آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رشد ۳ برابری درآمد دستاورد دی درسال ۹۸

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی گفت: در پایان سال ۱۳۹۸ ارزش روز پرتفوی سهام این شرکت بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال بوده است، البته شرکت دستاورد دارایی های دیگری از جمله املاک و مستغلات در شهرستان ها داراست که برآورد می شود ارزش روز این املاک نیز در پایان سال ۹۸ بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال باشد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : شرکت سرمایه گذاری “دستاورد دی” به عنوان اولین و تنها شرکت سرمایه گذاری بیمه ای در کشور با هدف کسب بازدهی حداکثری از فرصت های اقتصادی در کشور، در شرکت بیمه دی تاسیس شد. این تفکیک منابع دربیمه دی ضمن تحقق استقلال کافی برای سرمایه گذاری های بورسی ، آثارمثبتی دردرآمدهای بیمه دی داشته است. حمیدرضا حدادیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی در گفت و گو با پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی عملکرد این شرکت را تشریح کرد .

 مدیرعامل دستاورد دی درباره چگونگی تاسیس آن به مثلث مالی گفت :رویکرد بیمه دی از ابتدای تاسیس این شرکت نیز سرمایه گذاری منابع خود در قالب یک شرکت تخصصی سرمایه گذاری به جهت تخصیص منابع به صورت متمرکز در بازار سرمایه بوده است. این رویکرد سبب شده است تا شرکت دستاورد دی با فراغ بال بیشتر و فارغ از دغدغه ها و مشکلات نقدینگی معمول در شرکت های بیمه ای، به صورت بلندمدت تر برای سرمایه گذاری های خود برنامه ریزی و هدفگذاری نماید.

حدادیان تاکید کرد : این قدرت مانور بیشتر در نهایت منجر به کسب بازدهی حداکثری از فرصت های بازار سرمایه برای مجموعه بیمه دی شده است. 

مدیرعامل دستاورد دی درباره چگونگی تاسیس آن به مثلث مالی گفت : رویکرد بیمه دی از ابتدای تاسیس این شرکت نیز سرمایه گذاری منابع خود در قالب یک شرکت تخصصی سرمایه گذاری به جهت تخصیص منابع به صورت متمرکز در بازار سرمایه بوده است. این رویکرد سبب شده است تا شرکت دستاورد دی با فراغ بال بیشتر و فارغ از دغدغه ها و مشکلات نقدینگی معمول در شرکت های بیمه ای، به صورت بلندمدت تر برای سرمایه گذاری های خود برنامه ریزی و هدفگذاری نماید.

حدادیان تاکید کرد : این قدرت مانور بیشتر در نهایت منجر به کسب بازدهی حداکثری از فرصت های بازار سرمایه برای مجموعه بیمه دی شده است. 

وی درباره میزان سرمایه دستاورد دی و اینکه از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرده است ، یادآور شد: شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی در سال ۱۳۸۹ و با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد ریالی تاسیس شد. اما در سال ۱۳۹۵ با افزایش سرمایه صورت پذیرفته و تبدیل سرمایه آن به ۱۷۰ میلیارد ریال در عمل کار سرمایه گذاری به صورت جدی تر در این شرکت آغاز شد.

حدادیان ادامه داد : به طوریکه سرمایه این شرکت در حال حاضر و پس از چند مرحله افزایش به ۶۰۰ میلیارد ریال بالغ شده و برای سال جاری نیز یک مرحله افزایش سرمایه دیگر در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی گفت: در پایان سال ۱۳۹۸ ارزش روز پرتفوی سهام این شرکت بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال بوده است، البته شرکت دستاورد دارایی های دیگری از جمله املاک و مستغلات در شهرستان ها داراست که برآورد می شود ارزش روز این املاک نیز در پایان سال ۹۸ بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال باشد.

حدادیان ارزش روز منابع بورسی این شرکت در حال حاضررا بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ نشان از تحقق درآمد عملکرد ۱،۰۷۱ میلیارد ریالی در شرکت دستاورد داشته است که نشان از رشد ۳ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل آن دارد.

وی ادامه داد : از این میزان ۹۶۷ میلیارد ریال عملکرد خرید و فروش سرمایه گذاری ها و ۱۰۲ میلیارد ریال آن مربوط به درآمد سود مجامع و سود اوراق بوده است.

حدادیان درباره ترکیب پرتفوی سرمایه گذاری ها متذکرشد : بالغ بر ۸۵ درصد از منابع شرکت در بازار سرمایه متمرکز است .عملکرد سال ۹۸ نشان از بازدهی بالای ۱۵۰ درصد در این بخش داشته است. همانگونه که ذکر شد به منظور بهره گیری حداکثری از فرصت های بازار، ترکیب منابع شرکت ثابت نبوده و تخصیص آن میان صنایع بورسی و همچنین ترکیب اوراق و سهام بسته به شرایط بازار دائما در حال تغییر و گردش می باشد.

مدیرعامل دستاورد دی درباره کنترل ریسک بازارتوضیح داد : سیاست سرمایه گذاری در پرتفوی سهام شرکت دستاورد دی عمدتاً بر پایه ۳ اصل اساسی می باشد. اول ایجاد پرتفوی متنوع و غیرمتمرکز در صنایع بازار با وزن بیشتر در صنایع پیشرو در هر مقطع زمانی، دوم سرمایه گذاری در سهام شرکت های دارای توجیه بنیادی و ارزشمند و سوم سرمایه گذاری در سهام شرکت های با شناوری بسیار بالاست. این موضوع سبب می گردد در شرایط بروز اصلاح و ریزش در بازار، پرتفوی شرکت با کاهش ارزش کمتری مواجه شده و خروج از سهام نیز به آسانی میسر خواهد بود. در عین حال حداکثر بازدهی و انتفاع هم ایجاد شود.

حدادیان گفت : در مدیریت منابع شرکت همواره تخصیص و ترکیب منابع میان سهام و اوراق نیز به منظور مدیریت ریسک بازار در مواقع لزوم مد نظر قرار می گیرد.

وی درپاسخ به سوالی مبنی براینکه  شرایط فعلی بازارسرمایه را چگونه ارزیابی میکنید؟ و پیش بینی شما از آینده چیست ؟” گفت : در اینکه بازار سرمایه در حال حاضر بطور کلی ارزان و به قیمت نبوده و گران قلمداد می شود شکی نیست و در اغلب نمادها شاهد هستیم قیمت معاملاتی روی تابلو از ارزش ذاتی و حد ارزندگی سهام شرکت ها بسیار بسیار فراتر رفته است.

حدادیان افزود : اینکه مجموع ارزش بازار بورس و فرابورس از ۹ میلیون میلیارد تومان فراتر رفته است در حالیکه طبق آخرین آمار، ارزش کل تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از ۲.۵ میلیون میلیارد تومان و کل نقدینگی کشور در حدود ۲.۶۷ میلیون میلیارد تومان می باشد، خود مبین و گویای شرایط بسیار گران بازار سرمایه است. که این خود متاثر از عوامل بسیاری از جمله تورم انتظاری بالا در کشور، رشد بی محابا و پیوسته دلار، کاهش نرخ بهره بانکی و در کنار آن حمایت همه جانبه دولت و سیاست گذار از بازار بورس برشمارد. این موضوع هجوم بی وقفه عامه مردم برای سرمایه گذاری و ورود به بورس را پدیدآورده است.

وی ادامه داد : اما در هر حال تجربه سایر کشورها در دهه های گذشته نشان از امکان تداوم روند حبابی بورس ها برای ماه ها و یا حتی سال ها دارد. در خصوص وضعیت آتی بازار سرمایه در ایران هم به دلیل حمایت ادامه دار سیاست گذار و احتمال افزایش تدریجی و ادامه دار قیمت دلار، می توان انتظار داشت حداقل در کوتاه مدت ما شاهد سقوط و اصلاح جدی در بازار سرمایه نباشیم. لذا می توان با پذیرش همه ریسک های موجود در بازار و مدیریت این ریسک ها با ترکیب و تخصیص بهینه منابع در سهام شرکت های دارای توجیه بنیادی از حضور در بورس و کسب بازدهی بیشتر بی بهره نمانیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید