آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

تصمیم بیمه حافظ برای آمدن به سرزمین اصلی / بیمه گذاررا نباید به دست سرنوشت سپرد

مثلث مالی : شرکت بیمه حافظ که به‌عنوان نخستین شرکت بیمه خصوصی با تمرکز فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سال 1381 در منطقه آزاد کیش تاسیس شد ، بعد از سال ها فعالیت دراین مناطق از بیمه مرکزی درخواست کرده تا فرآیند انتقال این شرکت به سرزمین اصلی اجرا شود. بیمه حافظ برای این درخواست دلایل خود را دارد ، علی عزتی معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و حامد فرشباف مدیر هماهنگی شعب و نمایندگان شرکت بیمه حافظ دلایل این تصمیم بزرگ ، عملکرد و استراتژی بیمه حافظ را درگفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی مثلث مالی تشریح کردند ، برنامه ای که از بیمه حافظ در سال 1400 چهره جدیدی می سازد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : شرکت بیمه حافظ  که به‌عنوان نخستین شرکت بیمه خصوصی با تمرکز فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سال ۱۳۸۱ در منطقه آزاد کیش تاسیس شد ، بعد از سال ها فعالیت دراین مناطق از بیمه مرکزی درخواست کرده تا فرآیند انتقال این شرکت به سرزمین اصلی اجرا شود.

بیمه حافظ برای این درخواست دلایل خود را دارد ، علی عزتی  معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و حامد فرشباف مدیر هماهنگی شعب و نمایندگان شرکت بیمه حافظ دلایل این تصمیم بزرگ ، عملکرد و استراتژی بیمه حافظ را درگفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی مثلث مالی تشریح کردند ، برنامه ای که از بیمه حافظ در سال ۱۴۰۰ چهره جدیدی می سازد. 

حامد فرشباف ماهریان  مدیر هماهنگی شعب و نمایندگان دراین باره به پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی گفت: با آمدن تیم جدید به بیمه حافظ و حضور آقایان دو دانگه و داجمر در ترکیب هیات مدیره تفکر جدیدی درشرکت حاکم و استراتژی بلند مدتی تدوین شد که  افزایش سرمایه شرکت به ۱۵۰۰ میلیارد ریال (در قدم نخست) و آغاز فعالیت در سرزمین اصلی در کلیه رشته های بیمه ای بخش مهم و غیر قابل اجتنابی  از آن است .

فرشباف درباره طرح ورود بیمه حافظ به سرزمین اصلی یادآورشد : بیش از یک سال است که این درخواست تقدیم بیمه مرکزی ج.ا.ا. شده  و مقدمات اجرایی نمودن آن با جدیت تمام در حال پیگیری است.  البته لازم به ذکر است که این اتفاق (ورود و گسترش فعالیتهای یک شرکت فعال بیمه­ای در مناطق آزاد به کل سرزمین ایران) برای اولین بار در حال روی دادن بوده و طبیعتاً تدوین و اجرای فرایندهای مربوطه از سوی نهادهای قانونگذار در این زمینه ممکن است نیازمند زمان مناسبی در این خصوص باشد.

گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت و همچنین موافقت ضمنی سازمان بورس و اوراق بهادار جهت انجام افزایش سرمایه اخذ شده و در این مرحله از انجام افزایش سرمایه (افزایش به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال) از محل آورده نقدی سهامداران صورت خواهد پذیرفت. در مراحل بعدی افزایش امکان انجام از محل تجدید ارزیابی دارایی ها یا سود انباشته حاصی از فعالیتهای آتی نیز متصور میباشد که در برنامه باند مدت شرکت گنجانده شده است.

فرشباف ماهریان درخصوص عملکرد بیمه حافظ درسال ۹۹ گفت : با ۹۸ درصد رشد بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید  و ۹۳ درصد بودجه محقق  شده است که در مقایسه با سایر شرکت های بیمه رشد قابل توجهی است .

وی با بیان اینکه سهم بیمه شخص ثالث در پرتفوی بیمه حافظ ۲۰ درصد کاهش یافته است ، گفت : رشد تولید حق بیمه دراین دوره طبق مدیریت درست ریسک ها و تمرکز بر داشتن ترکیب همگون رشته های بیمه صورت گرفته است . 

مدیرامور شعب و نمایندگان بیمه حافظ از تسویه خسارات معوق سال های قبل درسال ۹۸ خبرداد و گفت : اگر پرونده خسارتی هنوز باز باشد بخاطر اطاله دادرسی است و بیمه حافظ تمام خسارات را پرداخت و تسویه کرده است .

فرشباف با بیان اینکه سال گذشته سال ترمیم زیرساخت ها برای اجرای برنامه بود ، افزود :  بیمه حافظ سال ۹۹ را با بررسی عملکرد شبکه فروش آغاز کرد و ناگزیرشد با نمایندگانی که عملکرد شاخصی ندارند خداحافظی کند . به عبارتی رشد ۹۸ درصدی پرتفوی حاصل عملکرد نیمی از نمایندگان سال های قبل و نمایندگان جدید الورود شرکت است .

فرشباف ماهریان با اشاره به وجود ۶۷ منطقه ویژه اقتصادی درکشور گفت بیمه حافظ درسال ۹۹ طبق برنامه های استراتژیک و راهبردی شرکت از طرق مختلف وارد بازارهای جدید شد که در این راستا میتوان به منطقه اقتصادی بیرجند اشاره نمود که شعبه بیمه حافظ در مناطق ویژه اقتصادی بیرجند و ماهیرود تاسیس و اینک  دارای سهم قابل توجهی از سهم بیمه استان است که از میانگین سهم شرکت هایی که سال ها دراین استان فعال بودند بیشتر است.

وی با بیان اینکه شرکت های بیمه مناطق آزاد طبق مجوز بیمه مرکزی می توانند در مبادی ورودی و مرزی کشور فعالیت داشته باشند ، از برنامه های بیمه حافظ در حضور در این مناطق نیز خبرداد و گفت : در مرز بازرگان با توجه به تخلفات آشکار شرکتهای فعال در سالهای گذشته این شرکت توانسته است اعتماد دوباره فعالین منطقه و همچنین شرکتهای حمل و نقل را جذب و ۹۰ درصد بیمه نامه های ثالث ترانزیت این مرز را صادر نماید. وی افزود شرکت بیمه حافظ در مرز های دوغارون ، سرو ، میلک ، یزدان و آستارا نیز فعال میباشد که درمرز آستارا  90 درصد سهم بیمه ای آن با بیمه حافظ است و سهم ۷۰ درصدی مرز ضدوغارون به ۹۰ درصد دراین مدت افزایش یافته است .

او با بیان اینکه سال آینده نیز حضور درمرزهای غربی کشور مانند خسروی و شلمچه را دردستور کارداریم ، اظهارداشت : دراستان های اقتصادی مانند کرمان و مشهد دفاتر ارتباطی تاسیس می شود تا شرکت بتواند خدمات رسانی خوبی به بیمه گذاران خود داشته باشد.

فرشباف درباره عملکرد شرکتهای دیگر صنعت بیمه گفت :  متاسفانه با توجه به وجود محدودیت فعالیت برای چهار شرکت فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سرزمین اصلی، هیچگونه محدودیتی برای فعالیت شرکتهای سرزمین اصلی در مناطق آزاد وجود ندارد و قانون نیز در این خصوص از سمت نهاد ناظر مسکوت میباشد.

فرشباف ماهریان که تجربه فعالیت در مارم ترکیه را درکارنامه دارد ، از برنامه ریزی بیمه حافظ  برای دوره پسا تحریم خبرداد و گفت : برای توسعه فعالیت های بین المللی برنامه هایی تدوین شده است که درآینده اعلام خواهد شد.

بیمه گذار را به دست سرنوشت نمی سپاریم

علی عزتی معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بیمه حافظ دربخش دوم این گفت و گو به تمرکز هیات مدیره بیمه حافظ در ثبات مدیریت اشاره کرد و گفت : تیم جدید، شرکت زیان دهی را تحویل گرفت اما بدون تغییرات گسترده در بدنه شرکت وتغییر و جابجایی کارکنان ، سیاست برنامه محور بودن را اجرا و سطح توانمندی کارکنان را درراستای اجرای برنامه ها ارتقا داد.

عزتی  گفت : با شناسایی، بررسی و آنالیز نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها ، مجموعه برنامه های راهبردی شرکت بیمه حافظ تحت عنوان “به سوی چشم انداز یک ” تدوین شد که اجرای آن از اوایل سال ۱۳۹۸  و همچنان ادامه دارد.

معاون برنامه ریزی بیمه حافظ توسعه هدفمند این شرکت دربخش بیمه گری شناورهای صیادی را یکی از رویکردهای ذیل  برنامه های مصوب  عنوان کرد و گفت : سال ۹۹ پوشش شناورهای صیادی ازسواحل چابهار و شرقی ترین منطقه کشورتا جاسک نشانه گذاری شد . بیمه شناورهای صیادی سواحل مکران آغاز شد که با توجه به اینکه این نوع شناورها و به دلیل وزش بادهای موسمی از شهریور ماه به دریا می روند دراین مدت کوتاه و تا کنون، خوشبختانه، حجم مناسبی از پتفوی اشاری را در منطقه مکران، جذب کرده ایم.

عزتی با بیان اینکه در فاز دوم این برنامه شناورهای صیادی فعال در سواحل شمالی خلیج فارس، هدف بیمه حافظ می باشد افزود : برای اجرای این برنامه ، تعدادی از نمایندگان فعال که دارای پتانسیل برای جذب پرتفوی شناورهای صیادی هستند ، تحت آموزش تخصصی و لازم برای بازدید اولیه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه درکنار شبکه فروش، مالکان و مارکنان شناورها نیز در دوره های آموزشی حضور دارند ، یادآورشد : دراین دوره ها توانمند سازی  صنعت صیادی و ارتقای دانش مالکان از شرایط شناورها و رعایت استانداردها، مد نظر است تا از این طریق هم  از بروز حوادث و هم در زمان بروز خسارت ، از گسترش آن پیشگیری شود.

معاون برنامه ریزی بیمه حافظ  ، جذب پرتفوی سالم را هدف این شرکت عنوان کرد و گفت : ترغیب مالک شناور به عنوان شریک بیمه گر،  در جهت کمک برای کاهش حوادث و در نهایت باعث کاهش ضریب خسارت و رشد نفوذ بیمه در منطقه خواهد شد.

عزتی گفت : برای این موضوع  سمینارهای تخصصی طراحی شده است که بر اساس برنامه ریزی های انجام پدیرفته،  برگزار خواهد شد که اولین سمینار انشا ا.  در منطقه چابهار، خواهد بود.

عزتی با بیان اینکه در دنیا هیچ بیمه گری ، بیمه گذار به ویژه پروژه های بزرگ پرریسک را به حال خود نمی گذارد و طی سال برای کنترل و پیشگیری از خسارات، بازدیدهایی را انجام می دهد، گفت : متاسفانه در صنعت بیمه ایران و مخصوصا در بخش دریایی، بیمه نامه ها صادر و حق بیمه دریافت می شود و بعد از آن، بیمه گذار به دست سرنوشت سپرده می شود و درزمان بروز خسارات، بیمه گر تماشاگراست تا بحران تمام شود و او برای ارزیابی خسارت اقدام نماید .

معاون برنامه ریزی بیمه حافظ  خواستار مجوز فعالیت این شرکت در مناطق کمتر توسعه یافته شد و گفت : طبق برنامه ششم توسعه باید ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد و بیمه مرکزی می تواند از شرکت های بیمه خصوصی و کوچک و چالاک برای گسترش چتر بیمه گری در مناطق دورافتاده استفاده نماید. عزتی گفت : شرکت های بیمه گر ثبت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این توانمندی و پتانسیل را دارند که بتوانند شهرستان های  مجاور  اینگونه مناطق را که غالبا از منظر بیمه ای کمتر توسعه یافته محسوب می شوند،  پوشش دهند. بر همین اساس انتظار داریم که بیمه مرکزی به این مهم توجه داشته باشد و معافیت هایی را برای توسعه فعالیت شرکت های ثبت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به شهرستان های همجوار، در نظر گیرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید