آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

بیمه سینا درعرضه خدمات بیمه از طریق اپلیکیشن پیشروست / آماده برای عقد قراردادی جدید

مثلث مالی : امسال، شيوع ويروس کرونا موجب شد تا استفاده از خدمات غيرحضوري بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد. بیشتر بنگاه های اقتصادی در راستای مقابله با شیوع بیماری تدابیری اندیشیدند تا مراجعه مشتریان به حداقل برسد. دراین شرایط شرکت های بیمه به عنوان عرضه خدمات بیمه برای کاهش آثار منفی کووید 19 برنامه ریزی کردند . رضا جعفری مدیرعامل شرکت بیمه سینا درباره رويکرد این شرکت درجهت کاهش آثار منفی کرونا بر فروش بیمه به پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا، مشتریان برای خرید حضوری خدمات بیمه‌ای با محدودیت‌های زیادی مواجه شدند ، حتماً لازم بود که شرکت‌های بیمه راهکارهای جدیدی را متناسب با این شرایط برای فروش غیرحضوری خدمات در فضای مجازی داشته باشند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : امسال، شیوع ویروس کرونا موجب شد تا استفاده از خدمات غیرحضوری بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. بیشتر بنگاه های اقتصادی در راستای مقابله با شیوع بیماری تدابیری اندیشیدند تا مراجعه مشتریان به حداقل برسد. دراین شرایط شرکت های بیمه به عنوان عرضه خدمات بیمه برای کاهش آثار منفی  کووید ۱۹ برنامه ریزی کردند .

 رضا جعفری مدیرعامل شرکت بیمه سینا درباره رویکرد این شرکت  درجهت کاهش آثار  منفی کرونا بر فروش بیمه به پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا، مشتریان برای خرید حضوری خدمات بیمه‌ای با محدودیت‌های زیادی مواجه شدند ، حتماً لازم بود که شرکت‌های بیمه راهکارهای جدیدی را متناسب با این شرایط برای فروش غیرحضوری خدمات در فضای مجازی داشته باشند.

جعفری با یادآوری اینکه ، بیمه‌ ی سینا از سالیان گذشته رویکردی کاملا فعال در این زمینه از داشته است ، افزود : بیمه سینا اولین شرکت بیمه‌ای است که بیمه‌نامه‌های خود را به صورت بسته‌های بیمه‌ای مختلف از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه در اختیار مردم قرار داده است.

وی ادامه داد : البته بیمه سینا به این میزان خدمات اکتفا نکرده است  و در حال فراهم کردن شرایط برای عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه‌ی آی‌تی برای توسعه‌ی خدمات دیجیتال بیمه‌ای است ، که به زودی اخبار آن را به اطلاع رسانه‌ها و مردم خواهد رساند.

مدیرعامل بیمه سینا درباره برنامه این شرکت درجهت توسعه‌ی فروش بیمه‌های زندگی اظهارداشت : تمرکز بر بیمه‌های زندگی از برنامه‌های اصلی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بیمه سیناست ، زیرا توسعه بیمه‌های زندگی پاسخ به  نیازهای اساسی افراد محسوب می شود . بنابراین توسعه این رشته بیمه ای در دستور کار شرکت قرار گرفته است، این برنامه‌ی مهم با افزایش آموزش‌های تخصصی شبکه‌ی فروش و تاسیس مراکز تخصصی فروش بیمه‌های زندگی در حال پیگیری است.

جعفری درباره تاثیرنرخ بالای سود مشارکت درمنافع بیمه های عمر پس اندازی در جذب بیمه گذاران توضیح داد : چگونگی استفاده از منابع و اندوخته های بیمه گذاران عمر و مشاهده نتایج سرمایه‌گذاری‌ آنها بدون شک تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد مردم به شرکت های بیمه خواهد داشت، از این رو بیمه سینا  تلاش کرد ،با برنامه‌ریزی منسجم، بهترین سرمایه‌گذاری را با منابع حاصل از بیمه‌های عمر داشته باشد به طوری که در سال ۹۸ سود مشارکت در منافع بیمه‌گذاران بیمه سینا ۳۰ درصد تعببن که بازدهی خوبی در صنعت بیمه است و پرداخت این سود ضمن افزایش رضایت‌مندی بیمه‎‌گذاران ، رونق بیشتر فروش بیمه‌های عمر سینا در بازار را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل بیمه سینا در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه “نرخ شکنی و رقابت منفی در بازار بیمه کشور به خصوص برای جذب قراردادهای بزرگ با چه هدفی صورت می گیرد؟” متذکرشد : رقابت یک فرآیند پویا و سازنده است، اما در صنعت بیمه متاسفانه شاهد هستیم که در برخی موارد تبدیل به رقابت غیرحرفه‌ای شده است ، بعضی شرکت‌های بیمه که وضعیت مالی مطلوبی ندارند، به‌جای اینکه بر روی ارائه خدمات بهتر به بیمه‌گذاران و پرداخت به‌موقع خسارت تمرکز کنند، تلاش می‌کنند برای دستیابی هرچه بیشتر به پورتفو و افزایش سهم از بازار، حق بیمه را کاهش دهند .

جعفری با اشاره به اینکه این گروه از بیمه گران با کاهش نرخ ها می خواهند شرایطی را فراهم کنند که مشکلات مالی خود را به طور موقت کاهش دهند ، ادامه داد : در حالی که با این روش، خود را با گرفتاری‌های بیشتری در آینده مواجه می کنند.

نرخ صحیح حق بیمه با اتکا به قانون اعداد بزرگ و بر اساس آمار و احتمال تعیین می شود و چنانچه نرخ وی افزود : چنانچه حق‌بیمه بدون رعایت نکات فنی تعیین شود، بروز خسارت‌های بزرگ باعث ایجاد تزلزل در مدیریت دارایی ـ بدهی و سرمایه شرکت بیمه می شود که در بلندمدت می‌تواند شرکت را در معرض ورشکستگی قرار دهد ، به عبارتی در پیش گرفتن چنین رویه‌ای به هیچ وجه قابل قبول نیست.

جعفری درباره  استراتژی فروش بیمه‌های خرد که به عنوان یکی از راهکارهای توسعه فروش مورد توجه بازار بیمه است، اظهارداشت : فروش بیمه‌های خرد به‌ویژه در بخش بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، حوادث و همچنین آتش‌سوزی منازل مسکونی به ویژه در شرایط فعلی ، تاثیر بسیار زیادی در رشد فروش بیمه دارد چرا که، بیمه‌های خرد برخلاف بیمه‌های گروهی به‌واسطه تعداد بالای فروش در محصولات بیمه‌ای با ریسک پایین‌تری مواجه بوده و از سوی دیگر، احتمال تمدید این‌گونه بیمه‌نامه‌ها به‌دلیل تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری مشتری نسبت به بیمه‌های گروهی بیشتر است.

وی درپاسخ به این پرسش که ” آمارها نشان می دهد  بیمه سینا در سال جاری توانسته بیش از متوسط صنعت بیمه رشد فروش داشته باشد ، دلیل آن چیست ؟ یادآورشد :  بیمه سینا در سال ۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت های پیرامون آن، با یک برنامه منسجم حرکت کرد و توانست با مد نظر قرار دادن اصول مدیریت ریسک، کاهش سهم رشته‌های زیان‌ده و رشد فروش بیمه‌های عمر و حوادث، ضمن بهینه کردن پرتفوی خود، به نحو مطلوبی آن را افزایش دهد. علاوه بر این، توسعه شبکه نمایندگان، افزایش تعداد شعب و ایجاد کانال‌های نوین فروش از دیگر مواردی بود که زمینه رشد را فراهم کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید