آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

امروز ، روز تحول دیجیتال بیمه کارآفرین است

"ششم شهریورماه روز تحول دیجیتال بیمه کارآفرین" است . شرکت بیمه کارآفرین ، در شهریور ماه 1398 باشگاه مشتریان خود را با محوریت شبکه فروش بعنوان اصلی ترین مشتری بیمه کارآفرین راه اندازی و افتتاح کرد و علت نام گذاری ششم شهریور ماه بعنوان روز تحول دیجیتال بیمه کارآفرین ، تغییرات گسترده در اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات به کلیه مشتریان با استفاده از دستاوردهای انقلاب دیجیتال برای تغییر و تحولات شرکت بود .

این پست را به اشتراک بگذارید

  • علی رضا حجتی / عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین

“ششم شهریورماه روز تحول دیجیتال بیمه کارآفرین” است .

شرکت بیمه کارآفرین ،  در شهریور ماه ۱۳۹۸ باشگاه مشتریان خود را با محوریت شبکه فروش بعنوان اصلی ترین مشتری بیمه کارآفرین راه اندازی و افتتاح کرد و علت نام گذاری ششم شهریور ماه بعنوان روز تحول دیجیتال بیمه کارآفرین ، تغییرات گسترده در اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات به کلیه مشتریان با استفاده از دستاوردهای انقلاب دیجیتال برای تغییر و تحولات شرکت بود .

مشتریان توقع دارند همان تجربه‌ای که در خرده‌فروشی، بانک و صنعت گردشگری برایشان ایجاد می‌شود، در بیمه هم داشته باشند. مشتریان تمایل دارند خدمات مورد نظرشان را در هر زمان، هر مکان و از هر کانال ارتباطی که برایشان سهولت بیشتری دارد، دریافت نمایند.

اگر به این باور برسیم که فناوری اطلاعات به مثابه یک توانمندساز با قابلیت افزایش بهره وری و بازآفرینی فرآیندهای کسب وکار است که از طریق خلق مزیت رقابتی موجب افزایش قدرت رقابت پذیری بخش های مختلف خواهد شد می‌توان با برنامه ریزی صحیح موجبات بهبود شرایط محیط کسب وکاررا فراهم کرد.

ازدستاوردهای بیمه کارآفرین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱.            صدور آنلاین بیمه های زندگی بوسیله تلفن همراه بدون محدودیت زمانی و مکانی

۲.            صدور آنلاین رشته های شخص ثالث ، بدنه و مسافرتی بوسیله تلفن همراه در هر زمان و هر مکان

۳.            راه اندازی سازمانهای فروش زیر مجموعه باشگاه مشتریان ، در این اقدام نمایندگان و کارگزارانی که دارای زیر مجموعه و بازاریاب می باشند می توانند نسبت به طراحی سایت و شخصی سازی سایت اقدام نمایند.

۴.            ساماندهی پرداخت کارمزد به زیر مجموعه سازمانهای فروش با استفاده از راه اندازی سیستم MLM

۵.            اخذ گزارشات بازدید اولیه بدنه خودرو با استفاده ازنرم افزار ویسمن ، در این طرح حدود اختیارات شبکه فروش به اندازه مدیران ستادی افزایش یافت

۶.            ساماندهی کلیه پرونده های حقوقی له یا علیه شرکت در نرم افزار دادرس

۷.            کمک به حفاظت از محیط زیست با تک برگی نمودن بیمه نامه های زندگی و الکترونیکی نمودن شرائط خصوصی و عمومی بیمه نامه های زندگی

۸.            سیستمی نمودن فرآیندهای برداشت از اندوخته بیمه های زندگی بدون مراجعه نمایندگان و بیمه گذاران به ستاد و شعب بیمه کارآفرین

۹.            امکان پرداخت حق بیمه گروهی بیمه گذاران عمر که در سنوات قبل تعدادی از همکاران به صورت ماهانه مشغول رفع مغایریت حق بیمه بودند.

۱۰.          راه اندازی نرم افزار دمیس و سیستمی نمودن کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه های درمان خانواده

 ضرورت تحول دیجیتال

تحول دیجیتال در حال تبدیل شدن به موضوع اصلی سازمان¬‌ها در سراسر جهان است و پیش¬بینی می-‌شود شرکت¬‌هایی که قادر به تطبیق با تغییرات عصر دیجیتال نباشند قربانیان آینده دیجیتال خواهند شد. بدین ترتیب بسیاری از کسب‌¬و¬کارها محو می¬‌شوند و شرکت‌¬های سازگار که می¬‌توانند خود را با روندهای فناوری تطبیق دهند، باقی خواهند ماند. تعاریف زیادی از تحول دیجیتال در منابع مشاهده می¬‌شود. به زبان ساده تحول دیجیتال، سیر دگردیسی الزامی عصر حاضر و تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین است. اینترنت اشیا،  اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی و بلاکچین از مهم‌ترین انواع فناوری‌های تحول‌آفرین هستند.

تحول دیجیتال به معنی استفاده تزئینی و مدگرایانه از فناوری‌های نیست، بلکه زمانی می‌توانیم مدعی تحول دیجیتال شویم که این فناوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار، تجربه‌های ذینفعان و فرایندهای عملیاتی ما را به نحو مطلوبی زیر و رو کرده باشند و به معنای استفاده از فناوری‏‌های دیجیتال برای تغییر مدل کسب‌‏وکار که فرصت‏‌های جدیدی برای کسب درآمد و ارزش ایجاد می‏‌کند، است. تحول دیجیتال مفهومی فراتر از فرآیند حرکت بسوی یک کسب‏‌وکار دیجیتالی است و در یک تعریف ساده «تحول دیجیتال، تحول کسب‌وکار است

دیجیتالی‌کردن به توصیف چگونگی فرایندهای کاری سازمان با استفاده از فناوری اطلاعات و فناوری-‌های دیجیتال می‌¬پردازد. برای مثال راه‌¬اندازی نسخه مبتنی بر تلفن همراه کانال ارتباط با مشتری، به مشتریان اجازه می‌¬دهد راحت¬‌تر با سازمان ارتباط برقرار کنند. تغییراتی از این دست، باعث ایجاد تغییر ساختار فنی-اجتماعی به همراه ایجاد مصنوعات دیجیتال در سازمان می¬‌شود. در این مرحله، فناوری اطلاعات به عنوان توانمندساز اصلی عمل می¬‌کند و فرایندهای کاری موجود را بهبود می¬‌بخشد.

از این رو تمرکز در دیجیتالی کردن تنها بر کاهش هزینه سازمان نیست و بهبود فرایندهای کاری که منجر به بهتر شدن تجربه مشتری هستند، نیز مورد توجه است. تحول دیجیتال یک تغییر بزرگ در تمامی سطوح سازمان است که باعث ایجاد مدل¬‌های کسب‌وکار جدید می¬‌شود و بسیار فراتر از دیجیتالی‌کردن است.

آخرین بخش چارچوب تحول دیجیتال، مفاهیم راهبردی تحول دیجیتال است. منظور از منابع سازمان، دارایی¬‌های فیزیکی و معنوی سازمان و همچنین قابلیت‌¬های سازمان مانند منابع انسانی، داده‌¬ها و رهبری است که در چهار دسته کلی دارایی دیجیتال، چابکی دیجیتال، قابلیت شبکه¬‌سازی دیجیتال و قابلیت تحلیل کلان‌داده¬‌ها طبقه‌بندی می¬‌شوند. فارغ از دارایی‌¬های دیجیتال که نقش مهمی در تحول دیجیتال سازمان به عهده دارند، لازم است تغییراتی در ساختار سازمانی روی دهد. واحدهای کسب‌وکاری مجزا، ساختار سازمانی چابک و حوزه‌¬های عملکردی دیجیتال مواردی است که باید در ساختار سازمانی جدید لحاظ شوند. استراتژی رشد دیجیتال سومین مورد از مفاهیم راهبردی تحول دیجیتال است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید