آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران : به اخذ عوارض جدید اعتراض داریم

مثلث مالی : محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ضمن تاکید بر لزوم اخذ گزارش دقیق از نحوه هزینه کرد عوارضی که از صنعت بیمه اخذ می شود خاطرنشان ساخت این صنعت توان وضع عوارض جدید را ندارد و سندیکای بیمه گران ایران به اخذ عوارض جدید در قالب «لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور»معترض است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ضمن تاکید بر لزوم اخذ گزارش دقیق از نحوه هزینه کرد عوارضی که از صنعت بیمه اخذ می شود خاطرنشان ساخت این صنعت توان وضع عوارض جدید را ندارد و سندیکای بیمه گران ایران به اخذ عوارض جدید در قالب «لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور»معترض است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از سندیکای بیمه گران ایران، دکتر سیدمحمدکریمی که در افتتاحیه بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با تاکید بر اینکه عوارض فعلی نیازمند بازنگری است، اظهار داشت: از یک سو ما نیازمند گزارش های دقیق از نحوه هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه هستیم و از سوی دیگر مخالف وضع عوارض جدید هستیم چراکه صنعت بیمه تحمل عوارض جدید را ندارد. متاسفانه اخیرا شاهد مباحثی در کمیسیون اجتماعی دولت مبنی بر وضع عوارض جدیدی در «لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور» هستیم که شدیداً به آن معترضیم.

دکتر کریمی در ادامه ضمن قدردانی از توجه رییس قوه قضاییه و معاونین وی به مسایل صنعت بیمه، از رییس دستگاه قضا تقاضا کرد پیش از اعلام مبلغ دیه در پایان هرسال نظرات کارشناسی صنعت بیمه را هم اخذ و مورد توجه قرار دهند تا خدمت رسانی بهتری به بیمه گذاران صورت پذیرد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران همچنین به اقدامات ارزشمند صندوق تأمین خسارتهای بدنی اشاره داشت و خاطر نشان ساخت: محل صرف منابع صندوق تامین خسارتهای بدنی در قانون مشخص است ولی هر چند وقت یکبار شاهد تلاش هایی برای دست اندازی به منابع این صندوق هستیم. از دولت و مجلس محترم تقاضا داریم از منابع این صندوق در جهت انجام وظایف اصلی اش حراست کنند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کارکنان صنعت بیمه که در اثر بیماری کرونا جان باخته اند تاکید داشت ارکان مختلف صنعت بیمه قطعا در کنار خانواده این عزیزان باقی خواهد ماند، وی افزود: با تمامی مخاطرات موجود در اثر شیوع بیماری کرونا، صنعت بیمه خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی و بیمه گذاران خود را تعطیل نکرد.

وی همچنین در سخنان خود ضمن تجلیل از خدمات دکتر جانعلی محمود صالحی که بعنوان چهره ماندگار در بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه انتخاب شده اند از سایر پیشکسوتان صنعت بیمه بعنوان گنجینه های ارزشمند صنعت بیمه یاد کرد و از مرحوم دکتر مشایخی و مرحوم دکتر رفیعیان که طی یکسال گذشته به رحمت خدا رفته اند یاد کرد.

دکتر کریمی در ادامه با اشاره به همگرایی بی سابقه فعلی بین ارکان مختلف صنعت بیمه، از تلاش های اعضای شورای عمومی، هیئت رئیسه، کمیسیون ها، کارگروه‌ها و شوراهای هماهنگی استانی در سندیکا قدردانی کرد و افزود: آنچه که بعنوان نظرات کارشناسی سندیکا به بیمه مرکزی، دستگاههای اجرایی، مجلس و قوه قضائیه ارائه می شود حاصل همکاری ۱۲۰۰ نفر از کارشناسان و مدیران شرکتهای بیمه عضو سندیکا است که در قالب ارکان مختلف این نهاد صنفی و طی بیش از۲۰ هزار نفر ساعت کار کارشناسی در یکسال گذشته حاصل شده است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در ادامه توجه صنعت بیمه به موضوعاتی مانندتحول دیجیتال، ریسک های نوظهور و تغییرات اقلیمی را مهم ارزیابی کرد و در خصوص نحوه مشارکت سندیکا در همایش بیمه و توسعه خاطرنشان ساخت: سندیکای بیمه گران ایران در قالب ۶ پنل تخصصی با عناوین «آینده بیمه گری و تحول دیجیتال در صنعت بیمه»، «نوآوری‌های فنیِ بیمه‌ای در مواجه با ریسک‌های نوظهور»، «شبکه عرضه خدمات بیمه‌ای در دوران پساکرونا»، «مدیریت ریسک های نوظهور در صنعت بیمه»، «اقتصاد، مالی و سرمایه گذاری در صنعت بیمه» و «آموزش و توانمند سازی سرمایه انسانی در صنعت بیمه» که به همت مدیران و کارشناسان برجسته صنعت و اساتید برجسته دانشگاهی طراحی و اجرا شده استدر این همایش حضور دارد که طی روزهای آینده از طریق فضای مجازی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید