آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

سن امید به زندگی به ۷۶ سال رسید

مثلث مالی : معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: سه استان گیلان، مازندران و مرکزی بیشترین جمعیت سالمندی کشور را دارند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: سه استان گیلان، مازندران و مرکزی بیشترین جمعیت سالمندی کشور را دارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علیرضا رئیسی در مراسم ویژه روز جهانی سالمند با اشاره به این که سن امید به زندگی در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ سال بود، اظهار کرد: در سال ۹۵ امید به زندگی به ۷۰ سال رسید و امسال نیز حدود ۷۶ سال برآورد شده است. با افزایش سن امید به زندگی سرعت ورود به سالمندی نیز افزایش می‌یابد و این موضوع اهمیت تقویت زیر ساخت‌ها برای مقابله با این پدیده را به ما نشان می‌دهد.
رئیسی درباره تفکیک استان‌ها در خصوص جمعیت سالمندی گفت: استان گیلان با ۱۳.۲ درصد بیشترین جمعیت سالمندی را دارد. در رتبه‌های بعدی استان مازندران با ۱۱.۴ درصد و استان مرکزی با ۱۰.۹ درصد قرار دارند. همچنین استان‌های که کمترین جمعیت سالمند را دارند به ترتیب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

وی افزود: الگوی سالمندی در کشور به سمت افزایش زنان سالمند پیش می‌رود؛ به همین دلیل نیاز است که برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای تدارک ببینیم. با توجه به فرهنگی که بیشتر در گذشته وجود داشت، معمولا آقایان نان آوران خانواده بودند و اکنون زنانی که در سنین سالمندی قرار می‌گیرند معمولا شاغل نبوده و ممکن است مشکلات معیشتی داشته باشند.

وی با اشاره به توجه به سواد سالمندی طی ۴۰ سال گذشته گفت: سواد سالمندان از ۱۲.۹ درصد به ۴۶.۳ درصد رسید. همچنین حدودا ۱۸ درصد از سالمندان ۶۰ سال به بالا از نظر اقتصادی فعال هستند که این عدد در مناطق روستایی ممکن است بیشتر باشد. حدودا ۸۹ درصد سالمندان روستایی در خانه‌های خود زندگی می‌کنند که این عدد در شهرها حدود ۷۵ درصد است.

رییسی با اشاره به مطالعه انجام شده درباره زندگی سالمندان تاکید کرد: ما دریافتیم ۴۰ درصد از سالمندان در راه رفتن مشکل دارند. همچنین ۵۰ درصد از سالمندان برای بحث پخت و پز نیاز به کمک دارند. ۶۰ درصد از آنها مشکلات دهان و دندان داشته و ۳۱ درصد از آنها به نوعی مشکلات شنوایی دارند. همچنین ۶۴ درصد از سالمندان نیز برای انجام فعالیت‌های متوسط دچار محدودیت هستند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید