آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رشد ۱۶۰۰ درصدی سود بیمه البرز در ۶ ماه اول امسال

مثلث مالی : اولویت شرکت بیمه البرز در سرمایه‌گذاری‌ها بر املاک و سهام خواهد بود. هر دو مسیر هم زیرنظر مستقیم محسن پورکیانی، مدیرعامل این شرکت پیگیری و انجام می‌شود. آیا این سیاست باعث تداوم سودسازی بیمه البرز در آینده خواهد شد و بازده خوبی نصیب سهامداران این شرکت می‌شود؟

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : اولویت شرکت بیمه البرز در سرمایه‌گذاری‌ها بر املاک و سهام خواهد بود. هر دو مسیر هم زیرنظر مستقیم محسن پورکیانی، مدیرعامل این شرکت پیگیری و انجام می‌شود. آیا این سیاست باعث تداوم سودسازی بیمه البرز در آینده خواهد شد و بازده خوبی نصیب سهامداران این شرکت می‌شود؟

سود خالص شرکت بیمه البرز در نیمه نخست امسال با ۱۶۲۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به ۸ هزار و ۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال رسید. سود خالص هم سهم این شرکت پس از افزایش ۲۶۱ درصدی سرمایه‌اش ۵۵۵ ریال برآورد شده که نسبت به پایان شهریور پارسال رشدی ۳۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه البرز از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۱۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال فروش بیمه‌نامه داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد بیشتر بوده و درآمد حق بیمه ناشی از ۶ ماه فعالیت این شرکت پس از کاهش ذخایر حق بیمه ۱۵ هزار و ۸۰۹ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال برآورد شده است.

صورت‌های مالی و حساب سود و زیان حسابرسی نشده این شرکت نشان می‌دهد بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال درآمد حق بیمه سهم نگهداری بوده و میزان خسارت پرداخت شده به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان هم در پایان شهریورماه امسال به رقم ۷ هزار و ۸۰۲ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال رسیده و به این ترتیب هزینه خسارت بیمه البرز با احتساب ذخایر خسارت‌ها ۱۲ هزار و ۲۲۶ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال بوده است.

سودسازی بیمه البرز

بررسی‌های دنیای بیمه نشاندهنده این است که بیمه البرز در ۶ ماه نخست امسال ۸ هزار و ۷۱۸ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای داشته که بالغ بر ۴ هزار و ۱۲۷ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال آن ناشی از درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی بوده است.

سود عملیاتی این شرکت در مدت یادشده با رشدی ۱۶۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ هزار و ۹۷۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال ارزیابی شده و در نهایت سود خالص شرکت از ۴۶۳ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال در پایان شهریورماه پارسال با جهشی ۱۶۲۹ درصدی به رقم ۸ هزار و ۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال رشد کرده است. این در حالی است که کل سود خالص بیمه یادشده در پایان سال گذشته اندکی بیش از یک هزار میلیارد ریال محاسبه و اعلام شده بود.

سرمایه شرکت بیمه البرز سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال بود که پس از افزایش ۲۶۱ درصدی امسال به ۱۴ هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال رسیده است. سود خالص هر سهم بیمه البرز با سرمایه ۴ هزار میلیارد ریالیی در سال گذشته ۲۵۶ ریال بوده و در نیمه نخست امسال این شرکت به ازای هر سهم ۵۵۵ ریال سود شناسایی کرده است.

ترازنامه چه می‌گوید؟

بر اساس اطلاعات درج شده در ترازنامه نیمه نخست امسال بیمه البرز بیانگر این است که جمع دارایی‌های شرکت با رشدی ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال برآورد شده که نکته مهم در سمت راست ترازنامه بیمه البرز رشد ۱۰۸ درصدی موجودی نقد و  افزایش ۱۳۸ درصدی سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت است در حالی که سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شرکت تنها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

این شرکت که سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۰۶ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال بیمه‌نامه فروخته و در نیمه نخست امسال هم فروشی ۱۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریالی داشته تصمیم دارد تا در نیمه دوم سال میزان فروش خود را به بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال برساند.

سرمایه‌گذاری البرزی‌ها روی املاک

سوال اصلی این است که رویکرد هیات مدیره بیمه البرز در سرمایه‌گذاری‌ها چگونه خواهد بود؟ این شرکت در ۶ ماه ابتدای امسال ۴ هزار و ۹۴۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال سود از محل سرمایه‌گذاری‌ها داشته که ۳ هزار و ۱۸۹ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال آن ناشی از سود معاملات سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی بوده و ۶۳۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریل هم سود سپرده بانکی بلندمدت از بانک‌ها دریافت کرده است.

سیاست شرکت بیمه البرز در حوزه سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۹ از۲ مسیر دنبال می‌شود؛ نخست ادامه اجرای سرمایه‌گذاری در املاک واجد شرایط که بر اساس مصوبه‌های هیأت مدیره توسط مدیریت پشتیبانی و ساختمان شرکت زیر نظر مدیرعامل پی‌گیری و اجرا خواهد شد و دوم انتخاب ترکیب بهینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بانکی، بورسی و غیربورسی. که  بر اساس تصمیم‌های شورای سرمایه‌گذاری و توسط مدیریت سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت زیر نظر مدیرعامل پی‌‌گیری و اجرا می‌شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید