متأثر خواهد شد. ۲- دربخش ریال، برای تأمین کسری بودجه دردومرحله حراج اوراق بدهی دولت ، ۱۰٫۰۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود سالانه ۱۵ درصد به فروش رفت. با این اقدام بدون افزایش پایه پولی و با استفاده از نقدینگی موجود، بودجه دولت تأمین مالی شد. در هفته های آینده این حراج ها ادامه خواهد داشت. ۳- شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت ماه، درمقایسه با ماه پیش از آن، ۰.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است. این یک شاخص پیش نگر تورم است و نشان از کاهش شتاب تورم دارد. بانک مرکزی مصمم به سازوکار هدف گذاری تورمی است. لذا، سیاستهای پولی متناسب با آن را اعمال خواهد کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید