آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

بازی جورچین مهمانداران درهواپیما / پروتکل‌های بهداشتی درپروازها رعایت نمی شود

موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی درهواپیماها رعایت نمی شود. اگر موضوع زیان دوران کووید 19 و لغو پروازهاست ، این توجیه تا قبل از ورود مسافر به هواپیما مورد قبول است ، اما مشکل زمانی تشدید می شود ، که مسافران طبق کارت های پرواز درشماره های صندلی خود می نشینند اما مهماندار پرواز آنها را به نوبت از انتهای هواپیما به جلو هدایت کرده و جاهای خالی ردیف های جلوتر را پر می کنند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : چرا ایرلاین ها پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی کند ؟

چرا با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی براستفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیما شرکت‌های هواپیمایی همچنان به این مسئله بی توجه هستند؟

موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی درهواپیماها رعایت نمی شود. اگر موضوع زیان دوران کووید ۱۹ و لغو پروازهاست ، این توجیه تا قبل از ورود مسافر به هواپیما مورد قبول است ، اما مشکل زمانی تشدید می شود ، که مسافران طبق کارت های پرواز درشماره های صندلی خود می نشینند اما مهماندار پرواز آنها را به نوبت از انتهای هواپیما به جلو هدایت کرده و جاهای خالی ردیف های جلوتر را پر می کنند.

نمونه اخیر آن پرواز جمعه شب ششم تیرماه ساعت ۲۰ کیش به تهران متعلق به هواپیمایی کیش ایر. اگر طبق کارت پرواز مسافران روی صندلی های خود می نشستند ، می شد رعایت حداقل فاصله اجتماعی را دید اما صحبت های درگوشی مهمانداران و اعلام اسامی برخی از مسافرین ، تعدادی به ردیف های جلو منتقل شدند و برخی نیز چند صندلی های خالی ردیف های ۹ تا ۱۲ را پر کردند.

این درحالی است که درزمان خرید بلیط پرواز از کیش ایر نمی توانید بخش بیزینس را انتخاب کنید و نمی شود حتی با پرداخت وجه بیشترکارت پرواز آن چند صندلی اول هواپیما را دریافت کنید.

یکی از مسافران این پرواز گفت : در مراجعه به دفتر کیش ایر در جزیره کیش به خاطر بیماری مادرش به دیابت ، می خواسته صندلی امن تری برای او بگیرد و درخواست بلیط بیزینس را داده است ، اما پاسخ داده اند سازمان منطقه آزاد کیش چنین اجازه ای را نمی دهد ، چون امکان دارد دربرخی از پروازها میهمان و مدیران سازمان باشند ، باید آن صندلی ها برای این موارد خالی بماند . ببخشید نمی توانیم بلیط بیزینس صادر کنیم.

درهمین راستا خبرگزاری تسنیم پرواز تهران-چابهار هفته گذشته را مثال زده است ، درهواپیمایی معراج پروتکل‌های بهداشتی به‌ هیچ‌ وجه رعایت نشد و تمام صندلی‌های پرواز مذکور مورد استفاده قرار گرفت. هواپیمایی زاگرس هم نمونه دیگر از این ماجرا است. با آن‌که طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، ‌ایرلاین‌ها موظف به ارائه بسته بهداشتی (ماسک و دستکش) برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مسافران حین ورود به هواپیما هستند که هواپیمایی معراج این کار را انجام نمی‌دهد.

درعین حال برای کنترل ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، متاسفانه هیچ تمهیدی هم در داخل فرودگاه‌های کشور اندیشیده نشده است.

فرودگاه مهرآباد فقط به نصب یک دوربین حرارتی در ورودی ترمینال‌ها اکتفا کرده که البته مشخص نیست این دوربین‌ها عملکرد مورد نظر را دارند یا خیر. در داخل ترمینال‌ها نیز به هیچ عنوان پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

از سوی دیگر در زمان انتقال مسافران به هواپیما نیز شرکت‌های خدمات‌رسان مانند دوران قبل از شیوع کرونا حداکثر از ۲ اتوبوس استفاده می‌کنند و این مسئله باعث ازدحام مسافران شده است. 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید