آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

دست دولت از جیب بانک مرکزی خارج شد/ اصلاحات پیشنهادی به حراج اوراق خزانه دولت

مثلث مالی : مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه گفت : تمام اوراق خزانه دولت در حراج بانک مرکزی به فروش رسید و نشان می دهد که کار درستی شروع شده است .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه گفت : تمام اوراق خزانه دولت در حراج بانک مرکزی به فروش رسید و نشان می دهد که کار درستی شروع شده است .

مسعود حجاریان افزود : دولت بخشی از یارانه ها و حقوق خراد ماه کارکنان خود را از محل فروش اوراق تامین خواهد کرد و دست خود را از جیب بانک مرکزی خارج می کند .

حجاریان با بیان اینکه تورم بیشتری به مردم ایران تحمیل نخواهد شد ، ادامه داد : کار خوب و درستی شروع شده است اما اشکالاتی هم دارد که باید اصلاح شود .

او درباره اصلاحات این برنامه یادآورشد : اوراق خزانه در حراج بین بانک ها واگذار شد ، بهتراست متقاضیان عمده غیر بانکی هم در حراج شرکت داشته باشند ، تا قیمت واقعی بدست آید. این کارشناس مسایل مالی ادامه داد : همچنین ضرورت دارد که بانک ها هرچه سریعتر این اوراق را به مردم واگذار کنند تا قدرت تسهیلات دهی آنها کاهش نیابد .

حجاریان پیشنهاد کرد : سود اوراق خزانه حداقل ۱۸ درصد ، برابر گواهی سپرده بانکی و کوپن سود آنها حد اکثر ۳ ماهه باشد ، تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به عنوان بازار گردان اوراق و مجری عملیات بازار باز باید نرخ بازخرید اوراق که هدف نرخ بهره پایه کشور است را مشخص و اعلام کند . ابراز امیدواری کرد : این اقدام اساسی که نظام مدرن کنترل نرخ تورم است ، بتواند موثر بوده و کارآمدی را به اقتصاد کشور برگرداند .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید