آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رتبه یک توانگری بیمه ایران چگونه بدست آمد؟

✍️سیدحمیدرضا سیدخراسانی / کانال نمایندگان استان تهران بیمه ایران میدانید که فارغ از هر نوع ایرادی که به ساختار و فرمول فعلی توانگری مالی موجود صنعت بیمه وارد است و بنده اعتقاد دارم این نوع محاسبه سطح توانگری بیمه گران دقیق و استاندارد نمی باشد و سطح واقعی توانایی مالی و فنی و نیز میزان کیفیت خدمات و بویژه حجم پرتفوی آنها میتواند در محاسبه واقعی سطح توانگری جزو مهمترین شاخص ها منظور گردد، ولیکن به چگونگی دستیابی سطح یک توانگری بیمه ایران بطور شفاف و صحیح می پردازیم . سطح توانگری بیمه ایران در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۱۹ درصد و حائز رتبه یک بود و که با استراتژی های مدیریتی گوناگون ، تغییرات زیاد مدیریتی ، پاره ای اختلافات ، ورود شرکتهای بیمه نوپا و …، کم کم تا سال ۱۳۹۶ سطح توانگری شرکت به ۲۸ رسید و به رتبه ۴ تنزل یافت.

این پست را به اشتراک بگذارید

✍️سیدحمیدرضا سیدخراسانی / کانال نمایندگان استان تهران بیمه ایران

میدانید که فارغ از هر نوع ایرادی که به ساختار و فرمول فعلی توانگری مالی موجود صنعت بیمه وارد است و بنده اعتقاد دارم این نوع محاسبه سطح توانگری بیمه گران دقیق و استاندارد نمی باشد و سطح واقعی توانایی مالی و فنی و نیز میزان کیفیت خدمات و بویژه حجم پرتفوی آنها میتواند در محاسبه واقعی سطح توانگری جزو مهمترین شاخص ها منظور گردد، ولیکن به چگونگی دستیابی سطح یک توانگری بیمه ایران بطور شفاف و صحیح می پردازیم .

سطح توانگری بیمه ایران در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۱۹ درصد و حائز رتبه یک بود و که با استراتژی های مدیریتی گوناگون ، تغییرات زیاد مدیریتی ، پاره ای اختلافات ، ورود شرکتهای بیمه نوپا و …، کم کم تا سال ۱۳۹۶ سطح توانگری شرکت به ۲۸ رسید و به رتبه ۴ تنزل یافت.

سیاست های آقای پورکیانی و در ادامه آن آقای دکتر رضایی و بالاخص رویکردهای نوین و اصلاح گرایانه در بخش فنی و بیمه گری و با همت و توانایی های منحصربفرد جناب آقای دکتر زاهدنیا معاون فنی با دانش شرکت و نیز دیگر مدیران فنی که تحت رهبری معاون فنی با تلاش در خور شأن شرکت، سطح توانگری شرکت سه پله ارتقا یافت و در طول یک دوره چهار ساله توانگری مالی شرکت مجددا از رتبه چهار به رتبه یک بازگشت.

اتفاق ویژه ای که در شرکت بیمه ایران باعث‌ رشد باورنکردنی ۳۵۰ درصدی پرتفوی انرژی شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ رقم خورد و همچنان ادامه دارد، مدیریت عالی و تخصصی جناب آقای دکتر آموزگار در جایگاه مدیریت مجتمع تخصصی انرژی و نیز همکاران شریف ایشان در مجتمع ولیعصر بود. کسب پرتفوی بیش از ۲ هزار میلیاردی این مجتمع در سال ۹۹ و برنامه ریزی و هدف گذاری برای دست یابی به پرتفوی پنج هزار میلیاردی در سال ۱۴۰۰، قطع به یقین عملکرد فوق العاده مجتمع انرژی و کسب پرتفوی سودده در بدست آوردن سطح یک توانگری شرکت بیمه ایران تاثیر گذار بوده است.

در این بین افزایش سرمایه شرکت در سال ۹۹ با پیگیریهای مدیرعامل وقت به شیوه تجدید ارزیابی دارایی ها، افتخار بزرگی برای بیمه ایران رقم خورده است. عمده کارشناسان اذعان دارند که موتور محرک شرکت بیمه در بخش فنی و بیمه گری و بازاریابی است و اگر سقوط یا صعودی مورد انتطار باشد در این حوزه اتفاق میفتد در عین حال سهم بازار شرکت نیز کاملا محافظت گردیده است.

در سال ۱۴۰۰ تلاش مدیران تولیدگر شرکت باید مضاعف شود و حفظ این افتخارات مانند توانگری یک، نسبت خسارت حدود ۵۰ درصدی ، حداکثر سهم بازار ، ترکیب پرتفوی مناسب و بقیه شاخص های بهبود یافته مستلزم همکاری و حمایت از شبکه فروش پرتلاش شرکت است. آنها هستند که در این بازار رقابتی و پرتلاطم همراه با گرفتاریهای اقتصادی و کرونا از اقتدار و هیمنه شرکت دفاع کردند و پرتفوی را ناموس شرکت میدانند.

در هر حال کارنامه مدیران عامل قبلی آقایان پورکیانی، دکتر رضایی و مجموعه فنی و تلاش های ارزشمند کارکنان خدوم و شبکه فروش معزز در این ۴ سال پاسخ خود را داده و کورنومتر مدیران جدید با این وضعیت مطلوب تحویل مدیران فعلی و آتی گردیده است. همت کنیم تا جایگاه بیمه ایران را بیش از پیش ارتقا دهیم.

جا دارد به توبه خودم و از طرف همه ی همکاران ارجمندمان از جناب آقای دکتر رضایی مدیر عامل قبلی و جناب دکتر زاهدنیا برترین معاون فنی و تکرار نشدنی صنعت بیمه بدلیل اینکه «شرکت بیمه ایران »در زمان مدیریت و حضور بیش از چهار ساله ایشان در مقام معاون فنی، شرکت را به جایگاه واقعی خود رساند و نیز با هدایت دقیق و تخصصی واحدهای فنی پرتفوی شرکت ضمن سودده شدن و دست نیافتنی تر شد، سطح توانگری #یک #واقعی بدست آمد ، کمال تشکر و قدردانی می گردد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید