آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

بیمه گران فداکاران دوران تحریم هستند

دبیرکارگروه مهندسی و انرژی سندیکا در این نامه آورده است: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که دارای مهمترین و غنی ترین منابع انرژی در دنیا بوده و به این ترتیب صنعت نفت،گاز و پتروشیمی تعیین کننده ترین صنعت کشورمان است. از طرفی شناسایی و مدیریت ریسک در بخش های مختلف اقتصادی یکی از ارکان مهم توسعه هر کشور است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : محمدباباکردی دبیرکارگروه تخصصی مهندسی و انرژی سندیکای بیمه گران ایران /

دبیرکارگروه تخصصی مهندسی و انرژی سندیکای بیمه گران ایران در نامه ای خطاب به وزیر نفت به  اظهارات اخیر وی در خصوص صنعت بیمه  پاسخ داد.

دبیرکارگروه مهندسی و انرژی سندیکا در این نامه آورده است: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که دارای مهمترین و غنی ترین منابع انرژی در دنیا بوده و به این ترتیب صنعت نفت،گاز و پتروشیمی تعیین کننده ترین صنعت کشورمان است. از طرفی شناسایی و مدیریت ریسک در بخش های مختلف اقتصادی یکی از ارکان مهم توسعه هر کشور است.

وی می افزاید: همزمان با توسعه صنایع مختلف، توسعه و حمایت صنعت بیمه به عنوان یک رکن اصلی در حفظ سرمایه های کشور بسیار مهم و حیاتی است. صنعت بیمه ایران همواره حمایت و پشتیبانی خود را از تمامی ارکان اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت،گاز و پتروشیمی و پالایش و پخش انجام داده و حتی در شرایط تحریم شدید اقتصادی که حمایت بیمه گران اتکایی خارجی را نداشته، با تمام توان و انرژی تلاش کرده هیچکدام  از بخش های صنعت نفت کشور بدون پوشش بیمه باقی نماند.

باباکردی در ادامه این نامه خاطر نشان می کند: در حالیکه عدم برخورداری از پوشش های اتکایی بین المللی در بیمه نامه های انرژی مربوط به اموال و پروژه های صنعت نفت که دارای سرمایه های هنگفتی هستند، چالش بزرگی است که با مدیریت بیمه مرکزی ج.ا.ا ، شرکت های بیمه و سندیکای بیمه گران ایران این چالش به نحو احسن مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: خسارت هایی که در سالیان اخیر توسط صنعت بیمه پرداخت شده است به درستی گواه این ادعاست و نمونه بارز آن خسارت پرداختی به پتروشیمی بوعلی و چندین شرکت نفتی است.

دبیر کارگروه مهندسی و انرژی سندیکا در ادامه خطاب به وزیر نفت، تصریح می کند: آقای وزیر؛ بیمه گران فداکاران دوران تحریم هستند و آنچه حضرتعالی اخیرا در خصوص صنعت بیمه بیان داشتید خلاف اصول بیمه گری و مصالح کشورمان است. بیمه گران به هنگام صدور بیمه نامه مخصوصا در رشته انرژی نسبت به شناسایی و ارزیابی ریسک اقدام می نمایند و پس از ارزیابی تمامی جوانب نسبت به ارائه نرخ و شرایط و صدور بیمه نامه مبادرت می ورزند.

وی ادامه می دهد: نکته قابل توجه این مساله آنکه فرآیند مذکور بدون توجه و همکاری همه جانبه بیمه گذاران امکان پذیر نیست زیرا بیمه گذار می بایستی اطلاعات و مستندات لازم جهت ارزیابی ریسک را در اختیار بیمه گر قرار داده و توصیه ها و الزامات فنی مندرج در بیمه نامه را به درستی اجرا کند. از طرفی بیمه گزار می بایستی به فرآیند ارزیابی ریسک خود توسط بیمه گر اعتقاد عملی داشته باشد و بیمه گر را همواره در کنار خود ببیند.

باباکردی در ادامه این نامه خاطر نشان کرده است: همانگونه که اشاره شد صنعت بیمه کشور همواره آمادگی داشته نسبت به شناسایی و ارزیابی ریسک و ارائه بیمه نامه های استاندارد و پا پوشش کامل به صنعت نفت کشور مبادرت ورزد؛ ولیکن آیا این عزم راسخ در صنعت نفت کشور نیز وجود دارد؟

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه علیرغم تلاش بیمه گران، بعضا مشاهده شده شرکت های نفتی دولتی و خصوصی با نگاه بالا به پایین به هیچیک از تلاش های بیمه گران پاسخ مثبت نداده اند، ادامه می دهد: در اکثر مناقصات برگزار شده جهت اخذ پوشش بیمه ای، سرمایه اعلامی توسط شرکت های نفتی با میزان سرمایه واقعی تفاوت فاحش داشته و علیرغم ارائه مشاوره های لازم هیچگونه تلاش جدی در راستای بروزرسانی سرمایه اموال و پروژه ها توسط شرکت های نفتی صورت نگرفته است.

دبیرکارگروه مهندسی و انرژی سندیکای بیمه گران ایران، تصریح کرد: در اکثر مناقصات به بیمه گر اجازه درج هیچگونه جمله و حتی یک کلمه خارج از مطالب مندرج در اسناد مناقصه داده نمی شود و در صورت درج هرگونه کلمه ای، بیمه گر از مناقصه کنار گذاشته می شود.

وی در این نامه خطاب به وزیر نفت با بیان اینکه اسناد و مدارک ملاک قیمت گذاری اموال به بهانه های مختلف به بیمه گر تحویل داده نمی شود، آورده است: اصلاح شرایط غیر استاندارد درخواستی در بیمه نامه که هیچگونه سنخیتی با بیمه نامه های استاندارد بین المللی در حوزه نفت ،گاز و پتروشیمی ندارد علیرغم تاکید فراوان بیمه گران  به هیچ عنوان توسط شرکت های نفتی مورد پذیرش قرار نمی گیرد کما اینکه تعدادی از شرکت های بزرگ نفتی به دلیل اصرار بر دریافت بیمه نامه های غیر استاندارد مدتی است اموال خود را تحت پوشش بیمه قرار نداده اند.

وی در پایان این نامه تاکید کرد که سندیکای بیمه گران ایران با تمامی توان تلاش کرده از طریق هماهنگی ایجاد شده بین بیمه گران نسبت به اصلاح شرایط بیمه نامه ها و ارائه خدمات مطلوب به صنعت نفت کشور اقدام نماید ولیکن متاسفانه عزم جدی در صنعت نفت کشور به هیچ عنوان مشاهده نمی شود.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز دوشنبه گذشته، ششم مردادماه در آیین اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرمانده صحنه در وزارت نفت با یادآوری دیدار خود با بیمه‌های کشور در زمان ریاست عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی با شوخی خواندن فعالیت بیمه گری در کشور اظهار کرد: در ایران بیمه‌ها بدون ارزیابی و بررسی مشکلات تأسیسات را بیمه می‌کنند، در حالی که در دنیا اگر بخواهند تأسیسات را بیمه کنند نخست ارزیابی ایمنی انجام می‌دهند، سپس متناسب با وضع آن نرخ بیمه را اعلام می‌کنند.

منبع: روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید