آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

افزایش ۹۴۹ درصدی سرمایه بیمه آسیا تصویب شد

مثلث مالی : مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه این شرکت، با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بیمه ­آسیا، در جلسه مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا، افزایش سرمایه این شرکت از 230 میلیارد تومان به حدود 2413 میلیارد تومان (با 949 درصد افزایش)، در پی تجدید ارزیابی دارایی­ های ثابت مشهود(عرصه و حق کاربری) بیمه ­آسیا و تأیید حسابرس قانونی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، تصویب شد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه این شرکت، با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بیمه ­آسیا، در جلسه مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا، افزایش سرمایه این شرکت از ۲۳۰ میلیارد تومان به حدود ۲۴۱۳ میلیارد تومان (با ۹۴۹ درصد افزایش)، در پی تجدید ارزیابی دارایی­ های ثابت مشهود(عرصه و حق کاربری) بیمه ­آسیا و تأیید حسابرس قانونی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، تصویب شد.
بنا بر این گزارش، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ­آسیا، در ابتدای این مجمع با ارائه گزارشی، روند و مراحل افزایش سرمایه بیمه ­آسیا را تشریح کرد.
مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اهداف این شرکت بزرگ بیمه ای در افزایش سرمایه، اظهار داشت: اساسا افزایش سرمایه، با هدف کاهش سهم واگذاری اتکایی اختیاری و افزایش سهم نگهداری انجام می شود و ظرفیت این شرکت را در قبول ریسک بالا می برد.
وی افزود: از سوی دیگر، این موضوع، میزان نگهداری بیمه نامه های صادره و قبولی اتکایی بیمه آسیا را افزایش داده و سبب افزایش سودآوری و بازدهی فعالیت شرکت می شود.
نایب رییس هیات مدیره بیمه آسیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهم ترین اهداف و نتایج افزایش سرمایه بیمه آسیا، شفافیت صورت های مالی و اطلاعات این شرکت است. شفافیت مالی شرکت، حضور بیمه آسیا در بازار رقابتی را تقویت می کند و انتظارات سهامداران را در ارتباط با صورت های شفاف مالی و همچنین سطح توانگری این شرکت را در ایفای تعهدات خود در قبال بیمه گذاران، محقق می سازد.
مسعود بادین تصریح کرد: با توجه به تحریم های تحمیل شده به اقتصاد کشور و ایجاد محدودیت های واگذاری اختیاری، افزایش سرمایه بیمه آسیا و افزایش ظرفیت سهم نگهداری آن، موجب می شود نقش این شرکت در قبول ریسک های مختلف بزرگ صنعتی و تولیدی و پروژه های ملی، پررنگ تر شود.
 مدیرعامل بیمه آسیا تاکید کرد: افزایش سرمایه بیمه آسیا به طور قابل توجهی در حضور این شرکت در بازارهای نفتی و پتروشیمی تاثیر گذار خواهد بود چرا که یکی از معیارهای مهم واگذاری عملیات بیمه ای در این بازارها، کفایت سرمایه شرکت های بیمه است.
وی در ادامه اظهار داشت: افزایش سرمایه بیمه­ آسیا، اتفاق بسیار خوب و مبارکی برای این شرکت و صنعت بیمه است، چرا که بیمه ­آسیا یکی از ذخیره­ های ارزشمند نظام و صنعت بیمه محسوب می شود و به عنوان یک شرکت توانمند و برخوردار از ساختاری حرفه ای و پویا، می تواند منشا تحولات بنیادین و مهم در سیستم بیمه ای کشور باشد.
گفتنی است، مجمع عمومی فوق ­العاده بیمه­ آسیا در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری، با رعایت پروتکل­ های بهداشتی و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا ( ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار) در راستای حفظ سلامتی سهامداران با حضور حداقلی و به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع ­رسانی شرکت بیمه­ آسیا به نشانیwww.bimehasia.comبرگزار شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید