آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سرمایه اثرگذار است

مثلث مالی : در همه کشورها رویدادهای سیاسی مهم مانند انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بسزایی در روند بازارهای مختلف می گذارد، قطعا در بازار سرمایه هم اثر گذار است اما به این معنی نیست که روند فعالیت از مسیر اصلی خارج می شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : در همه کشورها رویدادهای سیاسی مهم مانند انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بسزایی در روند بازارهای مختلف می گذارد، قطعا در بازار سرمایه هم اثر گذار است اما به این معنی نیست که روند فعالیت از مسیر اصلی خارج می شود.

جواد عشقی نژاد، نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران در خصوص تاثیر رویدادهای سیاسی مهم بر بازار سرمایه گفت: در همه کشورها رویدادهای سیاسی مهم مانند انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بسزایی در روند بازارهای مختلف می گذارد، قطعا در بازار سرمایه هم اثر گذار است اما به این معنی نیست که روند فعالیت از مسیر اصلی خارج می شود.

وی افزود: کشور ما در شرایط متفاوتی از سایر کشورها قرار دارد و مذاکرات برجام برای بازار سرمایه مهم است و می تواند سرنوشت اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار به همین منظور باید بگوییم که بازار سرمایه دو رویداد مهم را پیش روی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به خبرهای مثبتی که از صنایع مختلف به گوش می رسد، گفت: بسته پیشنهادی ۷+۳ نیز نقش مهمی در روند فعالیت بازار ایفا می کند. بازار نشان داده که ابزارها به تنهایی نمی توانند اثر گذاری کافی داشته باشند به همین منظور بسته های پیشنهادی می توانند مانند یک اهرم کمکی قوی برای بازار به شمار می رود.

نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران به نقش حقوقی ها در تغییر رویه معاملات بازار سهام اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که بیش از ۵۰ میلیون سهامدار حقیقی در بازار وجود دارد و در کنار آنها حقوقی هایی هم هستند که با حمایت های خود در دوره های مختلف سعی کردند بازار را در مدار طبیعی خود قرار دهند اما باید گفت که دیگر حقوقی ها نمی توانند مانند ۱۰ سال گذشته فقط به حمایت بازار بپردازند چرا که آنها هم جزیی از این بازار هستند و در شرایط نزولی قطعا زیان برای آنها هم هست.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سایر نهادهای اقتصادی هم باید برنامه های حمایتی و تقویتی بازار سرمایه داشته باشند، تا با اعتماد دوباره بازار هم جان تازه ای بگیرد، تجربه نشان داده که با تمرکز بر یک بخش و غفلت از سایر بخش ها نتیجه لازم کسب نمی شود. / سنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید