آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰

مثلث مالی : رییس کل بیمه مرکزی گفت: حق بیمه شخص ثالث در سال آینده، ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش می‌یابد. «غلامرضا سلیمانی امیری» روز چهارشنبه در نشست خبری نرخ دیه سال ۱۴۰۰، با اشاره به تعیین نرخ دیه در ماه های حلال از ۳۳۰ میلیون تومان در سال ۹۹ به ۴۸۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: بر این اساس نرخ دیه ۴۵.۵ درصد افزایش داشته است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رییس کل بیمه مرکزی گفت: حق بیمه شخص ثالث در سال آینده، ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا سلیمانی امیری» روز چهارشنبه در نشست خبری نرخ دیه سال ۱۴۰۰، با اشاره به تعیین نرخ دیه در ماه های حلال از ۳۳۰ میلیون تومان در سال ۹۹ به ۴۸۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: بر این اساس نرخ دیه ۴۵.۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ دیه بر افزایش حق بیمه شخص ثالث تاثیر گذار است، خاطرنشان کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، شرکت های بیمه درخواست افزایشی ۱۸ درصدی مضاف بر میزان افزایش دیه داشتند که میسر نبود.

سلیمانی با بیان اینکه گزارش ها و مسائل در شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا ترددها کاهش یافت و به تبع آن حوادث نیز کمتر شد و همچنان نیز این شرایط ادامه دارد برای افزایش بیمه تخفیفی در نظر گرفته شد.

به گفته وی، ۳۷ درصد افزایش نرخ برای بیمه شخص ثالث تعیین شده که ۸.۵ درصد کمتر از افزایش دیه در ماه‌های حلال است.

سلیمانی با بیان اینکه بیمه مرکزی علاقه‌ای به افزایش مبلغ دیه نداشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام مردم مکلف به خرید بیمه نامه شخص ثالث هستند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.
رییس کل بیمه مرکزی در خصوص فرار دارندگان موتورسیکلت از خرید بیمه نامه شخص ثالث، تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تنها ۲ میلیون موتورسیکلت تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند انتظار داریم با تسهیلات در نظر گرفته شده ۹ میلیون باقی مانده نیز نسبت به دریافت بیمه اقدام کنند.
وی افزود: اگر افرادی تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده و مبتلا به کرونا شده باشند، حتماً هزینه تست pcr را از بیمه دریافت خواهند کرد اما افرادی که بدون توصیه پزشک اقدام به انجام تست کرونا کنند بیمه هزینه آنها را پرداخت نخواهد کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید