آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

دانشی که درسینه ها حبس شد / درگفت و گو با مدیرعامل بیمه تعاون خلاء دانش درصنعت بیمه بررسی شد

مثلث مالی : کارشناس دومین گفت و گوی آنلاین اینستاگرامی پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی دکتر یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون بود . او دراین گفت و گو مباحثی چون خلاء دانش در صنعت بیمه – توصیه به دانشجویان رشته بیمه – سرمایه گذاری های بیمه تعاون و کمبود ظرفیت نگهداری ریسک درکشور را تشریح کرد و درانتهای برنامه به سوالات نمایندگانی که آن لاین بیننده گفت و گوی او بودند پاسخ داد.

این پست را به اشتراک بگذارید

 مثلث مالی : کارشناس دومین گفت و گوی آنلاین اینستاگرامی پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی دکتر یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون بود . او دراین گفت و گو مباحثی چون خلاء دانش در صنعت بیمه – توصیه به دانشجویان رشته بیمه – سرمایه گذاری های بیمه تعاون و کمبود ظرفیت نگهداری ریسک درکشور را تشریح کرد و درانتهای برنامه به سوالات نمایندگانی که آن لاین بیننده گفت و گوی او بودند پاسخ داد.

مدیرعامل بیمه تعاون درباره خلا دانش درصنعت بیمه ایران ، واژه ای  که  خود او برای کمبود نیروی انسانی متخصص دربازاربیمه کشور وجود دارد ، انتخاب کرده است ، توضیح داد: درمدیریت ، واژگان زیادی وجود دارند که به عنوان یک ابزارمورد استفاده قرار می گیرند. عبارت خلاء دانش موضوعی است که من برای وضعیت صنعت بیمه به خصوص بعد از خصوصی سازی پیش آمده است ، انتخاب کرده ام. به طورکلی واژه  ” دانش در بیمه ” یعنی تبدیل “دانش نهان به آشکار” به عبارتی ساده تر اینکه تجربیات افراد متخصص بیمه ای به افراد جدید منتقل شود و به عنوان ابزار مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد. تجربیاتی که سینه به سینه منتقل می شود و به دانشی آشکارتبدیل می شود. این انتقال می تواند با  مستند سازی ، تدریس ، نگارش کتاب و مقالات و … اتفاق بی افتد.

مظلومی یادآورشد : صنعت بیمه درایران از سال ۵۸ تا  82  دولتی بود و تنها  چهارشرکت بیمه دولتی دربازار فعالیت می کردند. درسال ۸۲ یکباره هشت بیمه خصوصی مجوز فعالیت گرفتند و وارد بازار شدند و درفاصله کوتاهی  تعداد شرکت های بیمه فعال به عدد ۳۰ شرکت رسید. به عبارتی یعنی صنعت بیمه نیازمند حداقل ۳۰ مدیرآتش سوزی ۳۰ مدیرباربری ۳۰مدیراتومبیل – روسای اداره صدورو  خسارات و سایرکارشناسان مورد نیاز بود.

وی ادامه داد: به موازات تاسیس شرکت بیمه دراین فاصله ۱۴ سال خصوصی سازی و به اندازه مورد نیازکه باید ، مهارت و دانش از پیشکسوتان به جدیدی ها منتقل می شد ، اتفاق نیفتاد و همین عبارت خلا دانش کمبود مهارت رخ داد .

مدیرعامل بیمه تعاون گفت : صنعت بیمه برای یافتن نیروهای متخصص و مجرب با کمبود روبروست ، برای پیدا کردن مدیرانی که بتوانند شرایط آیین نامه ۹۰ مصوبه شورای عالی بیمه را برای پست های کلیدی داشته باشند ، سخت است . صنعت با مشکل کمبود “مدیران کلیدی وعملیاتی روبروست ، درحالی که نیروهای تحصیل کرده داریم اما بخاطر همان عدم  تبدیل دانش نهان به آشکار، تجربه کافی برای مدیریت وجود ندارد .

مظلومی استاد دانشگاه است و رشته بیمه را تدریس می کند ، از او درمورد انتقال این دانشگاه درکلاس های دانشگاه پرسیدم . پاسخ داد : یادگیری دربیمه باید از طریق”  Coaching” یا همان استاد شاگردی باشد . نمی توانید انتظار داشته باشید تحصیلکرده رشته بیمه صرفا با داشتن مدرک کارشناسی دریک شرکت مدیرباشد . یادگیری از طریق انجام دادن کارلازمه مدیریت دربیمه است . ۵۰ درصد بیمه گری از طریق کسب دانش و ۵۰ درصد دیگر ازطریق انجام دادن و کسب تجربه به تکامل می رسد و می توان به این فرد مسوولیت داد.

مظلومی به صراحت گفت : دانشجویان انتظار نداشته باشند بعد از تمام شدن درسشان وارد یک شرکت بیمه می شوند و کارمند و منشی می گیرند ، بلکه باید کار دربیمه را از ابتدایی ترین مراحل آن آغاز کنند .

مدیرعامل بیمه تعاون درباره معیارانتخاب تیم کارشناسی خود توضیح داد : صادقات و سلامت ابتدایی ترین معیارها برای انتخاب مدیرهستند که شرط لازم اما کافی نیست ، دانش و تجربه هم لازم است ، یعنی یک کارشناس تمام جزییات آن بخش از بیمه را بداند ، برای فعالیت دریک رشته فنی باید پله های ترقی را طی کرده باشد ،  متن الحاقیه نوشته باشد ، پرونده خسارت دیده باشد ، آنقدر از آن بخش بداند که همه اطلاعات ملکه ذهنش شده باشد ، آن گاه می تواند درجایگاه مدیریتی قرار گیرد.

مظلومی بریک معیار دیگر تاکید کرد که باید افراد تیم مدیریتش داشته باشند ، آن انرژی و انگیزه جوانی بود. او معتقد است بسیاری از بازنشستگانی که مدیرهستند مانند نیروهای جوان انگیزه تلاش ندارند و مدیران عملیاتی باید تجربه و انرژی جوانی داشته باشند.

مشروح این گفت و گو درفایل تصویری دردسترس شماست .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید