آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رشد تعداد آپارتمان های معامله شده در تهران طی آذر ۱۴۰۰

مثلث مالی : تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذرماه سال 1400، به حدود 9.8 هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب معادل 33.8 و 282.5 درصد افزايش نشان می دهد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذرماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۹.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۳.۸ و ۲۸۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.  

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۲۵.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می دهد. 

همچنین این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۲۱.۱ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه آذرماه سال ۱۳۹۹ (معادل ۹۸.۹ درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

تعداد معاملات انجام شده در آذرماه سال ۱۴۰۰ در حدود ۸ / ۹ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۸ / ۳۳ و ۵ / ۲۸۲ درصد افزایش نشان میدهد. در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران معادل ۹ / ۳۲۵ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸ / ۱ و ۱ / ۲۱ درصد افزایش نشان میدهد. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در آذرماه سالجاری در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲ / ۳۳ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادهاند. همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲ / ۵۱ و ۲ / ۵۴ درصد رشد نشان میدهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید