آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

بیمه رازی با پوشش P&I شناورهای خارجی نیاز ملی را تامین کرد

مثلث مالی : مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی گفت : بر اساس ماده 6 قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی ، کلیه کشتی‌ها و نفتکش‌ها و شناورها موظفند هنگام ورود به آب های موضوع این قانون در مقابل خسارات احتمالی ناشی از آلودگی آب ها پوشش بیمه ای را تهیه نمایند همچنین خسارات احتمالی مرتبط با تصادم و مسئولیت های مرتبط متصور است که نیاز به پوشش دارد، درغیر اینصورت لازم است ضمانت نامه بانکی و یا وجه نقد ( تضامین مالی ) جهت جبران خسارات احتمالی ارائه شود . سهیلا شرفی درخصوص ضرورت پوشش شناورهای خارجی توضیح داد : بیمه رازی با این پوشش این اطمینان را به کشتی های خارجی و سازمان بنادر می دهد که چنانچه در اثر حادثه ای خساراتی ایجاد شود ، این بیمه ایرانی خسارات را در آبهای کشور جمهوری اسلامی ایران در قالب قوانین و مقررات بیمه جبران خواهد کرد .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی گفت : بر اساس ماده ۶ قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی ،  کلیه کشتی‌ها و نفتکش‌ها و شناورها موظفند هنگام ورود به آب های موضوع این قانون در مقابل خسارات احتمالی ناشی از آلودگی آب ها پوشش بیمه ای را تهیه نمایند همچنین خسارات احتمالی مرتبط با تصادم و مسئولیت های مرتبط متصور است که نیاز به پوشش دارد، درغیر اینصورت لازم است ضمانت نامه بانکی و یا وجه نقد ( تضامین مالی )  جهت جبران خسارات احتمالی ارائه شود .

سهیلا شرفی مدیربیمه های باربری – کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی

سهیلا شرفی در گفت و گو با پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی گفت : این درحالی است که  در دوران تحریم شناورهای خارجی  داخل آب های ایران معمولاً پوشش بیمه ای مناسب و یا کامل ندارند . بطوری که اگر کشتی خارجی با اسکله ای درایران برخورد می کرد یا بخاطر نشت محمولات پتروشیمی و نفتی آلودگی آب های داخلی ایران رخ می داد ، چون در آبهای داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران قرارداشت به علت تحریم ها شرکتها و کلوپ های بیمه ای خارجی به درستی  پاسخگو نبودند و خسارات را پرداخت نمی کردند.

او با اشاره به اینکه عدم ایفای تعهدات بیمه گران خارجی دراین موارد ایجاد نارضایتی می کرد ، ادامه داد : شرکت بیمه رازی از ۳ ماه پیش اقدامات لازم را برای پوشش مکمل P&I شناورهای خارجی در آب های ایران انجام داد و توانست مرداد ماه امسال مجوز لازم را از سازمان بنادر کشوراخذ نماید .

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی با بیان اینکه اخذ این مجوز الزاماتی دارد که سایر شرکت های بیمه داخلی هم به اخذ آن اقدام خواهند کرد. یاد آور شد : از سال های  93-94 به بعد شرکت های بیمه داخلی به تدریج وارد حوزه P&I شدند و از سازمان بنادر و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز صدور پی اند ای را برای بیمه کشتی ها دریافت نمودند اما این پوشش برای شناورهای خارجی به شکل مکمل ارائه نشده بود .

خانم شرفی درخصوص ضرورت پوشش شناورهای خارجی توضیح داد : بیمه رازی با این پوشش این اطمینان را به کشتی های خارجی و سازمان بنادر می دهد که چنانچه در اثر حادثه ای  خساراتی ایجاد شود ، این بیمه ایرانی خسارات را در آبهای کشور جمهوری اسلامی ایران در قالب قوانین و مقررات بیمه جبران خواهد کرد .  

وی ادامه داد : سازمان بنادر برای این نیاز ملی یک پوشش کوتاه مدت برای زمانی که شناورهای خارجی در آب های ایران تردد دارند می خواهد  و بیمه رازی این  بیمه نامه مکمل را برای شناورهای خارجی صادر می کند این پوشش آلودگی های ناشی از بانکر سوخت کشتی ، آلودگی ناشی از مخازن کشتی ها که  معمولا در محمولات فله ای اتفاق می افتد  ، برخورد با جسم ثابت ومتحرک و امثال این موارد را پوشش می دهد  و از آنجا که  یک کشتی در طول سفربا توجه به کشورهای مقصد و نوع محموله چند مرتبه در سال از آب های ایران عبور می کنند ، تهیه چنین  بیمه نامه ای ضرورت خواهد داشت .

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی کاربرد دیگر این پوشش برای  شناورهای خارجی را مقابله با تقلبا ت عنوان کرد و گفت : طی سال های گذشته برخی از         بیمه گران خارجی یا دفاتر بیمه ای ، بیمه نامه ای فقط روی کاغذ برای شناورها صادر می کردند   ( فاقد پوشش ) چنانچه خسارتی پیش می آمد پوششی درمیان نبود و فقط بیمه نامه ای رو کاغذ صادر شده بود که ضمانت اجرا نداشت و البته تحریم ها نیز بهانه ای برای عدم ایفاء تعهدات شرکتهای خارجی فراهم می آورد  بنابراین بیمه رازی با ارایه این بیمه نامه از سوء استفاده ها و تقلبات بیمه ای دراین حوزه نیز پیش گیری  می کند.

خانم شرفی درخصوص نوع ارز حق بیمه های این قرارداد گفت : حق بیمه این بیمه نامه ها معمولاً بصورت ارزی است اما بیمه گران برای دریافت حق بیمه های ارزی یا ریالی محدودیتی ندارند

وی درخصوص راه های ارتباطی با شرکت های کشتیرانی خارجی برای فروش بیمه نامه مکمل پی اند آی یاد آورشد : کانال های ارتباطات قبلی از طریق فعالان دریایی و بروکرهای خارجی یکی از راه های معرفی است که بیمه گران از آن  بهره مند هستند ، ضمن آنکه سازمان بنادرایران با استفاده از عوامل نظارت و کنترل دریا به کشتی های خارجی بیمه گران  ایرانی مجاز را معرفی خواهد کرد تا پوشش های لازم خود را درآب های ایران خریداری کنند.

سهیلا شرفی درخاتمه گفت :  بیمه رازی با افزایش سرمایه اخیر می تواند سهم قابل توجهی از ریسک را نگهداری نماید  اما برای مازاد آن نیز پوشش های اتکایی مناسبی را فراهم کرده است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید