آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک : گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن برپایه حدس و گمان است /

مثلث مالی : رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش ۲۵ درصدی قراردادهای اجاره مسکن در تهران خبر داد و گفت: گزارش‌های غلط بانک مرکزی، بازار مسکن را دچار تشنج می‌کند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش ۲۵ درصدی قراردادهای اجاره مسکن در تهران خبر داد و گفت: گزارش‌های غلط بانک مرکزی، بازار مسکن را دچار تشنج می‌کند.

مصطفی قلی‌خسروی در نشست خبری با اشاره به این‌که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن دقیق نیست، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام می‌کند که از آمار خام سامانه املاک و مستغلات (کد رهگیری) برای تهیه گزارش‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از طریق اتاق ایران آمار خام سامانه را استفاده می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کنیم ۶۰ درصد معاملات بازار مسکن در این سامانه ثبت می‌شود و بانک مرکزی با حدس و گمان گزارش خود را از بازار مسکن تهیه می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با گزارش‌های اشتباه خود باعث تشنج در بازار مسکن می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از عملکرد معاونت مسکن و ساختمان، افزود: زمانیکه اعلام شد اتحادیه مشاوران املاک زیر نظر وزارت راه و شهرسازی می‌رود ما استقبال کردیم، این درحالی بود که اتاق اصناف و وزارت صمت از ما گلایه کردند چرا موافق این کار هستید.

قلی‌خسروی بیان کرد: در صورتیکه اتحادیه زیرمجموعه وزارت راه شود، ما ارتقا پیدا می‌کنیم و تبدیل به کانون مشاوران املاک خواهیم شد.

وی در ادامه به آمار بازار مسکن اشاره کرد و گفت: از تاریخ اول فروردین ۹۹ تا ۱۶ مرداد ۹۹ کل قراردادهای مسکن کشور ۵۸۰ هزار و ۵۰۸ فقره بوده که از این تعداد ۲۹۸ هزار و ۵۴۰ فقره مبایعه‌نامه و ۲۷۷ هزار و ۸۸ فقره اجاره‌نامه بوده است.

وی اضافه کرد: از تاریخ اول فروردین امسال تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ تعداد کل قراردادهای مسکن کشور با کاهش ۶ درصدی به ۵۴۶ هزار و ۸۸ فقره رسیده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: از اول فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ تعداد کل قراردادهای شهر تهران با رشد منفی ۱۲.۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۰۵ هزار و ۲۳۷ فقره کاهش یافته است. این در حالی است که نسبت قراردادهای اجاره طی بازه اشاره شده از ۶۴ هزار فقره سال ۹۹ با رشد ۲۵.۱۲ درصدی به ۸۰ هزار و ۴۵۲ فقره افزایش یافته است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید