آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

جنگ قیمت ها درشمال و جنوب / گزارش ۹۰ روزه بانک مرکزی از بازار مسکن تهران منتشرشد

بنابراین گزارش در خرداد ماه سال 1399 ، تعداد معاملات آپارتمان هاي مسکوني شهر تهران به 8 / 10 هزار واحد مسکوني بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل 1 / 80 درصد افزايش نشان مي دهد.

این پست را به اشتراک بگذارید

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۰ / ۴۱۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۹ / ۸۸ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق دارد که نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۶ / ۵۳ و ۶ / ۴۷ درصد افزایش نشان می دهند. به عبارتی تفاوت قیمت درشمال و جنوب شهر در هر متر مربع بیش از ۳۲ میلیون تومان است .

مثلث مالی : اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی ، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد ماه امسال را با استفاده از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشورتهیه و منتشر کرد.

 بنابراین گزارش در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ ، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۸ / ۱۰ هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱ / ۸۰ درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۵ / ۱۸۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵ / ۴۲ درصد افزایش دارد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است ، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۹ / ۳۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۶ / ۲۷ و ۷ / ۳۰ درصد رشد داشته است .

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۰ / ۴۱۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۹ / ۸۸ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است ؛ ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۶ / ۵۳ و ۶ / ۴۷ درصد افزایش نشان می دهند.

تعداد معاملات در ۳ ماهه نخست امسال

هچنین تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به حدود ۳ / ۲۳ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳ / ۸ درصد افزایش نشان می دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران

۷ / ۱۷۰ میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵ / ۳۷ درصد افزایش نشان می دهد .

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا در خرداد ماه سال ۹۹ حاکی از آن است که واحد های مسکونی در دامنه قیمتی ” ۱۰۰ تا ۱۲۰ ” میلیون ریال به ازای هر متر مربع بنا با سهم ۴ / ۱۰ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده اند و دامنه قیمتی ” ۱۲۰ تا ۱۴۰ ” میلیون ریال با سهم ۱ / ۱۰ درصد در رتبه بعدی قرار گرفته است. در این ماه، توزیع حجم معاملات به گونه ای بوده است که ۷ / ۵۵ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران ۵ / ۱۸۹ میلیون ریال معامله شده اند.

این درحالی است که توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ نشان میدهد، بیشترین سهم  از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ” ۵۰ تا ۶۰ ”  و ۶۰ تا ۷۰ ” مترمربع با سهم مشابه ۱ / ۱۴ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای ” ۷۰ تا ۸۰ ” و ” ۸۰ تا ۹۰ ” متر مربع به ترتیب با سهم های ۹ / ۱۱ و ۹ / ۹ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۶ / ۵۲ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

تحولات اجاره بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ نشان دهنده رشد به ترتیب معادل ۶ / ۲۷ و ۷ / ۳۰ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل می باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید