آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

افزایش ۱۰ هزار میلیاردی سرمایه بانک‌های دولتی در سال۱۴۰۰ /

مثلث مالی : با فروش اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌های دولتی،وجوه حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌ها در سال ۱۴۰۰تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال می‌تواند برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : با فروش اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌های دولتی،وجوه حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌ها در سال ۱۴۰۰تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال می‌تواند برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر دیروز این کمیسیون گفت: تبصره‌های ۵ و ۶ لایحه بودجه در نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، به موجب بند (ب) تبصره (۵) به دولت مجوز داده شد تا برای تامین مالی مصارف خود از جمله طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موضوع این قانون تا مبلغ ۲۳ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کند و در ادامه هم با تغییر عنوان اوراق سلف نفتی ۷۰ هزار میلیارد تومان به اوراق مالی اسلامی، این رقم را به سقف ۲۳ هزار میلیارد تومان اضافه کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تصریح کرد: همچنین رییس‌جمهور در نامه خود خطاب به مجلس برای تامین بدهی های خود اعلام کرده بود که ۵۳ هزار میلیارد تومان از محل افزایش فروش اوراق مالی استفاده خواهد شد که کمیسیون تلفیق بودجه با این موضوع موافقت و این عدد را به سقف اوراق مالی اسلامی اضافه کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس با موافقت کمیسیون تلفیق بودجه، دولت می‌تواند تا سقف ۱۴۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای تامین مالی مصارف تعیین شده در بودجه منتشر کند.

زارع با اشاره به اینکه نمایندگان با حذف عنوان “۱۵ درصد” در جزء (۱) بند (و) تبصره (۵) موافقت کردند، افزود: در این بند تصریح شده بود که پیمانکاران برای تهاتر بدهی‌های خود با دولت باید ۱۵ درصد مطالبات مورد تهاتر را به صورت نقدی بپردازند که به موجب این مصوبه تهاتر بدون پرداخت این ۱۵ درصد انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تاکید کرد: همچنین این کمیسیون برای کمک به بانک‌های دولتی با بند الحاقی افزایش سرمایه بانک‌ها به تبصره (۵) موافقت کردند.

وی بیان کرد: براساس این الحاقیه، منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌های دولتی وجوه حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال موضوع تبصره‌های (۱) و (۲) ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال صرف افزایش سرمایه بانک‌های دولتی می‌شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید