آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

تجارت ۶.۸ میلیارد دلاری کشور در بهمن ماه /

مثلث مالی : کارنامه تجارت خارجی کشورمان در بهمن ماه، ۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار بود که سهم صادرات، سه میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار بوده است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : کارنامه تجارت خارجی کشورمان در بهمن ماه، ۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار بود که سهم صادرات، سه میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار بوده است.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: کارنامه تجارت کشورمان در مجموع یازده ماه سال جاری، ۱۳۴میلیون تن کالا به ارزش ۶۵.۵میلیارد دلار بوده که سهم صادرات ۱۰۳میلیون و ۹۰هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۹۸میلیون دلار و سهم واردات ۳۰ میلیون و ۸۱۸هزار تن کالا به ارزش ۳۴میلیارد و ۳۲۱میلیون دلار بوده است.

لطیفی در خصوص عملکرد تجارت خارجی کشور در بهمن ماه گفت: تجارت خارجی کشور در بهمن ماه، افزایش ۱۸۴ میلیون دلاری در صادرات و کاهش ۵۰ میلیون دلاری واردات را نسبت به دی ماه تجربه کرده است.

وی افزود: در دی ماه عملکرد تجارت خارجی کشور ۶ میلیارد و ۷۳۲میلیون دلار بود که سهم صادرات دو میلیارد و۹۵۱میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلار بوده است اما در بهمن ماه، تجارت خارجی به ۶ میلیارد و۸۱۷میلیون دلار رسید که نسبت به دی ماه، ۸۵میلیون دلار افزایش تجارت را شاهدبودیم.  

سخنگوی گمرک در خصوص مقاصد صادراتی کشور در بهمن ماه، توضیح داد: چین با یک میلیون و ۷۱۴ هزار تن به ارزش ۸۴۵ میلیون دلار، عراق با یک میلیون و ۵۷۰هزار تن به ارزش ۴۷۷میلیون دلار، امارات با یک میلیون و ۱۶۰هزار تن به ارزش ۴۴۱ میلیون دلار، افغانستان با ۵۷۶هزارتن به ارزش ۱۸۵ میلیون دلا و ترکیه با ۱۶۵ هزار تن به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار و جمعا باپنج میلیون و ۱۸۵ هزار تن کالا و ارزش دو میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار، پنج مقصد نخست صادراتی کشورمان بودند که ۶۰ درصد کل وزن و ۷۰درصد ارزش کالاهای صادراتی کشورمان در بهمن ماه را به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص کشورهای طرف معامله با کشورمان برای واردات کالا گفت:امارات با ۳۷۲هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۱میلیون دلار، چین با ۳۰۸ هزار تن به ارزش ۹۰۸ میلیون دلار، ترکیه با ۳۶۰ هزار تن به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار، آلمان با ۱۸۶هزار تن به ارزش ۲۱۰میلیون دلار و هند با ۲۲۰هزار تن به ارزش ۲۰۲میلیون دلار به ترتیب پنج کشور طرف معامله برای واردات کالا به کشورمان بودند که جمعا با یک میلیون و ۴۴۶هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۸۰۷میلیون دلار، ۵۶درصد وزن و ۷۶ درصد ارزش واردات در بهمن ماه به این پنج کشور اختصاص داشته است. / ایبنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید