آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

در مراسم رونمایی از «زیست‌بوم امضای دیجیتال» تشریح شد : الگوی جدید بانک صادرات ایران در ١۴٠١

​مثلث مالی : همزمان با امضای قرارداد همکاری بین شرکت خدمات انفورماتیک و هلدینگ فناوری و شتاب‌دهی نوآوری سپهر از زیست‌بوم امضای دیجیتال بانک صادرات ایران «صاد» رونمایی و اولین امضای دیجیتال اشخاص حقیقی در سامانه شمس این بانک صادر و ثبت شد.

این پست را به اشتراک بگذارید

​مثلث مالی : همزمان با امضای قرارداد همکاری بین شرکت خدمات انفورماتیک و هلدینگ فناوری و شتاب‌دهی نوآوری سپهر از زیست‌بوم امضای دیجیتال بانک صادرات ایران «صاد» رونمایی و اولین امضای دیجیتال اشخاص حقیقی در سامانه شمس این بانک صادر و ثبت شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در آیین رونمایی از زیست‌بوم امضای دیجیتال «صاد» که با حضور مدیرعامل بانک صادرات ایران، شرکت خدمات انفورماتیک و هلدینگ فناوری و شتاب‌دهی نوآوری سپهر برگزار شد، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران از اقدامات انجام شده برای رونمایی از زیست‌بوم امضای دیجیتال و احراز هویت غیرحضوری برای تکمیل خدمات غیرحضوری بانک و ارتقای سامانه شمس قدردانی و ضمن اشاره به روند تحول در استفاده از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خدمات بانکی به سرعت در حال دیجیتالی شدن است و امروزه تنها برخی خدمات بانکی نیاز به مراجعه به شعب دارد.

وی با بیان اینکه سرگذشت پیشرفت بشر همواره با تغییرات عمیق و ناگهانی ذهنیت او همراه بوده است، گفت: در عالم فناوری اطلاعات این انقلاب‌های علمی بوده‌اند که منشاء تحولات واقع شده‌اند و اگرچه سایر پیشرفت علوم همواره منشاء دستاوردهای ارزنده‌ای برای بشر بوده، اما این سیر تکاملی به تنهایی منشاء تحول در زندگی انسان نبوده و آنچه تحول آفریده، تغییرات گفتمانی عمیق و انقلاب‌های علمی بوده ‌است.

صیدی با بیان اینکه اقدامات مناسبی از دو سال پیش تاکنون در بخش‌های مختلف فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، انجام شده، از ارائه مفهوم جدیدی در بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برای قرن پانزدهم هجری شمسی بانک دیگری خواهیم آفرید و با تغییر ذهنیت، جلوه جدیدی از بانک صادرات ایران را رونمایی می‌کنیم تا پاسخگوی کسب و کارهای متحول شده قرن جدید باشد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: هلدینگ فناوری اطلاعات به همین منظور تشکیل شد تا این تغییر ذهنیت را انجام دهد. با رونمایی از امضای دیجیتال و احراز هویت غیر حضوری قدم بزرگی توسط این هلدینگ برداشته شد که البته بانک صادرات ایران و نظام بانکی باید قدم‌های بزرگتری در این مسیر بردارند. صیدی با بیان این‌که همکاری بانک‌های بزرگ با شرکت خدمات انفورماتیک موجب ارائه خدمات متنوع بانکی شده است، افزود: در حالی که متوسط زمان تراکنش بانکی در دنیا هشت ثانیه است، متوسط تراکنش‌ها در کشور ما زیر سه ثانیه است که برای شرکت خدمات انفورماتیک با وجود تنگناهای بین‌المللی، یک شاهکار محسوب می‌شود و به این همکاری فنی و عاطفی افتخار می‌کنیم. 

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار امیدواری کرد که سامانه شمس ۴۵ میلیون کاربر داشته باشد و افزود: با ارائه همه خدمات بانکی در سامانه شمس در سال ۱۴۰۱ خواهیم توانست از اولین شعبه جدید بانک، شعبه‌ای که شکل و شمایل و کارکرد آن با شعب امروزی متفاوت خواهد بود، رونمایی کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک نیز در این مراسم با استقبال از دیدگاه و نگاه مثبت مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص فناوری اطلاعات بانک، گفت: بانک صادرات در دوره مدیریت جدید گام‌های بلندی در جهت ارایه خدمات الکترونیک بانکی به جامعه برداشته و طرح‌های مختلفی پیاده‌سازی کرده که جای قدردانی دارد.

ابوطالب نجفی افزود: بانک صادرات ایران طی ۱۰ سال گذشته همواره در رده بهترین بانک‌ها در حوزه نوآوری و ارایه خدمات بانکداری الکترونیک بوده که امیدواریم با راهبردهای جدید در سال ۱۴۰۰ به جایگاه واقعی خود دست یابد.نجفی تغییر و تحول در صنعت بانکداری و استفاده روز افزون از تلفن همراه و هوش مصنوعی برای دریافت خدمات بانکی را مورد توجه قرار داد و افزود: باید برای مشتریان جدید برنامه‌ریزی جدیدی صورت بگیرد. 

وی با اشاره به حضور فین‌تک‌ها در بازار خدمات بانکی، اظهار کرد: بانک‌ها باید ضمن حمایت از فین‌تک‌ها، از فناوری‌های نوین و ابزارهای بانکداری با سرعت بیشتری استفاده کنند.وی از عملیاتی شدن طرح پرداخت موبایلی مبتنی بر ای ام وی با سپهر کارت‌های بانک صادرات ایران خبر داد و گفت: با استفاده از این اپلیکیشن، سپهر کارت‌های بانک صادرات ایران دیجیتالیزه شده و نیاز به کشیدن کارت در دستگاه پایانه فروش نخواهد بود. در ادامه مسیری طی خواهد شد که برای انجام تراکنش‌های خرد تا سقف معین بدون نیاز به رمز صورت گیرد و  بانک صادرات ایران در این زمینه نیز می‌تواند پیشتاز باشد.

در این مراسم صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ فناوری و شتاب‌دهی نوآوری سپهر نیز گفت: یکی از موضوعاتی که موجب سرعت حرکت از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال می‌شود، احراز هویت و در کنار آن امضای دیجیتال است. 

وی افزود: پس از ارتقای سامانه شمس(شعبه مجازی سپهر)، مجهز کردن این سامانه به این دو ابزار جدید اقدام مناسبی است و با استفاده از آنها حرکت مشتری از ابتدای افتتاح حساب تا درخواست تسهیلات به صورت مجازی انجام خواهد گرفت.در این مراسم قرارداد همکاری بین شرکت خدمات انفورماتیک و هلدینگ فناوری و شتاب‌دهی نوآوری سپهر با حضور مدیران ارشد بانک صادرات ایران امضا شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید