آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

بانک صادرات ایران ۶۹ ساله شد / اقدامات بانک صادرات از نگاه مسوولان

مثلث مالی : رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، گفت: در شرایط اقتصادی امروز که بنگاه‌های اقتصادی به دلیل کمبود نقدینگی در تامین مواد اولیه در تنگنا هستند، اقدامات بانک صادرات ایران در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی می‌تواند از فشار حاصل از این مشکل بکاهد و موجب امیدواری تولیدکنندگان شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، گفت: در شرایط اقتصادی امروز که بنگاه‌های اقتصادی به دلیل کمبود نقدینگی در تامین مواد اولیه در تنگنا هستند، اقدامات بانک صادرات ایران در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی می‌تواند از فشار حاصل از این مشکل بکاهد و موجب امیدواری تولیدکنندگان شود. 

بهرام شکوری اظهار کرد: بانک‌ها از جمله بانک صادرات ایران با روش‌های مختلف به فعالان اقتصادی کمک می‌کنند، اتفاقی که در همه دنیا مرسوم است.
وی افزود: طرح طراوت بانک صادرات ایران هم یکی از این روش‌ها و برگرفته از گشایش اعتبارات اسنادی در مبادلات بین‌المللی است. در این مدل از تبادل، چون مشتریان یکدیگر را به دلیل بعد مسافت نمی‌شناسند به یقین گشایش اعتبارات اسنادی بانکی واسطه ایجاد معامله‌های امن و بدون ریسک است.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، ادامه داد: در داخل کشور هم بنگاه‌های اقتصادی در سطحی خردتر از معاملات فرامرزی با یکدیگر معامله دارند که گشایش اعتبارات اسنادی داخلی می‌تواند اسباب انعقاد معاملات امن را در داخل کشور فراهم آورد.
شکوری گفت: در شرایط اقتصادی کنونی که بنگاه‌های اقتصادی به دلیل کمبود نقدینگی در تامین مواد اولیه در تنگنا هستند، اقدامات بانک صادرات ایران در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی می‌تواند از فشار حاصل از این مشکل بکاهد. اقدامی که علاوه بر بانک صادرات ایران بانک‌های دیگر نیز باید به آن همت گمارند تا به حفظ تولید و اشتغال کمک کنند.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران تصریح کرد: پیش‌تر شماری از بانک‌ها اعتبارات اسنادی داخلی را برای مشتریان صادر می‌کردند که متاسفانه سوءاستفاده‌هایی از آن صورت گرفت و منجر به ممنوعیت صدور اعتبارات اسنادی داخلی شد.
وی افزود: حالا جای قدردانی دارد که بانک صادرات ایران بار دیگر امکان بازگشایی این ابزار معامله را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم آورده است.
این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: الان بنگاه‌های بزرگ و معتبری مانند فولاد مبارکه اصفهان از ال‌سی برای معامله با مشتریان استفاده می‌کنند که نشان از توانمندی این ابزار دارد.
شکوری اضافه کرد: اگر استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی به دیگر بخش‌های معدنی به ویژه معادن کوچک و متوسط بسط پیدا کند، می‌تواند در توسعه بخش معدن کشور بسیار کارگشا باشد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی: بانک صادرات ایران با مدیریت مناسب، از بحران خارج شد

همچنین رئیس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به ارزیابی‌اش از عملکرد بانک صادرات ایران، گفت: بانک صادرات ایران با مدیریت مناسبی که اعمال کرد، توانست از بحران خارج شده و یکی از بانک‌های پیشرو و شایسته کشور شود.

محمود بهمنی با اشاره به آغاز شصت و نهمین سال فعالیت بانک صادرات ایران، گفت: این بانک امروزه شرایط مناسبی دارد و اگر تسهیلات تکلیفی و یا تسهیلات یارانه‌ای به بانک صادرات ایران تحمیل نشود و تسهیلات بازگشت داشته باشند، همچنان می‌تواند یکی از بانک‌های پیشرو و خوب کشورمان باشد.
‌وی افزود: بانک صادرات ایران، بانک قدیمی و خصوصی است و می‌تواند شرایط مناسب‌تر از این هم وضعیت فعلی هم داشته باشد.
نماینده سابق مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت فعلی بانک صادرات ایران و چشم‌انداز آینده گفت: معتقدم که چشم‌انداز آینده این بانک می‌تواند بهتر از این باشد. البته باید مقداری خود را از دولت جدا کند تا بتواند مدیریت درست و صحیح خود را اعمال کند.
بهمنی با اشاره به قرار گرفتن بانک صادرات ایران در سیبل تحریم‌ها و موفقیت این بانک گفت: تمام بانک‌های کشور در حال حاضر تحریم هستند و متاسفانه اجازه نمی‌دهند که بانک‌های ما با بانک‌های خارجی کار کنند.
وی تصریح کرد: اگر بانک صادرات ایران را با دیگر بانک‌های داخلی مقایسه کنیم یکی از بانک‌های موفق و شایسته در زمینه‌های مختلف است. / نقدینه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید