آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رییس کل بیمه مرکزی : رشد صنعت بیمه دو برابر رشد واقعی اقتصاد است /

مثلث مالی : غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه از تغییر فرمول ضریب نفوذ بیمه در کشور خبرداد و گفت : طبق اعلام نشریه بین المللی سیگما ضریب نفوذ بیمه در ایران 2.6 درصد است در حالیکه با افزودن عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی و درمان تکمیلی بازنشستگان این عدد 2.9 درصد می باشد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه از تغییر فرمول ضریب نفوذ بیمه در کشور خبرداد و گفت : طبق اعلام نشریه بین المللی سیگما ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۶ درصد است در حالیکه با افزودن عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی و درمان تکمیلی بازنشستگان این عدد ۲.۹ درصد می باشد.

سلیمانی با بیان اینکه از نهادهای بین المللی که مسوول محاسبه ضریب نفوذ بیمه هستند ، می خواهیم تا ادبیات محاسباتی ضریب نفوذ بیمه درایران را تغییرداده و مانند سایر کشورها بخش کشاورزی و درمان را نیز محاسبه نمایند. ادامه داد : عملکرد سال ۹۹ صنعت بیمه با فرمول جدید محاسبه خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی درباره رشد صنعت بیمه کشور در مقایسه با رشد واقعی اقتصاد یاد آورشد : نرخ رشد اقتصاد کشور طی سال های گذشته ۴.۳ درصد است درحالیکه صنعت بیمه کشور با رشد ۸.۴ درصدی دو برابر اقتصاد رشد دارد ، اما هنوز راضی نیستیم .

سلیمانی ضریب خسارت سال ۹۸ را ۸۳ درصد عنوان کرد و گفت : این رقم در سال ۹۷ معادل ۸۸ درصد بود که نشان دهنده کاهش ۵ واحدی در سال ۹۸ می باشد .

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۳۹۹ در قالب سرمایه گذاری ها بالغ بر ۸۳۴۰ میلیارد تومان در صنعت سود اعلام کردند و زیان صنعت بیمه به سود ۱۴۶ میلیارد تومانی تبدیل شد.

سلیمانی با بیان اینکه حق بیمه صنعت بیمه در هشت ماهه امسال به۴۷ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: در همین مدت ۸۶۶ میلیارد تومان خسارت دادیم.

وی افزود: جبران کسری ذخایر یکی از کارهای مهم بود و در سال ۹۸ حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای جبران کسری ذخایر ثالث در حساب ها ثبت شد این در حالی است که این رقم در سال ۹۷ بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان بود.

وی میزان سرمایه گذاری صنعت بیمه را ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت : در مقایسه با گذشته رقم قابل قبولی است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید