آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

دلایل افزایش ۲۳۴ درصدی سرمایه بیمه دی چیست ؟

مثلث مالی : اعضای هیئت‌مدیره بیمه دی پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سهامداران خود داده‌اند. حالا سهامداران بیمه دی باید تصمیم نهایی را بگیرد؛ افزایش سرمایه بیمه دی هم به نفع سهامداران و هم البته بیمه‌گذاران عضو باشگاه مشتریان بیمه دی خواهد بود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : اعضای هیئت‌مدیره بیمه دی پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سهامداران خود داده‌اند. حالا سهامداران بیمه دی باید تصمیم نهایی را بگیرد؛ افزایش سرمایه بیمه دی هم به نفع سهامداران و هم البته بیمه‌گذاران عضو باشگاه مشتریان بیمه دی خواهد بود.

 سرمایه فعلی شرکت بیمه دی ۲۵۰ میلیارد تومان است که قرار است به ۸۳۵ میلیارد تومان افزایش یابد؛ یعنی ۲۳۴ درصد افزایش و هیئت‌مدیره شرکت معتقد است این اتفاق باعث حفظ نسبت توانگری مالی بیمه دی در سطح یک خواهد شد با این توضیح که هم‌اکنون هم توانگری مالی شرکت معادل ۱۲۳ درصد و در سطح یک قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید: افزایش ۲۳۴ درصدی بیمه دی باعث بهبود نسبت بین سرمایه این شرکت با حق بیمه‌های صادره خواهد شد به‌نحوی‌که بیمه دی می‌تواند سهم بیشتری از حق بیمه‌های تولیدی‌اش را نزد خودش نگه دارد و سبد پرتفوی خود را بهینه سازد. علاوه بر اینکه با رأی مثبت سهامداران به پیشنهاد هیئت‌مدیره بیمه دی، این شرکت تصمیم دارد تا مجوز قبولی اتکایی را از بیمه مرکزی  دریافت کند که باعث افزایش توان رقابتی این شرکت در بازار بیمه خواهد شد.

نکته بسیار مهم که می‌تواند تضمین‌کننده سودسازی پایدار بیمه دی در آینده باشد، این است که اگر افزایش سرمایه شرکت به تصویب و تائید برسد که به‌احتمال بسیار زیادی سهامداران هم به آن رأی مثبت خواهند داد، بیمه دی می‌تواند بخشی از منابع خود را با استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به کار گیرد که این مسئله بر افزایش سود خالص شرکت اثر مثبت خواهد گذاشت. به گزارش دنیای بیمه، نه‌فقط شاخص‌ها و نسبت‌های مالی شرکت ازجمله روند سودآوری آن بهتر خواهد شد بلکه بیمه دی قادر خواهد بود در ایفای تعهدات و پرداخت خسارت‌ها هم عملکرد بهتر از گذشته را به ثبت برساند.

چرا افزایش سرمایه ضرورت دارد؟

در گزارش هیئت‌مدیره بیمه دی برای توجیه افزایش سرمایه شرکت تأکید شده است که سهم اتکایی واگذاری اجباری بیمه‌های غیرزندگی از ۲۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۱ درصد در سال ۹۹ و سهم اتکایی واگذاری اجباری بیمه‌های زندگی از ۵۰ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۲۱ درصد کاهش‌یافته و احتمالاً این نسبت‌ها در سال‌ ۱۴۰۰ بازهم تغییر خواهد کرد. به همین دلیل بیمه دی مصمم شده تا توانایی نگهداری سهم اجباری بالاتر را با رعایت دستورالعمل‌های بیمه مرکزی دنبال کند و البته با انتظار می‌رود که ظرفیت بیمه دی قبولی ریسک نیز افزایش پیدا کند. افزون بر اینکه هیئت‌مدیره بیمه دی تأکید دارد به دلیل شرایط تحریم‌های موجود و محدودیت در واگذاری اختیاری، با انجام افزایش سرمایه ظرفیت شرکت در سهم نگهداری افزایش می‌یابد و افزایش سودآوری و بازدهی شرکت و سهامداران به علت افزایش ظرفیت نگهداری بیمه‌نامه‌های صادره و افزایش ظرفیت قبولی رخ خواهد داد. البته هدف دیگر بیمه دی از افزایش سرمایه خود اصلاح ساختار مالی شرکت در راستای شفافیت در بازار سرمایه و به‌روز نگه‌داشتن ارزش دارایی‌ها و رعایت مقررات بیمه مرکزی در خصوص اصلاح ساختار مالی و رعایت درصد حقوق صاحبان سهام به سهم نگهداری است.

پیشنهاد هیئت‌مدیره

با عنایت به ضوابط ابلاغ‌شده از طرف بیمه مرکزی ج.ا.ایران این شرکت جهت رعایت مقررات و پذیرش سهم نگهداری بالاتر و قبولی اتکایی از داخل کشور نیاز به افزایش سرمایه تا سقف پیشنهادی دارد ضروری است با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در خصوص واگذاری اتکائی خارجی و پائین بودن ضریب خسارت واگذاری‌های اختیاری و تأکید مسئولین محترم دولت بر واگذاری کمتر اتکائی خارجی افزایش سرمایه از مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به ۸۳۵ میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت زمین و ساختمان و آورده نقدی و مطالبات جهت حفظ و بالا بردن قدرت رقابت شرکت ضرورت دارد. با تحقق افزایش سرمایه پیشنهادی هم قدرت و توان مالی شرکت جهت نگهداری سهم اتکائی اختیاری بیشتر و هم امکان قبولی اتکائی بالاتر افزایش می‌یابد که هر دو روش باعث افزایش سودآوری شرکت و بازدهی سهامداران نسبت به قبل به شرح جدول ذیل خواهد شد. لذا افزایش سرمایه پیشنهادی باعث افزایش توان مالی شرکت جهت استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در صنعت بیمه‌شده و علاوه بر آن نسبت به رعایت مقررات و دستورالعمل‌های بیمه مرکزی در خصوص سهم نگهداری و قبولی خواهد شد. / دنیای بیمه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید