آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

اختلاف درسناریوی انتقال / بیمه ایران معین به دنبال ایفای نقش اتکایی درسرزمین اصلی است گام اول را با قرارداد بنیاد شهید برداشت

مثلث مالی : شرکت بیمه ایران معین در راستای اجرای برنامه های توسعه ای خود درجهت ایفای نقش بیمه گراتکایی در سرزمین اصلی ، درقرارداد بزرگ بنیاد شهید کنار شرکت بیمه دی قرارمی گیرد ، گفته می شود بیمه مرکزی سال گذشته 100 درصد اتکایی این قرارداد را برعهده داشت اما برای سال جدید بخشی از ریسک به ایران معین واگذارشده است . این درحالی است که محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران در گفت و گوی زنده اینستاگرامی با مثلث مالی از برنامه دیگری خبرداده است ، برنامه ای که طی آن شرکت بیمه ایران با افزایش سرمایه به 20 هزار میلیارد تومان قصد دارد بزرگترین بیمه گر اتکایی کشور و منطقه باشد و با افرایش سرمایه ایران معین به دلیل انتقال پرتفوی خود موافقت کرده و درصدد است مجوز فعالیت آن را درسرزمین اصلی از بیمه مرکزی ایران دریافت نماید .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور : شرکت بیمه ایران معین در راستای اجرای برنامه های توسعه ای خود درجهت ایفای نقش بیمه گراتکایی در سرزمین اصلی ، درقرارداد بزرگ بنیاد شهید کنار شرکت بیمه دی قرارمی گیرد ، گفته می شود بیمه مرکزی سال گذشته ۱۰۰ درصد اتکایی این قرارداد را برعهده داشت اما برای سال جدید بخشی از ریسک به ایران معین واگذارشده است .  

این درحالی است که محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران در گفت و گوی زنده اینستاگرامی با مثلث مالی از برنامه دیگری خبرداده است ، برنامه ای که طی آن شرکت بیمه ایران با افزایش سرمایه به ۲۰ هزار میلیارد تومان قصد دارد بزرگترین بیمه گر اتکایی کشور و منطقه باشد و با افرایش سرمایه ایران معین به دلیل انتقال پرتفوی خود موافقت کرده و درصدد است مجوز فعالیت آن را درسرزمین اصلی از بیمه مرکزی ایران دریافت نماید .

اما داریوش محمدی مدیرعامل بیمه ایران معین دراین خصوص به مثلث مالی گفت : فعالیت ایران معین درسرزمین اصلی و رقابت با سهامدار خود مغایربا فلسفه وجودی ماست و علاقه ای به فروش مستقیم درسرزمین اصلی نداریم اما برنامه ویژه ای  برای نقش بیمه گر اتکایی در سرزمین اصلی داریم تا جزو ۵ شرکت اول قبولی اتکایی کشورباشیم.

وی ادامه داد : امسال با مصوبه هیات مدیره  ، این شرکت هم در قبولی ریسک قرارداد بزرگ بنیاد شهید مشارکت دارد و برآورد ما این است که قرارداد زیان دهی نیست ، با قبولی اتکایی این ریسک بزرگ ، گام نخست برنامه های این شرکت که توسعه نقش اتکایی درسرزمین اصلی است ، محقق شد.

وی با بیان اینکه با برگزاری مجمع فوق العاده درپایان آذرماه سرمایه ایران معین به ۵۶۰ میلیارد تومان افزایش می یابد، گفت :  درفازبعدی با سود نیمه اول سال ۹۹ و تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه ایران معین به راحتی  1000 میلیارد تومان خواهد شد.

محمدی حق بیمه اتکایی سال ۹۹ قرارداد بنیاد شهید را ۲۰۰ میلیارد تومان و حق بیمه یک ساله را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : حق بیمه اتکایی سال گذشته ۶۸ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل بیمه ایران معین درباره فعالیت این شرکت در سرزمین اصلی گفت : فعالیت در سرزمین اصلی برای شرکت های مناطق آزاد ممنوع است و اگر بخواهیم درسرزمین اصلی فعال باشیم باید مراحل خروج از مناطق آزاد را طی کنیم که حضور دربازار رقابتی بیمه و رقابت با بیمه ایران که سهامدار ایران معین است با ماهیت و هدف اصلی تاسیس این شرکت درمناطق آزاد مغایرت دارد .

انتقال

محمدی مدیرعامل بیمه ایران معین درخصوص گفته مدیرعامل بیمه ایران درباره انتقال پرتفوی به ایران معین به خبرنگار ما گفت : بدون تردید برنامه های توسعه ای شرکت با سهامدار اصلی است اما تاکنون درخصوص انتقال پرتفوی بیمه ایران با ما صحبتی نشده است ، ضمن اینکه این فرآیند بسیار پیچیده ، تخصصی و زمان برخواهد بود .

محمدی گفت : برنامه ریزی های بیمه ایران و هیات مدیره ایران معین طی سال های گذشته افزایش سرمایه و ارتقای توانمندی شرکت بوده است که جای تقدیر دارد و امروز تیم جدید هم این روند را ادامه می دهد ، به گونه ای که فاصله امروز ایران معین با سایر رقبایش در مناطق آزاد زیاد است و همین موضوع موجب شده تا بخواهیم با همکاری شرکت های دیگر مناطق آزاد نقش راهبری را ایفا نماییم.

وی افزود : اینکه یک شرکت با سابقه ۱۷ سال می تواند پرتفوی بیمه ایران با قدمت ۸۶ سال را بپذیرد ، پرسشی سخت و مسوولیت سختی است که نیازمند تشکیل کارگروه های تخصصی و برنامه ریزی های جدی دارد .

محمدی از آمادگی ایران معین برای ورود به بازار سرمایه خبر داد و گفت : منتظر اشاره صاحب سهم و فرصت مناسب دربازار سرمایه هستیم  .

وی درباره عملکرد ایران معین در۹ ماهه ۹۹ گفت : برغم رشد ۴۰ درصدی حق بیمه سهم بیمه شخص ثالث از ۴۸ به ۳۲ درصد کاهش یافته است که نشان دهنده جایگزینی  ریسک های مناسبتری است ، با وجود پرداخت ۱۵ میلیارد تومان خسارت آتش سوزی بازار پردیس یک ضریب خسارت همچنان عدد قابل قبولی است و خلاصه اینکه هیات مدیره حواسش به همه چیزهست .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید