آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس برای مقابله با کرونا / ابتکار کره جنوبی

مثلث مالی : کره جنوبی با ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس هوشمند و پیشرفته، به مقابله با ویروس کرونا رفته است؛ ایستگاه‌هایی که درهای آن می‌تواند دمای بدن مسافر را بسنجد و مجهز به لامپ‌های ضدعفونی کننده ماوراء بنفش است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : کره جنوبی با ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس هوشمند و پیشرفته، به مقابله با ویروس کرونا رفته است؛ ایستگاه‌هایی که درهای آن می‌تواند دمای بدن مسافر را بسنجد و مجهز به لامپ‌های ضدعفونی کننده ماوراء بنفش است.

مسافران در برابر این ایستگاه‌ها می‌ایستند، دوربین‌های خودکار و حس‌گر‌ها، دمای بدن فرد را می‌سنجند و در صورتی درِ ایستگاه باز می‌شود که دمای بدن مسافر کمتر از ۳۷.۵ درجه سانتیگراد باشد.

دوربین‌ها و حسگرها البته فقط برای بزرگسالان نیستند، برای کودکان هم در ارتفاع کمتری دوربین نصب شده‌اند.

هرکدام از این ایستگاه‌های هوشمند که شبیه یک غرفۀ شیشه‌ای هستند، حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند و همزمان با اینکه لامپ‌های ضدعفونی کننده ویروس‌ها را می‌کشند، مجهز به سسیتم‌های تهویه هوا وخنک کننده و البته وای‌فای رایگان هستند.

در درون این ایستگاه‌ها، مایع شستشوی دست گذاشته شده و از مسافران درخواست شده تا قبل از ورود به داخل ایستگاه‌ها، ماسک بر چهره داشته باشند و فاصله یک متری از یکدیگر را نیز رعایت کنند.

تاکنون ده عدد از این ایستگاه‌های پیشرفته در منطقه شمال‌شرق سئول نصب و راه اندازی شده است که نه تنها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا که برای محافظت از مسافران در گرمای تابستان و بارش‌ باران نیز مناسب هستند.

کیم هوانگ-یون، یکی از مقامات شرکت سازندۀ این نوع از ایستگاه‌های اتوبوس می‌گوید که آنها این ایستگاه‌ها را به همه نوع امکانات ضد ویروس مجهز کرده‌اند.

او می‌افزاید که هر کدام از این ایستگا‌ها از زمان راه‌اندازی میزبان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مسافر بوده‌اند.

برای اینکه مسافران اتوبوس خود را از دست ندهند، یک صفحه نمایش نیز در هر ایستگاه‌ گذاشته شده که زمان رسیدن اتوبوس‌ها را نمایش می‌دهد.

کیم جوی، یک خانم خانه‌دار ۴۹ ساله که برای اولین بار از این ایستگاه‌های اتوبوس استفاده کرده می‌گوید: «من در اینجا احساس امنیت می‌کنم زیرا می‌دانم دیگرانی که در اطراف من هستند، همچنین من و دمای بدنم کنترل شده‌اند.»

کره جنوبی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، پس از چین، یکی از بدترین وضعیت‌ها را داشت. اما برنامه گسترده‌ای که دولت برای مهار همه‌گیری ویروس، انجام آزمایش‌ها و معالجه بیماران در پیش گرفت، موجب شد تا این کشور به یکی از موفق‌ترین کشورها در این زمینه تبدیل شود.

منبع : یورونیوز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید